fot.: Mali Maeder / pexels.com
Dzisiejszy świat pędzi, a my razem z nim. Nastawieni na szybkość, zyskowność, jesteśmy niecierpliwi, zabiegani i zapracowani. Spotkanie za spotkaniem, telefon za telefonem i stos e-maili od klientów, na które musisz dziś odpowiedzieć. Wszystko po to, aby mieć lepszą sytuację finansową, która zapewni Ci lepszą jakość życia, większy prestiż i większą pewność własnych zdolności. Wymagania świata są coraz większe, lecz nie przywiązujemy uwagi do tego, jak im wszystkim sprostać.
Praca pośrednika nieruchomości to praca oparta na nieustannym kontakcie z ludźmi. Ważne jest zaufanie, ważne są relacje z klientem i równie ważna jest energia, jaką demonstrujemy w kontakcie z drugą osobą.
Dlaczego Twoja energia ma znaczenie?
Ponieważ podczas spotkania dwóch osób zazwyczaj wygrywa ta, która ma większą energię.
Prawidłowe zarządzanie własną energią jest fundamentem działań, ponieważ są tylko dwie drogi – albo Twoja energia pozwoli utrzymać Ci stały kurs na cel i do niego dotrzeć, albo na swojej wymarzonej ścieżce kariery zabraknie Ci sił.
Pracując indywidualnie z klientami i obserwując działania przedsiębiorców, widzę, jak często popełniają podstawowe błędy, które sprawiają, że ich działania nie mają prawa być efektywne.
O co tak naprawdę chodzi z tą energią?
Na początku przytoczę, czym posiadanie wysokiej energii nie jest, ponieważ bardzo często spotykam się z błędnym postrzeganiem tego zjawiska.
Wysoka energia:
- nie oznacza pracy na „wysokich obrotach” od wczesnego rana do późnego wieczora bez potrzeby odpoczynku,
- nie oznacza, że zawsze musisz być uśmiechnięty od ucha do ucha,
- nie oznacza, że musisz być zawsze w centrum zainteresowań innych,
- nie oznacza, że musisz mówić głośno, by wszyscy słyszeli Twój entuzjazm.
Zarządzanie energią to:
- umiejętność pełnego zaangażowania w sprawy dla Ciebie ważne, z pełną koncentracją, jasnością umysłu, spójnością i determinacją wtedy, kiedy tego potrzebujesz najbardziej, przeplatane zdolnością do pełnej relaksacji swojego ciała i zabieganych myśli w chwilach niewymagających Twojej wytężonej uwagi.
W powyższej definicji kryje się wiele ważnych aspektów, niestety bardzo zaniedbywanych. Efekt? Niskie finanse, słabe relacje z klientami i najbliższymi, frustracja, niezadowolenie, brak trwałej motywacji, konsekwencji, ogromny stres, nieustanny brak czasu, ciągłe obawy, brak pewności siebie, zmęczenie, rozpraszanie się, przekładanie na później, a czasem nawet wypalenie i chęć odejścia z pracy.
Jeśli żadne z powyższych określeń nie dotyczy Ciebie, to z całego serca chcę Ci pogratulować, bo naprawdę należysz do mniejszości. Jeśli jednak czytając powyższe stwierdzenia, miałeś wrażenie, że opisuję Ciebie, to chcę Ci powiedzieć, że to nie jest Twoja wina. Jeśli do tej pory nie nauczyłeś się, jak zarządzać swoją energią, to nie mogło być inaczej. Faktem jednak jest, że w momencie, w którym poznajesz zasady, stajesz się odpowiedzialny za swoje działania. Choć czasami boimy się słowa „odpowiedzialność”, to jest to jedno z najpiękniejszych słów – w brzmieniu angielskim. Odpowiedzialność to RESPONSIBILITY, tj. POSSIBILITY TO RESPONSE – możliwość odpowiadania na dane sytuacje.
Co zrobić, aby nauczyć się prawidłowego zarządzania własną energią, która doprowadzi nas do celu i pozwoli wygrać w życiu i w biznesie?
#1. Miej świadomość
Zarządzanie własną energią to działanie w czterech płaszczyznach: fizycznej, emocjonalnej, mentalnej i duchowej. Pominięcie choć jednej z nich sprawi, że nie uda Ci się działać tak, jakbyś tego oczekiwał. Twoje ciało i Twój umysł zostały zaprojektowane tak, aby dać Ci niesamowite możliwości, lecz to Ty jesteś jedyną osobą, która zdecyduje się z tych możliwości skorzystać. Dlatego zadaj sobie pytanie: Czy jestem gotów, aby z tych możliwości skorzystać?
#2. Najważniejszą energią jest energia duchowa
Odpowiedzialna jest ona za Twoją motywację, wizje, jakie tworzysz. Kiedy tworzysz wizję, nie myśl tylko o swojej pracy. Pomyśl o swoim życiu jako o całości – o tym, co chciałbyś mieć, co robić, z kim się spotykać, jakie relacje chciałbyś mieć z rodziną, przyjaciółmi, klientami. Energia duchowa – to nie tylko wizja, to również wartości, jakie wyznajesz w życiu. Wiesz, że większość osób tak naprawdę nie wie, jakimi wartościami kieruje się w życiu? Pojawiają się hasła: rodzina, zdrowie, praca, wolność itp., lecz często nie zastanawiamy się, co te wartości dla nas osobiście oznaczają. Znajomość własnych wartości i stuprocentowa zgodność z nimi w Twoich codziennych działaniach są elementami, które pozwolą Ci rozpocząć grę, w której możesz wygrać.
#3. Podstawą wszystkich energii jest energia fizyczna
I to jest mój przysłowiowy konik. Pracując jako instruktor fitness przez 16 lat, miałam okazję uczyć innych, jak sprawić, aby ciało wspierało codzienne działania. Czy wiesz, że na poziomie biologii człowieka energia fizyczna jest jedynym źródłem, które pozwoli sprawnie funkcjonować Twojemu mózgowi?
Twój mózg to centrum dowodzące – zaniedbane, niesprawne i uszkodzone nigdy nie przyniesie rezultatów, jakich byś oczekiwał, nawet jeśli będziesz stosował magiczne techniki kontroli umysłu.
Dopóki nie zadbasz o ten element, wciąż będziesz zmagał się z jasnością umysłu, jakością i szybkością dobrych decyzji, pamięcią, koncentracją, czyli wszystkimi umiejętnościami, których potrzebujesz w prowadzeniu swojego biznesu.
Są cztery składowe energii fizycznej: sen, odżywianie, aktywność fizyczna i strategiczna relaksacja. Zamiast kawy na śniadanie wypij wodę, zamiast drożdżówki weź orzechy lub owoce, zamiast od razu pędzić na kolejne spotkanie, zrób sobie 5-minutową przerwę – na kilka głębokich oddechów i na notatki po spotkaniu, które stworzą Ci dobre podłoże do pracy przy powtórnym kontakcie z klientem. Zacznij się więcej ruszać, bo tylko w ten sposób zaczniesz nabierać energii.
#4. Pamiętaj, że żyjesz w dniu dzisiejszym
40% czasu żyjemy w przyszłości, 50% czasu żyjemy w przeszłości, a tylko 10% czasu w chwili obecnej. Mamy ilość energii potrzebną jedynie do bycia tu i teraz. Życie w przeszłości i w przyszłości zabiera nam zbyt dużo tej energii, którą później chcielibyśmy wykorzystać w swojej pracy. Strach i obawy to nic innego jak życie poza chwilą obecną. To negatywne emocje, które blokują Twoje działania. Działania efektywne są możliwe jedynie przy oscylacji pomiędzy emocjami o zabarwieniu intensywnym (radość, pobudzenie, chęć wyzwań), a tymi o zabarwieniu mniej intensywnym (spokój, harmonia, wyciszenie).
#5. Zorganizuj się dobrze
Energia mentalna – to nic innego jak umiejętność Twoich własnych działań organizacyjnych. Przestań robić wiele rzeczy naraz, co chwilę sprawdzać powiadomienia na telefonie, czytać Facebooka – to nie działa na dłuższą metę, a powoduje jeszcze większy stres dla Twojego mózgu. Zacznij planować, organizować swoje życie tak, abyś mógł powiedzieć „podoba mi się mój plan dnia”.
Zarządzenie energią to proces, którego można się stosunkowo szybko nauczyć. Pytanie, jakie warto sobie zadać: Czy chcesz wspierać sam siebie na drodze do swojego sukcesu?
Życzę Ci, aby odpowiedź była jedna, aby to było wielkie „TAK”.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.