Marketing nieruchomości Za kulisami
Nieruchomosci-online.pl już od niemal dekady stanowi uporządkowaną i skoncentrowaną na poszukujących platformę z ogłoszeniami. O tym, jaka jest rola portalu, co wyznacza jego kierunek rozwoju oraz o tym, co doprowadziło Nieruchomosci-online.pl do czołówki najpopularniejszych portali ogłoszeniowych w Polsce, opowiada Michał Kurczycki, prezes NNV Sp. z o.o. zarządzającej Nieruchomosci-online.pl.
Cześć Michał, witaj w „ESTATE”!
Czołem.
Jesteś prezesem NNV Sp. z o.o., właściciela portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl. Oprócz tego, że pełnisz funkcję osoby, która wprowadza biznes na kolejne szczeble rozwoju, znajdujesz czas, żeby aktywnie uczestniczyć w codziennej pracy zespołu, tworząc produkt. Zdradź, co Cię inspiruje i daje Ci siłę do działania.
Praca z użytkownikami internetu oraz tworzenie użytecznych, skutecznych i dopracowanych rozwiązań. Poważnie, sprawia mi to ogromną satysfakcję. Przyznam, że gdy większość śpi, ja często coś tam sobie dłubię i pochłania mnie to do tego stopnia, że nierzadko dzień kończę nad ranem.
Co więcej, jestem mężem pośredniczki w obrocie nieruchomościami, a więc można powiedzieć, że pośrednicy mają bezpośredni i silny wpływ na poziom mojej motywacji. Bliski kontakt z bardzo przyziemnymi problemami, pozwala spojrzeć na pewne rozwiązania w racjonalny sposób. Dodatkowo muszę przyznać, że codzienność związana z rynkiem obrotu nieruchomościami jest dla mnie nieustającym źródłem insightów.
To, co mnie motywuje, to także podnoszenie poprzeczki coraz wyżej. To jest tak, jak w sporcie, jeżeli raz osiągniesz wynik, który wydawał Ci się wcześniej nieosiągalny, zaczynasz rozumieć, że bicie kolejnych rekordów to kwestia wiary, motywacji i ciężkiej pracy. Każde osiągnięcie jest źródłem ogromnej satysfakcji oraz motywacji do dalszych działań. Podobnie jest w biznesie:
„Każdy kolejny sukces portalu, zwiększająca się liczba biur, które współpracują, pozytywny feedback czy przesunięta po raz kolejny granica to motor, który napędza portal.”
Nieruchomosci-online.pl to portal, który tworzyłeś od podstaw. Powiedz, jak udało Ci się, startując w 2007 roku, samodzielnie, bez finansowania zewnętrznego, doprowadzić go do miejsca, w którym na równi konkuruje on z grupami kapitałowymi?
Do pewnych rzeczy nie dochodzi się poprzez łut szczęścia, ale ciężką i systematyczną pracą. I tak też jest z Nieruchomosci-online.pl. Portal od samego początku jest finansowany ze środków własnych, pozwoliły nam na to wcześniej podjęte inwestycje. W początkowej fazie ogromną część przychodu, pochodzącego z rozpoczętych dużo wcześniej projektów, inwestowaliśmy właśnie w Nieruchomosci-online.pl. W chwili obecnej jest to już rentowny portal. Utrzymuje się samodzielnie, co pozwala nam zwiększać poziom inwestycji w rozwój.
Świetny wynik Nieruchomosci-online.pl ma niewiele wspólnego z emocjonującymi historiami sukcesu typowych startupów technologicznych. Być może zabrzmi to banalnie, ale za sukcesem Nieruchomosci-online.pl stoją zespół, wiedza i ciężka praca. Portal jest budowany przez doświadczone osoby, z którymi dobrze się rozumiem, i które są zahartowane w tworzeniu podobnych rozwiązań. Zwarty zespół i brak skomplikowanych procedur sprawiają, że jesteśmy dużo bardziej elastyczni niż korporacje. Możemy bardzo szybko wprowadzać nowe rozwiązania i je na bieżąco testować. Łatwiej jest nam zmienić kierunek w momencie, gdy widzimy, że coś wymaga poprawy. Nie jesteśmy więźniami decyzji, które czekają na podjęcie.
Generalnie podsumowując:
„Za powodzeniem portalu Nieruchomosci-online.pl nie stoją kapitał czy ruch skierowany z innych portali należących do grupy, ale bardzo przyziemna, systematyczna praca osób, które mają wiedzę, doświadczenie i pasję.”
Co jest ważne dla portalu? Co wyznacza kierunek jego rozwoju?
Portal i pośrednik grają do jednej bramki. Sukces pośrednika, czyli owocne transakcje, które zapoczątkowane są u nas, wpływa na nasze dobre relacje z nim, a te przeradzają się w zaufanie i długoletnią, satysfakcjonującą współpracę. I na odwrót – nasz sukces, coraz większy ruch i stale rosnące wyniki wpływają bezpośrednio na sukces biur, które z nami współpracują.
Nasze działania nie skupiają się na generowaniu przychodów z reklam czy na generowaniu dodatkowego ruchu na portalu, ale na dostarczaniu wartościowych zapytań. Oznacza to, że nie kierujemy usera na inne, podobne ogłoszenie, ani tym bardziej nie serwujemy mu reklam w ogłoszeniu. Nie stosujemy półśrodków i nie pozwalamy uciec użytkownikowi z ogłoszenia. Cały ruch kierujemy do formularza kontaktowego.
„Tworzymy najlepszą przestrzeń dla ogłoszeń nieruchomości. Uporządkowaną i podporządkowaną użytkownikowi, która ma budować pozytywne doświadczenie u poszukujących i wzmacniać zaufanie zarówno do oferty, jak i do ogłoszeniodawcy. Ostatecznie, celem nadrzędnym jest ciągłe zwiększanie liczby wartościowych zapytań.”
Niedawno portal ukazał się w nowej odsłonie. Jak to wpłynęło na ruch na portalu oraz jak te zmiany odczuwają pośrednicy, którzy współpracują z Nieruchomosci-online.pl?
Niedawna, całościowa przebudowa portalu dała nam mocny wzrost odwiedzalności. Liczba osób, które poszukują nieruchomości, powiększyła się o 40 procent. Wzrosła też liczba użytkowników powracających, a więc tych, którzy usatysfakcjonowani pierwszą wizytą, postanawiają kontynuować poszukiwania nieruchomości właśnie na Nieruchomosci-online.pl.
Poszukujący czuje się u nas dobrze. Dopracowane usability oraz design serwisu wzmacniają wiarygodność oferty i budują pozytywne doświadczenie użytkownika. I o to właśnie chodzi! Wynikiem powyższego jest bardzo mocny skok liczby kontaktów. Po przebudowie liczba zapytań wysłanych z formularza na ogłoszeniu zwiększyła się o 100 procent.
„Jesteśmy mocni w Google, ogromna liczba odwiedzających przybywa do nas właśnie z tego źródła. To w połączeniu ze wzrostem lojalności użytkownika daje nam świetny efekt.”
Jednym z częściej powtarzanych haseł w Nieruchomosci-online.pl jest „jakość i kompletność ogłoszeń”. Powiedz, dlaczego jest to tak podkreślane i skąd tak daleka ingerencja w pracę pośrednika, który wie najlepiej, jak chce sprzedawać nieruchomość.
Nie ingerujemy, ale informujemy. Jeżeli ktoś chce, może z tej wiedzy skorzystać. Jako portal mamy możliwość sprawdzenia i porównania konwersji na ogłoszeniach dopracowanych, wyposażonych w szereg istotnych informacji, ze świetnymi zdjęciami, oraz tych, które mają dużo mniej danych, ze słabymi zdjęciami i tworzone są trochę tak, jakby brakowało na nie czasu.
Sprawdzamy każdy element i wiemy, że ogłoszenie uzupełnione i dopracowane konwertuje lepiej niż ogłoszenia, w których brakuje wielu informacji. Współpracujemy z pośrednikami na zasadzie win–win.
"Staramy się dzielić wiedzą na temat użytkowników internetu, dostarczamy informacji, dzięki którym pośrednicy mogą podnieść samodzielnie i bezkosztowo liczbę kontaktów na ogłoszeniu."
Nieruchomosci-online.pl należy do grupy kilku najpopularniejszych portali ogłoszeniowych rynku nieruchomości. Które miejsce na podium zajmuje w rankingach popularności?
Zależy, kto robi badanie. Polecam takie rzeczy sprawdzać u zewnętrznego dostawcy, niezwiązanego z żadnym portalem. Wiarygodnym źródłem, niezależnym od tego, co się dzieje na naszym podwórku, jest Alexa.com. To proste narzędzie, jedno z pierwszych takich na rynku, zna pewnie każdy, kto interesuje się choć trochę SEO. Pośrednicy, którzy mają wątpliwość co do tego, czyje badania, raporty i rankingi podają prawdziwe, obiektywne dane, mogą tam znaleźć sporo ciekawych informacji.
Mocny skok popularności i skuteczności portalu to nie koniec zmian, cały czas obserwujemy rynek nieruchomości, śledzimy trendy wśród użytkowników, dostosowując pod nich funkcjonalności. Zbieramy i analizujemy feedback od naszych partnerów biznesowych: biur i pośredników – i co ważne – nieustannie testujemy newralgiczne części portalu, w celu wyśrubowania wyników.
Dziękuję za rozmowę.
Dziękuję i pozdrawiam.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.