fot.: inlytics | LinkedIn Analytics Tool / unsplash.com
LinkedIn z roku na rok poszerza swój bank ziemi, przyciągając kolejnych inwestorów, poszukujących nowych możliwości dotarcia do szerszego grona odbiorców. Niektórzy stawiają na niej trwały fundament własnej marki w postaci strony firmowej, bądź też strony marki, a inni dalej zastanawiają się, czy jest to właściwy czas i miejsce na lokatę własnego kapitału. A Ty, deweloperze, do którego grona należysz? Czy stać Cię na brak swojego LinkedIn Page?
Koniec wymówek, czas na działanie!
Zapewne nie raz, nie dwa przyszło Ci się zmierzyć z opiniami innych osób czy też własnymi myślami negującymi sens obecności Twojej marki na LinkedInie. Czy były one jednak zasadne? Najwyższy czas rozwiać Twoje wątpliwości!
1. LinkedIn to nie miejsce dla mnie
740 mln* użytkowników na świecie, z czego 4,2 mln* w Polsce, postawiło na LinkedIn. Pomimo tego dalej nie odczuwasz potrzeby identyfikowania się z tą platformą dla profesjonalistów? Zajrzyjmy więc dalej... Branża nieruchomości liczy w Polsce około 44 000 osób*, co stanowi 20. miejsce pod względem liczebności branż na LinkedIn w naszym kraju – to już jasny sygnał dla Ciebie, by nie przechodzić obojętnie wobec tej platformy. Znajdziesz tu nawet detektywa, wróżkę, czy grajka weselnego, więc czemu miałoby zabraknąć miejsca dla dewelopera, tym bardziej że Twoja branża już tu jest.
Nawet jeśli już uznasz ostatecznie, że nie chcesz, aby Twój profil osobisty zagościł na LinkedInie, nie stawiaj swojej marki w terenie zalewowym i zbuduj jej tożsamość na stabilnym gruncie w postaci strony firmowej. To dzięki niej zyskasz przestrzeń, z którą będą mogli identyfikować się Twoi pracownicy, a Twój brand zyska cenny głos w branży nieruchomości.
2. LinkedIn to platforma tylko dla osób poszukujących pracy
Koniec z czasami, w których profil na LinkedInie był utożsamiany wyłącznie z wirtualnym CV. To platforma relacji, która w jednym miejscu dostarcza Ci masę nowych możliwości – budowania wartościowej sieci kontaktów, edukacji, wymiany doświadczeń, rekrutacji, komunikacji z grupą docelową, generowania leadów, budowania wizerunku marki i wiele więcej. Oczywiście, możesz pozostać w cieniu i biernie przyglądać się działaniom innych 83 000** firm w Polsce obecnych na LinkedInie lub też wykorzystać w pełni ten potencjał, założyć stronę firmową dewelopera, a tym samym zawalczyć o rozpoznawalność swojej marki na tej platformie.
3. LinkedIn to pożeracz czasu, a jego mi brak
W natłoku codziennych obowiązków Twój czas to zazwyczaj najcenniejszy kapitał, który obawiasz się zainwestować w dodatkowe aktywności, wliczając w to LinkedIn. Jeśli to jedyna bariera przed obecnością Twojej marki na LinkedInie, to rozważ oddelegowanie zarządzania Twoją stroną firmową profesjonalnej agencji marketingu online. Popyt na wykończenia pod klucz nie gaśnie, a wówczas zyskasz przestrzeń na bieżące działania, której tak bardzo potrzebujesz.
Pamiętaj, że mimo wszystko najefektywniej sprawdza się współpraca, ale ta rozumiana przez zaangażowanie po obu stronach. Twój like, komentarz, udostępnienie czy ekspercka wypowiedź przydadzą się od czasu do czasu, by wesprzeć prowadzoną komunikację i wzmocnić przekaz publikowanych postów. W końcu, kto jak nie Ty ma wyznaczać trendy w branży.
4. LinkedIn fejsbuczeje
LinkedIn Stories, reakcje pod postami zbliżone do tych z Facebooka, powszechne emotikony występujące w treściach postów, lolcontent, zdjęcia z wakacji, złote myśli czy selfie rzeczywiście momentami mogą przypominać Ci bardziej portal Marka Zuckerberga, aniżeli ten przeznaczony stricte do budowania profesjonalnych relacji biznesowych. W dalszym ciągu możesz znaleźć na LinkedInie wartościowe treści – a będąc ich twórcą, masz realny wpływ na to, w jakim kierunku platforma ewoluuje. Możesz robić to zarówno z poziomu konta osobistego, jak i strony firmowej. Dodatkowo poprzez właściwe selekcjonowanie swojej sieci kontaktów możesz ograniczyć ilość otrzymywanego spamu. Zresztą LinkedIn chce Ci serwować treści jak najlepiej dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań, musisz dać mu tylko szansę. Wówczas nowe funkcjonalności tej platformy, jak np. wydarzenia czy wspomniane już wcześniej LinkedIn Stories, będziesz postrzegał w kategorii kolejnej możliwości dotarcia do swojej grupy docelowej, a nie jako nietrafioną kopię Facebooka.
5. LinkedIn jest za drogi
Tworząc i zarządzając stroną firmową na własną rękę, np. poprzez wewnętrzny dział marketingu, ograniczasz koszty z nią związane do minimum, lecz nie zawsze jest na to czas. Zazwyczaj w takim wypadku wspierasz się działaniami zewnętrznej agencji marketingowej, wówczas musisz wygospodarować budżet związany z realizacją usługi, którego wielkość w dużej mierze uzależniona jest od skali działań na Twoim LinkedIn Page.
Zapewne definiując LinkedIn jako kosztowną platformę, przyszła Ci na myśl płatna reklama, o której krąży już sporo mitów. Rzeczywiście w porównaniu z Facebookiem może wydawać się ona droga, ale nie jest to raczej idealne miejsce na generowanie leadów dla branży nieruchomości, chyba że rozważasz np. sprzedaż dużych powierzchni biurowych. W przeciwnym wypadku powinieneś rozważać raczej działania LinkedIn Ads w formie postów sponsorowanych jako element wzmocnienia zasięgów publikowanych postów na stronie firmowej, a także budowania rozpoznawalności marki na platformie LinkedIn.
6. LinkedIn to miejsce tylko dla największych graczy z branży
Bez względu na to, czy jesteś lokalnym deweloperem czy rynkowym wyjadaczem strona firmowa na LinkedInie to miejsce dla Ciebie! Nikt nie każe Ci od razu publikować 20 postów miesięcznie, gdy dopiero ruszasz ze swoją pierwszą inwestycją. Wówczas rozpocznij budowanie rozpoznawalności swojej marki za pośrednictwem strony firmowej etapami. Przedstaw misję i wartości firmowe, pokaż swój zespół i partnerów, daj znać, jak przebiega budowa, dziel się wiedzą na temat aktualnych trendów rynkowych itd.
Jeśli jednak należysz już do grona tych największych w branży, możesz pozwolić sobie na rozmach. Ze względu na liczbę realizowanych projektów i wielkość firmy posiadasz znacznie więcej materiałów do wykorzystania – m.in. stan realizacji poszczególnych inwestycji, wyniki finansowe, działania employer brandingowe, wypowiedzi medialne i wiele więcej. Jak widzisz, każdy znajdzie tu przestrzeń dla siebie. Teraz nadszedł czas, by ją odpowiednio zagospodarować!
Zgoda na budowę otrzymana, pora wykonać fundamenty
No dobrze, załóżmy, że dałeś się przekonać i decydujesz się założyć własną stronę firmową na LinkedInie. Opcjonalnie może to być także strona marki, tzw. Showcase Page, dedykowana np. danej inwestycji lub segmentowi nieruchomości komercyjnych w ramach całej struktury Twojej marki na tej platformie.
Zaledwie kilka prostych kroków dzieli Cię teraz od jej utworzenia, a cały proces jest bezpłatny. Wystarczy uzupełnić LinkedIn Page o podstawowe informacje, takie jak: nazwa firmy, publiczny adres URL na LinkedIn, branże, wielkość i rodzaj firmy, a następnie potwierdzić prawo do działania i utworzenia strony w imieniu firmy. Pozostałe opcje, takie jak logo, slogan czy witryna, są opcjonalne na tym etapie.
Po utworzeniu strony firmowej na LinkedInie warto uzupełnić ją o dodatkowe elementy, m.in. opis (2 tys. znaków do wykorzystania), specjalizacje, zdjęcie główne, lokalizację, hasztagi czy zdefiniować przycisk Call To Action. Dodatkowo możesz zarządzać jej nazwą, opisem oraz sloganem w ponad 20 wersjach językowych w zależności od Twoich potrzeb.
Zadbaj, aby Twoja strona firmowa była uzupełniona w 100% i wyróżniała się na tle konkurencji. Wyraziste zdjęcie główne i szablony postów spójne z identyfikacją wizualną Twojej marki na pewno Ci w tym pomogą.
Inwestycja w budowie, czas zawalczyć o jej rozgłos
Dotarłeś do miejsca, w którym sama obecność strony firmowej na LinkedIn nie wystarczy, aby zdobyć zainteresowanie Twojej grupy docelowej. Poniższe wskazówki znacząco ułatwią Ci realizację tego celu.
- Stwórz spójną strategię komunikacji. Odpowiednia częstotliwość i regularność publikacji na stronie firmowej pomogą uniknąć Ci niekontrolowanego chaosu na stronie firmowej.
- Dziel się wiedzą i wyznaczaj trendy. Twój głos też ma znaczenie! Edukuj swoją grupę odbiorców, dziel się ciekawymi insightami z branży, wyrażaj opinie, a być może będzie Ci dane zyskać miano eksperta w swoim segmencie.
- Twórz angażujące treści i zadbaj o zróżnicowanie formatów. W aktualnym gąszczu informacji walka o uwagę odbiorcy to nie lada wyzwanie. Publikacje, które tworzysz, muszą wnosić wartość dodaną, by nie przejść obok nich obojętnie. Kreatywność jest w cenie. Statyczne formaty to nie wszystko, wykorzystaj ankiety, prezentacje czy wideo do pobudzenia zaangażowania pod postami.
- Wyznacz ambasadorów marki. Nie bój się zaangażować swoich pracowników we wsparcie Twojej firmy na LinkedInie. To oni stanowią Twój najcenniejszy kapitał, który przybliży Cię do realizacji zamierzonych celów.
- Korzystaj z dostępnych funkcjonalności. LinkedIn Events, LinkedIn Ads, LinkedIn Stories to niektóre z możliwości dotarcia do swojej grupy docelowej z poziomu strony firmowej.
- Nie zapominaj o analityce. LinkedIn Page to cała masa przydatnych danych, które pozwolą Ci określić m.in., czy publikowane treści cieszą się odpowiednim zaangażowaniem, a Twoja strona firmowa przyciąga pożądanych obserwujących.
Podsumowując, strona firmowa na LinkedInie to Twoja pierwsza, a zarazem kluczowa inwestycja, od której będzie zależał sukces Twojej marki na tej platformie. Stwarza nieocenioną przestrzeń do budowania relacji i zaufania wśród Twoich aktualnych i potencjalnych klientów, partnerów czy inwestorów.
Jednak jak to bywa z każdą większą inwestycją, może budzić ona pewne wątpliwości na starcie. Gdy jednak poznasz ją bliżej, dostrzeżesz jej wartość i zaczniesz wykorzystywać jej potencjał do realizacji swoich celów biznesowych w branży nieruchomości.
Źródła:
*Dane pochodzą z dnia 29 stycznia 2021 r. z panelu reklamowego LinkedIn
** Dane pochodzą z dnia 29 stycznia 2021 r. z aplikacji Sales Navigator na LinkedIn
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.