
O tym, że kupujemy oczami, a zdjęcia sprzedają – nie trzeba nikogo przekonywać. Inwestycja w profesjonalną sesję zdjęciową w przygotowanej do tego wizualnie nieruchomości, to nieodłączny i konieczny element dobrze przygotowanej oferty.
Aby jednak zdjęcia odpowiednio prezentowały się w portalu, warto poznać kilka zasad. Co jednak ważniejsze od zasad, to przesłanki, jakimi jako portal kierujemy się, prezentując poszukującym taką, a nie inną formę ich wyświetlania np. na listach wynikowych.
Już 76% użytkowników portalu przegląda ogłoszenia na smartfonach. Wymaga to od nas kadrowania zdjęć i wyświetlania ich w optymalnych dla różnych urządzeń proporcjach, co często wiąże się z ich odpowiednim kadrowaniem. Mniejsze ekrany wymuszają także wysoką jakość i czytelność zdjęć, a więc zalecamy, by obraz był czysty, bez dodatkowych elementów, które przeszkadzają w odbiorze.
Stosując się do kilku prostych zasad, będziesz mieć pewność, że zdjęcia nieruchomości prezentują ją tak, by dawać najlepsze doświadczenie poszukującym.
- Wysoka rozdzielczość dodawanych zdjęć, minimalna szerokość 2048 px
- Najważniejsze elementy powinny znajdować się w centralnej części kadru, ponieważ kadrowanie do widoków mobilnych odbywa się na środek zdjęcia, w proporcji 4:3 lub 1:1
- Unikaj pionowych zdjęć, ponieważ kadrowanie może okazać się niekorzystne i nieczytelne
- Nie umieszczaj danych kontaktowych na zdjęciu – nie ma takiej potrzeby, bo formularz kontaktowy sąsiaduje bezpośrednio z galerią na jednym ekranie
- Zdjęcia nie mogą zawierać innych znaków graficznych poza logotypem ogłoszeniodawcy o powierzchni nieprzekraczającej 10% powierzchni zdjęcia, przy czym logotyp ogłoszeniodawcy nie może wpływać na czytelność zdjęcia, np. być umieszczony w miejscu innym niż przy jednej z krawędzi zdjęcia. Najlepiej w ogóle unikaj nakładania dodatkowych elementów na zdjęcia.
- Nie dodawaj zdjęć w kolorowych ramkach lub kolaży zdjęć, co negatywne wpływa na czytelność.
Wszystkie zdęcia prezentujemy w ich oryginalnych proporcjach po przejściu do galerii zdjęć w ogłoszeniu.
Ważne! Po pierwszym imporcie nowej oferty koniecznie sprawdź, czy jako zdjęcie główne wyświetla się to, które najlepiej reprezentuje nieruchomość!
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.