Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Wirtualna odsłona nieruchomości. Wizualizacje w służbie promocji oferty

Dominika Mrowińska-Bolka
Komentarze

fot.: materiały prasowe SkyConcept

Jak pokazać nieruchomość, która jest w fazie budowy? Czym przyciągnąć uwagę klienta, jeśli obiekty na sprzedaż czy wynajem są ideami oczekującymi na zmaterializowanie? Naprzeciw takim zagadnieniom wychodzą rozwiązania dzisiejszego marketingu nieruchomości i narzędzia do prezentacji, które wykorzystują ogromny potencjał grafiki komputerowej i realistycznych wizualizacji 3D.

Zasada kupowania oczami znajduje swoje zastosowanie w wielu branżach i nieruchomości nie są w tej kwestii odosobnione. Wręcz przeciwnie – w momencie, kiedy potencjalny klient może zobaczyć obiekt na sprzedaż, łatwiej mu utożsamić się z ofertą i znaleźć w niej odzwierciedlenie swoich potrzeb. Skuteczna prezentacja nieruchomości powinna zatem poza informacjami użytkowymi zawierać elementy skupiające uwagę także na warstwie estetycznej. To ona często ma duży wpływ na podjęcie ostatniej decyzji zakupowej.

Sposoby prezentacji

Wykorzystanie w marketingu nieruchomości wizualizacji może odbywać się na wielu płaszczyznach i przyciągać uwagę klientów już we wczesnym etapie powstawania inwestycji – także w czasie, gdy proces budowy ma ruszyć w przyszłości. Wychodząc do klientów z ofertą, można pokazać planowane obiekt czy cały kompleks zarówno na stronie www, jak i na materiałach marketingowych offline, takich jak katalogi, broszury czy ulotki. Ale to tylko podstawowe wykorzystanie rozwiązania, jakim są wizualizacje nieruchomości.

Wizualizacje nieruchomości nabierają szczególnego znaczenia, kiedy pokazane są w realistycznym otoczeniu. Wiąże się to z umieszczeniem wizualizacji komputerowych w fotografiach prezentujących otoczenie przyszłego budynku. Dzięki temu klient nie musi oglądać inwestycji wśród wirtualnie stworzonych obiektów czy dróg, często jedynie o zarysowanych kształtach.

Ponadto, umieszczanie wizualizacji 3D w zdjęciach lotniczych pozwala jeszcze dokładniej zaprezentować otoczenie i lokalizację obiektu – także w odniesieniu do innych miejsc i kierunków na mapie.

Tym samym, taka forma prezentacji nabiera charakteru informacyjnego – na zdjęciach można dowolnie oznaczać zarówno pobliskie punkty, jak i umieszczać dane dotyczące odległości do najbliższych sklepów, punktów pocztowych, gastronomicznych, komunikacji miejskiej itd. Sprawdza się to w przypadku zarówno nieruchomości komercyjnych, jak i mieszkaniowych. Potencjalny klient widzi bowiem więcej niż tylko liczby i dane techniczne dotyczące inwestycji – dostrzega potencjał, jaki daje dany obiekt dla jego biznesu czy też wygody życia prywatnego.

Interaktywne ujęcie budynku

Potencjał, jaki kryją w sobie wizualizacje 3D, nabiera nowego znaczenia, jeśli pójdziemy o krok dalej i połączymy je z nowoczesną technologią. Możliwości, jakie daje dzisiaj rynek w tym zakresie, są ogromne, a wyniki takich działań często zaskakują atrakcyjnością i co istotne, niecodziennym potraktowaniem oferty nieruchomości. Tymczasem, od fotografii wyposażonej w wizualizacje 3D już bardzo niedaleko do stworzenia panoram 360, które są interaktywną formą prezentacji.

Panoramy pozwalają obracać widok w zakresie 360 stopni, a tym samym jeszcze dokładniej obejrzeć nieruchomość wraz z otoczeniem. Prosta nawigacja, wysoka jakość zdjęć oraz realistyczne wizualizacje w panoramach sferycznych są z pewnością wartością dodaną do oferty i mogą być przyczyną do postawienia przysłowiowej kropki nad i, jeśli chodzi o podjęcie ostatecznej decyzji przez klienta. Taką formę prezentacji biurowca wybrał Polski Holding Nieruchomości S.A., który pokazał wizualizację 3D budynku Domaniewska Office HUB na warszawskim Mokotowie w sferycznych panoramach 360 na długo przed jego oddaniem do użytku. A to tylko jedna z form interaktywnej formy prezentacji nieruchomości.

Na polskim rynku już od jakiegoś czasu popularnością cieszą się gogle (np. Oculus Rift, Samsung Gear VR, HTC Vive) pozwalające odbywać wycieczki w wirtualnej rzeczywistości. Wyposażone w odpowiednią aplikację z wizualizacjami obiektu pozwalają zobaczyć budynek jakby rzeczywiście istniał – nawet jeśli ma on powstać dopiero w przyszłości. Co więcej, forma wirtualnej wycieczki doskonale sprawdza się w przypadku prezentacji wnętrza obiektów. Klient może nie tylko wyobrazić sobie, ale też zobaczyć, jak planowane jest wykończenie biura czy mieszkania. Prezentacje z wykorzystaniem gogli nie są jeszcze rozwiązaniem popularnym w codziennej pracy agentów nieruchomości, jednak doskonale sprawdzają się na rynku B2B, podczas spotkań biznesowych czy konferencji branżowych. Realistyczne ujęcie obiektów, które faktycznie jeszcze nie istnieją, to ciekawa alternatywa dla typowych katalogów, broszur, ulotek, czyli statycznego prezentowania oferty.

 

2. Realistyczna wizualizacja biurowca Domaniewska Office HUB na warszawskim Mokotowie, zrealizowana dla PHN S.A. przez SkyConcept

Realistyczna wizualizacja biurowca Domaniewska Office HUB na warszawskim Mokotowie, zrealizowana dla PHN S.A. przez SkyConcept

 

Wartościowe materiały marketingowe

Budowanie wrażeń estetycznych i co za tym idzie, zachęcanie klienta do zakupu przez skuteczne prezentacje sprzedażowe nierozerwalnie wiążą się z elementem, o którym nie można zapominać, chcąc osiągać najlepsze wyniki na rynku – jakością przedstawianych materiałów marketingowych. Chodzi zarówno o stronę projektową, jak i chociażby o rozdzielczość zdjęć czy realistyczne ujęcie obiektów w wizualizacjach. Jeśli prezentacja ma zachęcić do dalszej interakcji z ofertą, to musi być zaprojektowana w najmniejszych detalach. Materiały pokazujące nieruchomość muszą odzwierciedlać wysoką jakość inwestycji. Chcąc wyróżnić się na rynku spośród wielu ofert, warto zwrócić uwagę na to, czy rzeczywiście jakość i forma prezentacji pozwalają zwrócić uwagę klienta, zanim zrobi to konkurencja.

Skuteczność na wielu płaszczyznach

„Mam ciekawą, wysokiej jakości wizualizację. I co dalej?” – mógłby zapytać inwestor. Otóż właśnie, nie wystarczy mieć materiał marketingowy i schować go do szuflady. Znając możliwości i korzyści, jakie dają wizualizacje nieruchomości, należy wykorzystywać je na wielu płaszczyznach.

Podstawową możliwością jest prezentacja oferty na dedykowanej stronie www inwestycji. Tam też można umieszczać lotnicze panoramy 360 czy wirtualną wycieczkę po wnętrzu obiektu. Warto pamiętać, że obecnie wirtualna wizytówka, jaką jest strona internetowa inwestycji, to pierwsze miejsce, w którym klient ma kontakt z ofertą. Może on przynieść konwersję, albo wręcz przeciwnie – przyczynić się do przejścia na stronę konkurencji. A tego żaden inwestor sobie nie życzy.

Wspomniane wcześniej spotkania biznesowe i osobiste z klientem to czas, w którym materiały marketingowe wspierają działania sprzedażowe. Odpowiednio zaprezentowane zachęcają do poznania oferty bliżej, a może nawet zdecydowanej reakcji zakupowej. I to, co najważniejsze w realizacji wysokiej jakości materiałów marketingowych, to świadomość, że jest to inwestycja, która dobrze wykorzystana na pewno się zwróci.

 

5. Wizualizacja centrum logistycznego Amazon. Realizacja SkyConcept

Wizualizacja centrum logistycznego Amazon. Realizacja SkyConcept

 

Dominika Mrowińska-Bolka

Dominika Mrowińska-Bolka - Communications Manager w SkyConcept, agencji zajmującej się marketingiem nieruchomości. Od kilku lat związana z content marketingiem, a w życiu zawodowym od zawsze ze słowem pisanym. Doświadczenie zbierała w branży dziennikarskiej. Od kilku lat tworzy treści m.in. o designie wnętrz komercyjnych oraz rynku nieruchomości. Budowanie wizerunku marki przez skuteczną komunikację to główny obszar jej zainteresowań.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także