Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Dywersyfikacja komunikacji marketingowej — gdzie i jak promować markę?

Artykuł pochodzi z magazynu „INMAG”

             

Czytaj cały numer!

Pobierz numer
Marta Oziemblewska

fot.: MOHI SYED / pexels.com

Każde medium społecznościowe ma odmienne algorytmy, charakter oraz użytkowników. Ponadto, platformy stale się zmieniają, prezentują nowe opcje i modyfikują istniejące formaty. Marki, które mają tego świadomość i potrafią błyskawicznie dostosowywać się do trendów, są szczególnie doceniane przez klientów. W jakich mediach powinna zaistnieć Twoja marka? Co należy komunikować w każdym z kanałów? Jak różnicować posty w poszczególnych serwisach?

Facebook: uniwersalność, szerokie dotarcie, real time marketing

Obecnie próżno szukać marki, która ani razu nie pojawiła się na Facebooku (chociażby za sprawą komentarzy użytkowników czy szeroko pojętego user-generated content). Oczywiście wyjątkiem mogą być firmy, które dopiero rozpoczynają swoją działalność lub funkcjonują w bardzo ograniczonym zakresie. Wielu przedsiębiorców chcących zaistnieć w świadomości odbiorców, decyduje się na budowanie wizerunku właśnie za pomocą Facebooka. I słusznie! Medium to posiada najszerszą i najbardziej zróżnicowaną bazę użytkowników (z Facebooka korzysta 18 milionów Polaków w różnym wieku) oraz rozmaite formaty reklamowe (chociażby minialbumy, grafiki rozwijane, karuzele zdjęć, gify czy filmy reklamowe).

Jakie treści dobrze sprawdzą się na tej platformie?

  • Prezentacja oferty i treści sprzedażowe — publikuj informacje o inwestycji i dostępnych mieszkaniach wraz z przekonującym call to action.
  • Wartości istotne dla marki — opowiadaj o ideałach przyświecających Twojej firmie, w postach odzwierciedlając wizję i misję marki.
  • Publikacje z mediów na temat firmy — dziel się artykułami, które poświęcono Twojej marce.
  • Informacje branżowe — udostępniaj newsy, artykuły, statystyki czy raporty istotne z punktu widzenia branży nieruchomości.
  • Posty typu real time marketing — wykorzystuj zainteresowanie bieżącymi wydarzeniami, by w efektowny sposób zwrócić uwagę na Twoją ofertę.
  • Relacje z wydarzeń — pokaż swoją pracę „od kuchni”, relacjonuj konferencje i targi, których Twoja marka była partnerem, organizowane przez firmę akcje CSR-owe czy nawet postępy na placu budowy.

Instagram: obraz, estetyka, atrakcyjność

Na Instagramie największe znaczenie mają wizualne formy przekazu, ponieważ medium to „konsumuje się” oczami. Od zdjęć, przez minialbumy, panoramy, boomerangi, aż do krótkich materiałów wideo. Poza publikowaniem atrakcyjnych postów w newsfeedzie, warto wykorzystywać potencjał Instastories (24-godzinnych relacji) oraz IGTV (tzw. Instagram TV, który umożliwia wstawianie filmów do 15 minut).

Co odbiorcy pragną zobaczyć na ekranach swoich smartfonów?

  • Atrakcyjne wizualizacje i aranżacje wnętrz — inspiruj, pokazuj funkcjonalne projekty i wywołuj dyskusję na temat najlepszych aranżacji.
  • Posty pozbawione przesadnie rozwiniętych opisów — ogranicz opisy na rzecz przyciągających uwagę kreacji graficznych.
  • Informacje w lekkiej formie — kluczowe informacje podawaj w lekkiej formie, wykorzystuj ciekawostki i przyciągające uwagę newsy.

LinkedIn: biznes, wartości, profesjonalizm

LinkedIn to portal, którego głównym celem jest nawiązywanie relacji biznesowych, dlatego treści przeznaczone do tego medium powinny mieć profesjonalny charakter — pokazywać firmę od najlepszej strony (także: jako świetne miejsce pracy) i zachęcać do interakcji z marką (także: motywować odbiorców do rekrutacji).

Jakie wpisy przybliżą Cię do osiągnięcia sukcesu na tej platformie?

  • Posty z elementami personal brandingu — przedstawiaj firmowych specjalistów, dając znać, że współpracujesz z osobami o wieloletnim doświadczeniu i wysokich kwalifikacjach.
  • Komentarze eksperta — wykreuj brand hero, który będzie reprezentował firmę (zarówno w momentach triumfu, jak i podczas drobnych niepowodzeń).
  • Wartości istotne dla marki — podobnie jak na Facebooku, prezentuj kluczowe wartości, wizję i misję marki.
  • Publikacje z mediów na temat firmy — udostępniaj warte uwagi wzmianki o Twojej działalności.
  • Relacje z wydarzeń — informuj o wydarzeniach ważnych z punktu widzenia firmy (zarówno o uczestnictwie w wydarzeniach branżowych, jak i o organizacji wyjść integracyjnych).

YouTube: wideo, eksperci, szerokie możliwości

Webinary, szkolenia, transmisje live, wywiady, dyskusje, debaty, konferencje, relacje, spoty… Pandemia, która zmusiła firmy do organizacji wydarzeń w formie zdalnej, udowodniła przedsiębiorcom, że ich możliwości w tym zakresie są niemal nieograniczone.

Jakie formy najlepiej sprawdzą się w tym serwisie?

  • Komentarz eksperta/lidera — jeśli czujesz, że sytuacja na rynku nieruchomości wymaga interpretacji, postaraj się o ekspercki komentarz. Widzowie na pewno docenią tę inicjatywę.
  • Treści edukacyjne — zidentyfikuj kwestie istotne z punktu widzenia Twojej firmy (nośne tematy w branży nieruchomości to między innymi ekologia czy nowoczesne technologie), by stworzyć cykl interesujących filmów.
  • Odpowiedzi na pytania widzów — zapytaj obserwatorów, czego chcieliby się od Ciebie dowiedzieć. Na pewno pytań będzie mnóstwo, ponieważ zakup mieszkania wielu jawi się jako dość skomplikowany proces. Spróbuj krok po kroku wyjaśnić zawiłości.

TikTok: wideotrendy, nowe możliwości, rosnący potencjał

Jeszcze niedawno TikTok uznawany był za aplikację dla dzieci ze znikomym potencjałem reklamowym. Obecnie podejście zmienia się (warto wspomnieć, że na przestrzeni ostatnich miesięcy użytkownicy spoza Generacji Z otworzyli się na aplikację), a kolejne branże — w tym branża nieruchomości — coraz chętniej wkraczają do świata krótkich filmików naszpikowanych rozmaitymi efektami.

Co warto publikować na TikToku?

  • Tour po mieszkaniu — zaprezentuj potencjalnym nabywcom mieszkanie, bez konieczności spotykania się na miejscu. Niektórzy deweloperzy i doradcy nieruchomości odkryli i z sukcesem wykorzystują tę możliwość.
  • Współprace z influencerami — co powiesz na współpracę ze specjalistą od aranżacji wnętrz lub z proekologicznym działaczem? Tego typu akcje mogą wyróżnić Twoją firmę na tle innych podmiotów z branży nieruchomości.
  • Odpowiedzi na pytania widzów — nabycie mieszkania to wyzwanie, które rodzi wiele wątpliwości — postaraj się odpowiadać na bieżąco na pytania widzów, używając przy tym prostego języka.
  • Reakcje na trendy — wiele z tiktokowych trendów (choć na pierwszy rzut oka mogą wydawać się błahe lub nawet infantylne) z powodzeniem wpleciesz w komunikację marki (niestety wyłącznie w tym medium, na innych platformach content tego typu nie znajdzie zbyt wielu zwolenników).

Jak zadbać o dywersyfikację treści w mediach społecznościowych?

Zakładając, że chcesz wypromować webinar, możesz uciec się do następujących kroków:

  • Zapowiedzi (w formie grafiki lub skróconego materiału wideo) opublikuj na Facebooku/LinkedInie/Instagramie (oczywiście — jak wspominałam — poszczególne posty powinny być dostosowane do grupy docelowej i charakteru medium).
  • Najdłuższy, a zarazem kluczowy dla Ciebie, materiał umieść (lub wyemituj na żywo) w serwisie YouTube.
  • Najciekawsze fragmenty i wszelkiego rodzaju podsumowania (od 2 do 5 minut) doskonale sprawdzą się w Facebook Watch lub IGTV. W takim przypadku do materiału wideo warto dodać napisy, by odbiorcy mogli konsumować go również bez dźwięku (np. w komunikacji miejskiej lub w biurze w przerwie od pracy).

Takie działanie pozwoli nie tylko na skuteczne wypromowanie wydarzenia online, ale także na atrakcyjny i efektywny recykling treści. Niewielkim nakładem pracy przygotujesz content na cztery różne profile.

Dywersyfikacja komunikacji w mediach społecznościowych pozwoli Ci utrzymać zainteresowanie odbiorców. Pamiętaj jednak, że poszczególne platformy wcale nie wymagają od Ciebie tworzenia contentu od zera — stawiaj na inteligentny recykling treści, ubierając ten sam komunikat w odmienne formy — w ten sposób łatwo trafisz do różnorodnych odbiorców. 

Marta Oziemblewska

Marta Oziemblewska - Absolwentka dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim oraz Social Media Manager w SonarHome. W przeszłości związana z Deweloperni.pl. Od lat współtworzy strategie komunikacji oraz działania content marketingowe dla firm z branży nieruchomości (media społecznościowe, wszechstronny copywriting, kampanie reklamowe).

Ściąga z przepisów

numer 2

Decyzja o warunkach zabudowy – co się zmieni od 1 stycznia 2026 roku

Poznaj zasady uzyskania warunków zabudowy w sytuacji złożenia wniosku przed 31 grudnia 2025 r. i po 1 stycznia 2026 r., gdy nieruchomość zostanie objęta planem ogólnym.

Pobierz za darmo

Dowiedz się więcej o „Ściądze z przepisów”

Zobacz także

Cookies i dane osobowe

Zapisujemy w Twoim urządzeniu pliki cookies własne oraz naszych partnerów i uzyskujemy dostęp do tych plików. Robimy to w celu:

  • świadczenia naszych usług, w tym zapewnienia prawidłowego działania serwisu;
  • remarketingowym, czyli wyświetlania Ci naszych spersonalizowanych reklam na innych stronach www;
  • analizy zachowań użytkowników w celu optymalizacji serwisu.

Jeśli wyrażasz zgodę na wszystkie cele wykorzystywania cookies – kliknij „OK, zgadzam się".
Jeżeli nie akceptujesz żadnego z powyższych celów – kliknij „Nie zgadzam się".
Wtedy zastosujemy tylko tzw. niezbędne pliki cookies.
Jeżeli chcesz wybrać cele wykorzystania cookies – kliknij „Dopasuj zgody”.

Zgodę możesz wycofać w dowolnym momencie zmieniając ustawienia. Możesz także zmodyfikować wyrażone zgody.

W powyższych celach przetwarzamy Twoje dane osobowe zebrane z wykorzystaniem plików cookies. Ich administratorem jesteśmy my, czyli NNV Sp. z o.o. Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność tego działania w celu wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO) oraz nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

Szczegółowe informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych, plikach cookies, w tym o sposobie, w jaki my i nasi partnerzy ich używamy, oraz o przysługujących Ci prawach znajdziesz w naszej Polityce prywatności.

  • OK, zgadzam się
  • Nie zgadzam się
  • Dopasuj zgody