Szeroka perspektywa na rynek
Wiosną 2020 r., w czasie, kiedy nikt nie wiedział, jak pandemia wpłynie na rynek, portal Nieruchomosci-online.pl przeprowadził pierwsze badanie, w którym ponad 500 pośredników w obrocie nieruchomościami podzieliło się swoją oceną sytuacji i przewidywaniami na przyszłość. Odpowiedzi, które co kwartał zaczęliśmy zbierać od biur i agentów nieruchomości, stały się najbardziej aktualnym i rzeczywistym obrazem sytuacji, jaka panuje na rynku, i wartościowym materiałem, po który sięgały media. Widząc ogromny potencjał w badaniu, w połowie 2021 r. do projektu zaprosiliśmy ekspertów z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, z którymi opracowaliśmy algorytm indeksu obrazujący nastroje panujące wśród jego uczestników. Następnie nad Indeksem Nastrojów Pośredników w Obrocie Nieruchomościami (INPON) patronat medialny objęła Polska Agencja Prasowa.
W październiku 2021 r. podczas konferencji przedstawiliśmy raport z badania oraz wartość indeksu INPON, a także omówiliśmy wyniki z przedstawicielami: organizacji zrzeszających pośredników, PZFD, mediów, Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Centrum Prawa Bankowego i Informacji Fundacji KIGS oraz Grupy ANG. Mieliśmy przyjemność rozmawiać o aktualnej sytuacji oraz o trendach, które będą kształtowały rynek nieruchomości, zarówno o czynnikach ekonomicznych, jak i społecznych oraz o ich wpływie na wartość indeksu.
W tym numerze przedstawiamy indeks oraz podsumowujemy tę debatę. Jednocześnie nadal trzymamy rękę na pulsie i zbieramy kolejne dane, by na bieżąco, co kwartał dostarczać aktualne wyniki.
Mamy nadzieję, że zarówno sam indeks, jak i wyniki badania staną się wartością dodaną, która pomoże w analizie rynku oraz pozwoli spojrzeć na niego z szerszej perspektywy.
Zapraszam do lektury!
Miłej lektury!
Karolina Kłujszo
redaktor naczelna
W numerze 4/2021 przeczytasz:
MARKETING.
- Nastroje w branży nieruchomości. Podsumowanie debaty o czynnikach wpływających na rynek
- Segmentacja grup docelowych. Jak personalizować przekazy i targetować
- Efekt premium skupiony w jednym metrze
- Radio buduje sprzedaż
- Lektury obowiązkowe
SPRZEDAŻ.
- 6 kluczowych błędów przy współpracy dewelopera z pośrednikami
- Social selling w branży nieruchomości. Trzy strategie, których możesz użyć
- Dział sprzedaży szyty na miarę
TRENDY.
- Sygnały zmian
- Współdzielenie jest eko
- Jak kompleksy wielofunkcyjne zmieniają miasta
- Świadomość ekologiczna poszukujących mieszkań
- Deweloperska hossa trwa
Pobierz za darmo
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.