Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Nakręć nieruchomość na TikToku! Jakie treści przyciągają klientów?

Artykuł pochodzi z magazynu ESTATE

Czytaj cały numer!

            Pobierz numer 02/2023
Łukasz Morgiewicz
Komentarze

fot.: Matheus Bertelli/pexels

Na TikToku jest już ponad miliard użytkowników reprezentujących różne branże. Wśród tej ogromnej grupy miłośników krótkiej i zwięzłej formy nagrań wideo znajdują się agenci nieruchomości. Od ponad roku z ciekawością obserwuję luksusowe apartamenty i mieszkania o interesującym układzie w obiektywie kamer telefonów. Śledzę motywy filmów, pomysły, lepsze lub gorsze wykorzystania muzycznych trendów. To bardzo ciekawa analiza. Na tyle, że zrodziła pomysł na artykuł, który w kilku prostych krokach opowiedziałby o skutecznym wykorzystaniu filmów na TikToku w celu zdobycia klientów z branży nieruchomości.

Czy 15-30-sekundowy filmik jest w stanie skonwertować? Okazuje się, że w rękach osoby o kreatywnym podejściu i wewnętrznej chęci do eksperymentowania może stać się jednym z najważniejszych narzędzi wspomagających sprzedaż!

Czy pośrednicy w obrocie nieruchomościami używają TikToka i Reelsów?

2020. Och, ten rok 2020! Mijają właśnie trzy lata odkąd Polska, jak i reszta świata, została zamknięta z powodu pandemii COVID-19. Wiele osób zdecydowało się opuścić miejsce, w którym mieszkało, i zacząć nowe życie gdzie indziej. Dla niektórych globalna epidemia oznaczała utratę pracy i konieczność szukania nowego źródła dochodu – dla innych była to szansa na znalezienie lepszego zajęcia czy bardziej satysfakcjonującą karierę. Jednak, żeby nie uderzać w takie poważne tony, zapewne istnieje też grupa osób, która wówczas znalazła miłość swojego życia.

Dla mnie osobiście okres pandemii był czasem, w którym odkryłem TikToka. Mój początkowy sceptycyzm w stosunku do tego – jak uważałem – przyjemnego rozpraszacza uwagi uległ zmianie, gdy zorientowałem się, ile niepohamowanego entuzjazmu i kreatywności twórców tkwi w tej niepozornej aplikacji. Ich wyobraźnia zdawała się nie mieć granic.

W 2020 r. potencjał chińskiej platformy postanowili wykorzystać amerykańscy agenci nieruchomości. To wtedy – jak napisał CNN – „rynek zapłonął”1. Żeby się za długo nie rozwodzić – w tamtym okresie naprawdę wiele osób chciało kupić sobie dom. Niektórzy z ewentualnych nabywców byli zdesperowani do tego stopnia, że byliby skłonni kupić mieszkanie bez jego wcześniejszego oglądania – a nawet nabyć je „w ciemno”2.

Nie ma nic bardziej mobilizującego niż potrzeba chwili – tą dewizą zapewne kierowało się wielu agentów nieruchomości, którzy musieli uświadomić sobie, że istnieje potencjał w bezpiecznym pokazywaniu pięknych mieszkań i nieruchomości za pośrednictwem konta na TikToku. Zwłaszcza w sytuacji, gdy możliwość tradycyjnych prezentacji – z wiadomych przyczyn – została ograniczona do zera.

Kolejni specjaliści pośrednictwa nieruchomości zaczęli publikować swoje filmiki… i chwyciło. Sprzedaż nieruchomości rosła bez kampanii reklamowych, a zapytania o konkretne mieszkania niektórzy pośrednicy liczyli w setkach.3

W końcu możliwości TikToka, a potem Reelsów Instagrama, dostrzegli polscy agenci i zaczęli dodawać swoje krótkie, lecz interesujące nagrania. Z czasem również oni przekonali się, że obie te platformy, sprytnie i mądrze wykorzystane, mogą stać się kluczem, który otworzy im drzwi do sprzedaży.

Krótkie filmy w mediach społecznościowych mogą stać się kluczem, który otworzy drzwi do sprzedaży.

fot. cottonbro studio / pexels.com

Jakie tematy poruszają na TikToku twórcy związani z nieruchomościami?

Ktoś kiedyś powiedział, że treści w social mediach muszą rezonować z odbiorcami – w przeciwnym razie nie będą interesujące. I jest w tym wiele racji.

Każda osoba pragnąca tworzyć interesujące materiały, które będą z przyjemnością udostępniane przez użytkowników Instagrama i Facebooka, powinna zrozumieć, że najlepszym sposobem na uczciwe zaangażowanie się w tworzenie treści jest robienie ich z myślą o adresatach i zapewnienie, że zawsze będą one interesujące.

Po roku obserwowania i analizowania treści, oglądania wielkich dzieł i małych „dziełek” na ekranie mojego smartfona, z przyjemnością mogę podać listę najbardziej wartościowych i angażujących treści dla potencjalnych klientów szukających mieszkań na sprzedaż.

  1. Interesujący tour po atrakcyjnych mieszkaniach z komentarzem narratora filmowego
  2. Przedstawienie renowacji kupionego mieszkania, które po remoncie staje się pięknym M jak ze snów
  3. Podanie kilku sposobów na zaprojektowanie np. nowocześnie, ale przytulnie wyglądającego lokum
  4. Nagranie rejestrujące zadowolonego kupca, który odbiera klucze do swojego nowego mieszkania
  5. Interesujące i praktyczne porady, co należy sprawdzić przed kupnem mieszkania
  6. Informacje o kredycie mieszkaniowym podane w ciekawej formie
  7. Zabawne treści związane z codziennymi bolączkami agentów nieruchomości, jak i ich klientów
  8. Dzień z życia agenta nieruchomości
  9. Co należy zrobić, by być odnoszącym sukcesy pośrednikiem
  10. Jak uzyskać licencję PFRN

Jak sami widzicie, tematyka filmów na TikToku i Reelsach jest bardzo różnorodna, co daje możliwość dla kreatywnych twórców do kręcenia interesujących materiałów. Mam nadzieję, że jesteś jedną z takich osób. Jeżeli jednak czujesz, że trochę Ci brakuje do tego, by nią być, podzielę się z Tobą moją złotą zasadą: Nie bój się eksperymentować, być kreatywnym i wychodzić poza schematy. To właśnie wtedy odkryjesz coś nowego i niezwykłego. W razie czego masz moją listę pomysłów na krótkie filmiki :)

Pytanie końcowe: Czy 15-30- sekundowy filmik jest w stanie skonwertować?

Pytanie z początku artykułu wraca jak bumerang w rozmowie z moimi klientami, nie tylko związanymi z branżą nieruchomościową. Moja odpowiedź na nie brzmi: tak! Obudzony i zapytany o to o drugiej nad ranem powiem z czystym sumieniem, że przewaga treści wideo nad tekstem zasadza się na tym, że filmik jest formą bardziej przystępną dla odbiorcy niż tekst ogłoszenia ze zdjęciami.

Przewaga treści wideo nad tekstem polega na bardziej przystępnej dla odbiorcy formie.

Jest również oczywiste, że krótki TikTok ma większy potencjał „szerowalności” niż tekst, co może wpłynąć na większe zaangażowanie użytkowników. A im więcej komentarzy, reakcji i udostępnień, tym większy zasięg – zwłaszcza organiczny. To daje znaczącą szansę agentowi na sprzedanie pięknego mieszkania poprzez nowe media. I z taką myślą Cię zostawiam.

 

Źródła:

1 "TikTok zmienił moje życie". Agenci nieruchomości odnoszą ogromny sukces w aplikacji | CNN Biznes.
2 Tamże.
3 Tamże.

Łukasz Morgiewicz

Łukasz Morgiewicz - Social Media Specialist w Panda Marketing. Od kilku lat pomaga lokalnym klientom w działaniach szeroko pojętego marketingu, głównie digitalowego. Specjalizacja: nowe media, influencer marketing.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także