Odpowiedzialność niejedną ma twarz
Odpowiedzialność to jedna z kluczowych cech rozwijających nas jako jednostki. Pozwala na uczenie się na błędach, radzenie sobie z wyzwaniami, stawanie się coraz bardziej kompetentnymi i dojrzałymi emocjonalnie. To dbanie o dobro wspólne i zapobieganie złym praktykom, wreszcie — to zdolność do ponoszenia konsekwencji za własne, świadomie podejmowane, działania i wybory. Wpływa na nasze zachowanie i relacje z innymi, na wizerunek i szacunek, jakim się cieszymy. Na nasz dobrostan i spokój. Ale też zdolność do przetrwania.
W pracy pośrednika nieruchomości odpowiedzialność odmieniana jest przez wszystkie przypadki. Odpowiedzialność wobec klienta, reprezentowanego biura, wobec zespołu, za pracowników, odpowiedzialność cywilna, za wynik, za wizerunek zawodu… Dotykamy w tym numerze każdej z nich.
W wywiadach podejmujemy temat doświadczeń klienta. Dr Aga Szóstek opowiada o nieskończonym potencjale kształtowania doświadczeń usługi pośrednictwa, zaś Iza Miks-Kożuchowska opowiada, jaką rolę w tym procesie odgrywają emocje własne agenta i emocje klienta.
Zakres odpowiedzialności prawnej pośrednika w obrocie nieruchomościami nakreśla Piotr Dobrowolski, zaś o odpowiedzialności za szeroko pojęte wynik i agenta pisze Dawid Marecki. O powodach niekorzystnego postrzegania usługi pośrednictwa przez klientów pisze Karolina Kieszek. O odpowiedzialności menedżerów za zespół przeczytasz w artykułach Michała Wleklika i Przemysława Smalkowskiego, a także – w obszarze bezpieczeństwa osobistego agentów – temat ten porusza Katarzyna Lewandowska. O konsekwencjach najnowszych zmian w KPC dla obrotu nieruchomościami przeczytasz w artykule Elżbiety Liberdy.
Marek Zboralski przestrzega przed błędami językowymi w ofertach, zaś o najczęstszych błędach w marketingu nieruchomości pisze Małgorzata Plona. Jak płynąć na fali trendów, podpowiada Anna Ledwoń-Blacha. O tym, że rosnąca waga obsługi poszukujących jest absolutnym trendem w naszej branży, pisze Michał Śmigielski-Ludwa.
Monika Kowalczyk podpowiada, jak mądrze i opłacalnie zająć się zarządzaniem najmem. Anna Niecikowska przestrzega zaś przed kosztownymi błędami w umowach z najemcami. Jak dochodzić odszkodowania od dewelopera z tytułu sprzedaży lokali o zawyżonej powierzchni, podpowiada Dawid Kowalik.
Wszystkim naszym ekspertom – za dzielenie się wiedzą i refleksjami na naszych łamach – serdecznie dziękuję. Bez Was nie byłoby „ESTATE”! Razem dostarczamy wartości wszystkim uczestnikom rynku nieruchomości.
Zapraszam do lektury.
Dominika Mikulska
Redaktor naczelna magazynu ESTATE
Pobierz bezpłatnie magazyn
Sprawdź, co znajdziesz w numerze 3/2024:
Projektowanie doświadczeń. Rozmowa z Agą Szóstek
Jak budowanie doświadczeń klienta zmienia jakość obsługi
Rynek hamuje, ale nie zatrzymuje się
Opinie pośredników o sytuacji na rynku nieruchomości po II kwartale 2024 r.
Emocje budują doświadczenie. Rozmowa z Izą Miks-Kożuchowską
Jak kształtować doświadczenie klienta, umiejętnie zarządzając emocjami
Kosztowne błędy w wynajmie nieruchomości
Czego pośrednik powinien unikać w obsłudze najmu
Zarządzanie najmem – kiedy się opłaca i jak to robić mądrze
Jak budować długoterminowe relacje procentujące kolejnymi transakcjami
Nowelizacja kodeksu postępowania cywilnego 2023 i jej konsekwencje dla obrotu nieruchomościami
Jakie zmiany weszły w życie?
Odpowiedzialność pośrednika w obrocie nieruchomościami
Za co tak naprawdę pośrednik odpowiada i gdzie szukać zakresu jego odpowiedzialności?
Jak uzyskać odszkodowanie od dewelopera za sprzedaż lokalu o zawyżonej powierzchni?
Od czego uzależnione są roszczenia klientów?
Pomiędzy profesjonalizmem a doktrynerstwem
Co oddala od zarabiania, a co do niego zbliża?
Siła sprzedaży produktu a moc sprzedaży usługi
Jak obsługiwać klienta poszukującego?
Co jest nie tak z pośrednictwem w Polsce?
O przyczynach niechęci do zawodu
Onboarding pośrednika nieruchomości
Dlaczego 100 dni to optymalny czas?
Być menedżerem – to brzmi dumnie!
Sposoby na dobrą współpracę na linii menedżer-agent
Jak wykorzystać trendy i osiągnąć przewagę nad konkurencją?
Sposoby na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów
6 najczęściej popełnianych błędów w marketingu nieruchomości
Jak rozwijać markę, unikając wpadek
Błędy językowe w ofertach sprzedaży i wynajmu nieruchomości
Przestrogi, przykłady, porady
Bezpieczeństwo osobiste podczas pracy w terenie i na spotkaniach z klientami
Czerwone flagi i zasady ostrożności
Zakamarki Nieruchomosci-online.pl
Funkcjonalności portalu w pigułce
Przegląd rynku nieruchomości w Polsce II kw. 2024 r.
Raport cen ofertowych mieszkań z rynku wtórnego
Marka to nie etykieta
Recenzja książki i konkurs
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.