Na większość pytań mamy gotową intuicyjną odpowiedź, którą formułujemy bez wahania. A to błąd, bo jak mówił Hans Rosling: „Intuition sucks. Statistics prove”. Jego książka uczy dystansu do ocen niezawierających poparcia w badaniach.
Chociaż Factfulness nie jest typową narzędziową książką o marketingu, to jest bez wątpienia książką wartą przeczytania. W marketingu i sprzedaży intuicja dotycząca naszej grupy docelowej, segmentów czy ciągów przyczynowo-skutkowych może nas przecież słono kosztować.
Warto o tym pamiętać i uczyć się podejrzliwości wobec własnych szybkich osądów i intuicyjnych wniosków, gdyż jako ludzie bezwiednie czerpiemy z głębokich pokładów pamięci lub z lokalnych przykładów. Rosling pokazuje, że nasze myślenie o świecie jest skrzywione. Po pierwsze dlatego, że bardzo często jesteśmy przekonani o tym, iż grupa, w której funkcjonujemy, jest reprezentatywna. Po drugie, że niezwykle łatwo ulegamy złudzeniom poznawczym, tak samo łatwo popadamy w złudną pewność, że wiemy wszystko o świecie czy rynku, na którym działamy.
Factfulness bezlitośnie zwraca naszą uwagę na to, jak często nieświadomie posługujemy się ukrytymi w nas fałszywymi przekonaniami. Każdego marketera nauczy patrzeć z odpowiednim dystansem na dane oraz odróżniać fakty od fake newsów. Pomoże zrozumieć rzeczywistość i podejmować decyzje w oparciu o rzetelne dane. Niezwykle inspirująca książka oparta na ogromnej ilości danych, a mimo to napisana lekko, z humorem i dystansem uczy nas, jak myśleć.
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.