Jak dbać o dobry odbiór?
Skuteczna komunikacja zachodzi wówczas, gdy ludzie rozumieją, co do siebie nawzajem mówią. W sferze przekazywania informacji, ale także intencji. Z naszego punktu widzenia, jest to przeprowadzanie klienta od poznania marki, poznania produktu do bycia lojalnym klientem i kupowania ponownie. I to już nie jest takie proste. Każdy odbiorca ma swój własny kontekst kulturowy, społeczny, religijny, wykształcenia, finansowy, rodzinny, geograficzny, wreszcie – sytuacyjny. Do tego dochodzą zakłócenia kanału, za pomocą którego się porozumiewamy, choćbyśmy używali czegoś pozornie tak dostępnego i oczywistego jak media społecznościowe...
Dlatego wielowymiarowość social mediów uczyniliśmy tematem naszej tytułowej rozmowy z mistrzem skutecznej komunikacji sprzedażowej, Jerzym Zientkowskim.
O próbie uzdrowienia usług pośrednictwa i wizerunku zawodu poprzez spójne standardy zawodowe, rozmawiamy z Filipem Wierzchowskim. Jak, w realiach „rynku sprzedającego”, wygląda rola pośrednika w obrocie nieruchomościami, pisze Karolina Kieszek. Agata Stradomska podpowiada zaś, jaką strategię postępowania przyjąć, by nasza półka ofert nigdy nie pustoszała. Jak współpracować z klientem z zagranicy, opowiada Anna Yakovyshyna. Z mitami o rynku nieruchomości rozprawia się, z małą pomocą przyjaciół, Justyna Sprawka.
Dawid Marecki uzbraja nas w narzędzia negocjacyjne, które pomogą objąć zwycięską pozycję bez zbędnego targowania się. Magda Zienkiewicz podpowiada, jak nie przegapić ważnych komunikatów dotyczących ukrytych potrzeb klienta. Zaś jak nie przegapić diamentów podczas rekrutacji i odsłonić ich prawdziwy (a nie pozorowany) potencjał, radzi Michał Śmigielski-Ludwa.
Czy rozpalający media temat patodeweloperki i dzielenia mieszkań na najmniejsze możliwe metraże zostanie wreszcie prawnie uregulowany? O konsekwencjach zmiany przepisów od 1 sierpnia br. pisze Dawid Kowalik. Bartosz Bator omawia zaś instytucję zasiedzenia własności nieruchomości, by umiejętnie skorzystać z tego prawa lub mieć świadomość, jak się bronić przed zakusami innych. Czy zmiana przepisów unijnych o usługach cyfrowych dotyka branżę nieruchomości? Na grunt stron internetowych pośredników przekłada nam to Piotr Kantorowski.
Anna Ledwoń-Blacha pokazuje praktyczną stronę pracy z narzędziami generative AI, zaś Andrzej Sadowski podpowiada, jak wejść we współpracę z agencją marketingową, by zamiast uprawiać ping-ponga, osiągnąć efekt synergiczny.
Wisienką na torcie niech będzie tekst analityka trendów Piotra Wasyluka o tym, jakich zmian dotyczących dzielnic śródmiejskich będziemy wkrótce doświadczać.
Wszystkim naszym ekspertom – za dzielenie się wiedzą i refleksjami na naszych łamach – serdecznie dziękuję. Bez Was nie byłoby magazynu „ESTATE”! Razem dostarczamy wartości wszystkim uczestnikom rynku nieruchomości.
Zapraszam do lektury.
Dominika Mikulska
Redaktor naczelna magazynu ESTATE
Pobierz bezpłatnie magazyn
Sprawdź, co znajdziesz w numerze 2/2024:
Social media selling. Rozmowa z Jerzym Zientkowskim
O komunikacji sprzedażowej w mediach społecznościowych
Ostrożny optymizm przy odbudowującej się podaży
Opinie pośredników o sytuacji na rynku nieruchomości po I kwartale 2024 r.
Standardy zawodowe pośredników w obrocie nieruchomościami. Rozmowa z Filipem Wierzchowskim
Jak branża radzi sobie z utrzymaniem standardu usług
Zasiedzenie
Jak z niego korzystać i jak zapobiegać?
Czy mikrokawalerki przestaną być legalne?
O nowelizacji przepisów dotyczących kwestii technicznych budynków
Consent mode 2.0
Czy wdrożyłeś go dobrze na swojej stronie?
Obsługa klienta międzynarodowego na rynku nieruchomości w Polsce
Jak przekraczać bariery językowe i kulturowe
Jesteś ojcem lub matką podczas zatrudniania nowych agentów?
O odpowiedzialności i skutecznym procesie rekrutacji
Insygnia władzy w negocjacjach
Źródła dominacji w relacji agent-klient
Jak mieć więcej ofert
Sekrety skutecznego pozyskiwania klientów sprzedających
Eldorado zbywcy
Gdzie w nim miejsce dla pośrednictwa?
Efektywna praca z narzędziami opartymi na sztucznej inteligencji
Przegląd narzędzi AI
Jak szef z szefem
Współpracuj z agencją marketingową mądrzej i skuteczniej
Mity o rynku nieruchomości
W jakie półprawdy wierzą klienci?
Słucha, ale czy słyszy?
Jak poprawić wyniki dzięki lepszemu zrozumieniu potrzeb klienta
Śródmieścia odkryte na nowo
O przywracaniu społecznej funkcji centrom miast
Zakamarki Nieruchomosci-online.pl
Jak korzystać z funkcjonalności portalu
Przegląd rynku nieruchomości w Polsce – I kwartał 2024 r.
Raport cen ofertowych mieszkań i preferencji klientów na rynku wtórnym
AI – wszechstronny pracownik na pełen etat
Recenzja książki i konkurs
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.