Rzecz o tym, jak poszukujący filtrują ogłoszenia na listach w celu odnalezienia najciekawszych nieruchomości.
Wyszukiwarka jest jednym z tych miejsc na portalu ogłoszeniowym, z pozoru niedocenianym, które może być dostawcą świetnych insightów konsumenckich. Wiedza na temat zachowań oraz preferencji poszukujących nieruchomości w internecie, jaką można pozyskać, sięgając do wnętrza portalu, jest przydatna nie tylko dla inżynierów IT, może być ona także bardzo interesująca dla podstawowego ogniwa, dla którego portal jest tworzony – dla ogłoszeniodawców.
Jakie opcje zaznaczają poszukujący w wyszukiwarce na portalu ogłoszeniowym, z podziałem na typ nieruchomości oraz rodzaj transakcji?
W przypadku mieszkań, ciekawą informacją jest, że obecność balkonu jest ważniejsza niż wiek budynku, piętro czy piwnica.
Zaskakujące może być to, że w przypadku domów liczba pokoi wychodzi na pierwszy plan, wyprzedzając powierzchnię. Ważny dla poszukujących domów na sprzedaż jest także rok budowy.
Rekordowa liczba wyszukiwań działek na wynajem – bo aż 80% – ma zaznaczoną opcję „Działka ogrodzona”, dla porównania jedynie 8% osób poszukujących działki na sprzedaż oznacza tę opcję jako wymaganą.
Po raz pierwszy, w odróżnieniu od wyszukiwań mieszkania, domu czy działki, połowa wyszukiwań dotyczyła ogłoszeń z dokładnie określoną powierzchnią nieruchomości.
W przypadku lokali użytkowych ponad 80% wyszukiwań odbywa się w obrębie listy lokali, które są zlokalizowane parterze, zarówno dla lokali na wynajem, jak i dla lokali na sprzedaż.
Co to oznacza dla ogłoszeniodawcy?
Sposób, w jaki poszukujący filtrują ogłoszenia na listach, wskazuje, co jest dla nich istotne.
Wiedza na temat tego, co jest najczęściej klikane, poszukiwane na portalach, pozwala tak uzupełnić ogłoszenie, aby było częściej wyświetlane.
Ogłoszenie ma szansę częściej pojawić się na listach, jeżeli będzie miało pożądane informacje.
I na odwrót, jeżeli coś nie zostanie uwzględnione w ogłoszeniu, a będzie to wyszukiwane, ogłoszenie nie otrzyma szansy zaprezentowania się przed poszukującym.
Innymi słowy, jest to bezkosztowy sposób na zwiększenie widoczności nieruchomości.
Przedstawione powyżej wyniki dotyczą wyszukiwania zaawansowanego na portalu
Nieruchomosci-online.pl. Stały się one podstawą do powstania artykułu Łukasza Kruszewskiego w ramach cyklu #ProfesjonalnyAgent.
http://lukaszkruszewski.pl/poszukujacy-filtruja-ogloszenia-nieruchomosci/
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.