Multitasking, wszechobecne przekonanie, że możemy robić wszystko, a ograniczają nas tylko własne słabości, jest źródłem naszych frustracji i narastającej presji.
Czy nie tego jesteśmy uczeni od najmłodszych lat? Czy kiedykolwiek miałeś wrażenie, że rozmieniasz się na drobne? Czy czujesz się przepracowany i jednocześnie mało użyteczny? Czy często jesteś zajęty, ale nie produktywny? Czy czujesz się tak, jakby inni ludzie nieustannie kradli Twój czas? Mam wrażenie, że doskonale znają to marketerzy pracujący w mniejszych firmach, w których jedna osoba zastępuje cały dział marketingu.
Jeżeli odpowiedziałeś twierdząco na którekolwiek z powyższych pytań – wejdź na drogę esencjalizmu. Koncepcja prezentowana przez McKeowna pozwala odzyskać kontrolę nad dokonywanymi wyborami dotyczącymi sposobu zagospodarowania naszych cennych zasobów –czasu i energii.
Esencjalizm to coś więcej niż strategia zarządzania czasem albo technika zwiększania produktywności. Polega on na systematycznym i metodycznym rozpoznawaniu rzeczy, które są dla nas najważniejsze oraz na eliminowaniu wszystkiego innego, abyśmy mogli jak najlepiej zająć się sprawami najistotniejszymi. W byciu esencjalistą nie chodzi o to, żeby robić więcej w krótszym czasie, lecz o to żeby robić tylko właściwe rzeczy.
Pozycja obowiązkowa dla osób, które mają problem z natłokiem pracy i jej organizacją. Książka zawiera wiele przykładów, które można szybko wdrożyć w życie – nie tylko w samej pracy, ale również w życiu codziennym.
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.