
Współczesny skomplikowany świat marketingu, w którym liczebność marek i intensywność konkurencji nieustannie wzrasta, zmusza do poszukiwania wszystkich czynników, które mogą mieć wpływ na zachowania nabywcze. Skoro człowiek postrzega świat za pomocą zmysłów, marki skutecznie mogą oddziaływać na emocje klientów poprzez różnicowanie swojego przekazu zmysłowego.
Lindstrom prezentuje stricte naukowe podejście do brandingu, który postrzega jako połączenie wszystkich komunikatów budujących wizerunek marki, składających się na jej doświadczanie. Badał wpływ zmysłowego oddziaływania (poprzez oddziaływanie na dotyk, smak, zapach, wzrok czy słuch) na budowanie systemu skojarzeń z marką, wyobrażeń z nią związanych, gotowości do dokonywania zakupów. Książka Brand sense jest zapisem jego wniosków z globalnego projektu badawczego, który wraz z firmą badawczą Millward Brown przeprowadził w 13 krajach, m.in. w Polsce. W każdym kraju badano 10 marek globalnych oraz 5 dodatkowych marek lokalnych z różnych branż. Do ręki otrzymujemy studium ich sukcesu osiągniętego dzięki wykorzystaniu neuromarketingu i zastosowania podejścia holistycznego do brandingu.
Jednym z najważniejszych powodów, dla których należy przeczytać tę książkę, jest fakt, że dostarcza ona mnóstwa bezcennych pomysłów na ożywienie marki.
Ściąga z przepisów
numer 2
Decyzja o warunkach zabudowy – co się zmieni od 1 stycznia 2026 roku
Poznaj zasady uzyskania warunków zabudowy w sytuacji złożenia wniosku przed 31 grudnia 2025 r. i po 1 stycznia 2026 r., gdy nieruchomość zostanie objęta planem ogólnym.