Tradycyjna sprzedaż nieruchomości z biurem pełnym klientów i w ciągłej trasie z prezentacji na prezentację staje się wspomnieniem, ponieważ znaczna część tego procesu odbywa się teraz online. Przedstawiam zalety takich działań, możliwości, które są dostępne z poziomu serwisu Nieruchomosci-online.pl oraz zdradzam, jaką popularnością wśród agentów cieszą się obecnie najpopularniejsze rozwiązania.
Nowa, zmieniona rzeczywistość wymusza elastyczne działanie na rynku pośrednictwa. Pandemia zakłóciła prawie każdy aspekt kupowania nieruchomości, od jej poszukiwania przez oglądanie po formalności. Powszechną praktyką poszukujących w sieci stało się zdalne wygodne oglądanie czy zwiedzanie nieruchomości z własnej kanapy za pośrednictwem narzędzi cyfrowych, czy to profesjonalnego wideo, wirtualnych wizyt, czy prezentacji online na żywo.
Ograniczenia spowodowane przez koronawirusa pozwoliły odkryć potencjał narzędzi internetowych wspierających sprzedaż.
Niektóre z tych rozwiązań technologicznych, dziś po 9 miesiącach pandemii, są już standardem, ponieważ zarówno kupujący, jak i sprzedający poczuli się na tyle komfortowo, biorąc udział w internetowym procesie kupna-sprzedaży, by z nich bez oporów korzystać.
#DziałamONLINE – zalety
Bezpośrednie prezentacje są jednym z najtrudniejszych i najbardziej czasochłonnych procesów, jakie zajmują pośredników w obrocie nieruchomościami. Nie jest łatwo pracować z różnymi harmonogramami klientów i poświęcać czas na pokazywanie nieruchomości lokal po lokalu wszystkim chętnym – czy tym mniej, czy bardziej zainteresowanym. Tu z pomocą przyszły narzędzia internetowe i zostały docenione, bo oszczędzają czas i są dobrym pierwszym filtrem – sposobem na ustalenie, czy klientowi będzie naprawdę zależało na nieruchomości.
Co więcej, narzędzia do zdalnej obsługi poszerzają ekspozycję nieruchomości i umożliwiają jej zobaczenie potencjalnym nabywcom. Zwiększają dostępność Twojej nieruchomości dla nabywców poszukujących w internecie. A większy zasięg ofert nieruchomości to prosta droga do większej liczby kontaktów, zwłaszcza od kupujących spoza danej lokalizacji czy poszukujących lokalu na wynajem.
To także dobre rozwiązanie dla strony poszukującej. Potencjalni klienci mogą oglądać nieruchomość bez umawiania się, kiedy chcą, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. To szczególnie istotne w obecnym czasie, kiedy część nabywców może mieć opory przed umówieniem się na osobiste oglądanie nieruchomości lub mieszka zbyt daleko, by za każdym razem, gdy jakiś lokal wpadnie im w oko, wybierać się w podróż na prezentację.
Korzystanie z narzędzi online obu stronom pozwala na większą elastyczność, lepsze planowanie własnego czasu i ostatecznie przyspieszenie procesu finalizowania transakcji.
Popularność narzędzi online wśród pośredników
Zapytaliśmy współpracujących z naszym portalem agentów nieruchomości o to, z jakich narzędzi online korzystają do zdalnej obsługi klienta. Jak widać na poniższym wykresie największą popularnością cieszą się wirtualne wizyty oraz nagrania wideo.
Ponad 1/3 przebadanych agentów korzysta z tych rozwiązań, a od wybuchu pandemii ich wykorzystywanie rośnie z miesiąca na miesiąc, na co wskazuje coraz większa ich liczba publikowana w serwisie Nieruchomosci-online.pl.
Z jakich narzędzi w ramach obsługi klienta online możesz korzystać w portalu Nieruchomosci-online.pl?
1. Nagranie wideo z prezentacji nieruchomości
Możesz zamieścić w ogłoszeniach przygotowane samodzielnie lub przez wykonawcę zewnętrznego wideo z nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż lub wynajem, w którym pokażesz oglądającym pomieszczenie po pomieszczeniu, tak by mogli poznać rozkład lokalu i szczegóły wyposażenia. To coraz częściej nieodłączny element ogłoszenia, wspierający promocję i sprzedaż nieruchomości.
W Nieruchomosci-online.pl ogłoszenia zawierające wideo są specjalnie oznaczone:
2. Wirtualne wizyty
Opracowywanie wirtualnych spacerów po nieruchomości przeznaczonej na sprzedaż lub wynajem z fotografii 360 stopni i prezentowanie jej w pełnym wymiarze zapewnia lepsze wrażenia w porównaniu z tradycyjnymi zdjęciami czy wideo. W wirtualnej przestrzeni każdy może poczuć się, jakby należała do niego jeszcze przed rozpoczęciem rozmowy handlowej.
Wirtualna wizyta umożliwia potencjalnemu nabywcy szybsze rozeznanie oraz podjęcie świadomej decyzji w łatwy sposób.
3. Prezentacje online na żywo
Do prezentowania zainteresowanym nieruchomości podczas połączenia wideo na żywo wykorzystaj jedną z preferowanych aplikacji, np.: WhatsApp, Skype czy Facebook Messenger, którą wcześniej ustalisz z klientem. Wykorzystując kamerę w smartfonie możesz w czasie rzeczywistym oprowadzać zainteresowanych po nieruchomości i na bieżąco opowiadać o tym, co widzą oraz reagować na ich prośby.
Na Nieruchomosci-online.pl możesz poinformować poszukujących, które nieruchomości mogą obejrzeć podczas rozmów wideo na żywo. Wówczas na ogłoszeniu pojawia się informacja o możliwości zdalnej prezentacji.
Jak to działa?
1. Oznaczasz, które nieruchomości możesz pokazać na wideo na żywo
W Koncie Biura lub Agenta, w trybie edycji ogłoszenia zaznacz checkbox: „możliwa prezentacja wideo na żywo”.
2. Odbierasz wiadomość lub telefon od poszukującego
Będziemy przesyłali Ci informacje o zapytaniach dotyczących prezentacji wideo jak zawsze – mailem i SMS-em.
3. Umawiasz się z poszukującym na prezentację wideo online
Ustalcie razem datę prezentacji oraz aplikację z której skorzystacie do rozmowy wideo (Facebook Messenger, WhatsApp czy Skype).
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.