CIEKAWE CZASY
Dominika Mikulska
Redaktor naczelna magazynu ESTATE
W Nieruchomosci-online.pl realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu
To już pół roku, od kiedy żyjemy w nowej rzeczywistości, sterowanej z tylnego siedzenia – w mniej lub bardziej uświadomiony nam sposób – przez strach przed wirusem. Na poziomie jednostki, rodziny, a także pracy i biznesu. Kiedy to się skończy, kiedy będzie można wrócić do funkcjonowania, które znamy z przeszłości? To nadal bardzo mglista perspektywa i choć początkowo wydawało się, że będą to tygodnie, teraz wiemy już, że miesiące, to prognozy mówią o latach. Może nigdy. Zmiany w społecznych obyczajach się utrwalają, potrzeby ewoluują, na pierwszy plan wysuwając poczucie bezpieczeństwa. Ci, którzy się zaadaptują i wykorzystają świadomość o przyszłych trendach, nie tyle zyskają, co... przetrwają.
Przed Wami kolejny „pandemiczny” numer magazynu „ESTATE”, który – mam nadzieję – dostarczy wiedzy i inspiracji na te nowe, ciekawe czasy. Zaczynamy wywiadem z Tomaszem Nowakiem, który opowie o pracy z klientem kupującym. W czasach, gdy oglądający i właściciele chcą ograniczać liczbę odwiedzin, to może być warta uwagi nisza. O zmianach preferencji poszukujących opowiada Alicja Palińska.
W dziale Prawo i finanse o formach zdalnych zawierania umów pisze Maria Kobryń. W warunki i procedurę przeprowadzenia upadłości przedsiębiorstwa wprowadza Olga Podlasińska-Pecelerowicz. Natalia Zawadzka przestrzega przed ryzykami związanymi z bezpieczeństwem danych osobowych w pracy zdalnej. Adrian Hołub zaś wskazuje zaniedbania w analizach due diligence i radzi, co sprawdzić przed zakupem nieruchomości. Ile jeszcze w Polsce brakuje mieszkań, analizuje Hanna Milewska-Wilk.
Rzeczywistość zmieniona przez pandemię koronawirusa i jej następstwa wymaga w sprzedaży większej empatii i uważności na emocje. Z Grażyną Białopiotrowicz rozmawiamy o radzeniu sobie z emocjami klienta, Dawid Marecki pisze natomiast o uważności na własne emocje i o tym, jak poczucie własnej wartości wpływa na jakość pracy. Anna Urbańska, w trzeciej części cyklu, opowiada o motywach zakupowych „niebieskiego mózgu”. Krzysztof Rzepkowski podpowiada, jak prowadzić negocjacje w czterech kwestiach.
Do biznesowej i międzyludzkiej mocy platformy LinkedIn przekonuje Dagmara Pakulska. Filip Pietrek przybliża case study optymalizacji marketingu w agencji butikowej, a Martyna Szczawińska niczym saper odminowuje nieruchomość przygotowywaną do sprzedaży.
Dziękuję wszystkim ekspertom za dzielenie się swoją wiedzą i przemyśleniami na łamach magazynu „ESTATE”. Dzięki nim mogę przedstawić Państwu kolejny numer, równie bogaty w wartościowe treści jak dotąd.
Zapraszam do lektury.
Pobierz bezpłatnie magazyn
Sprawdź, co znajdziesz w numerze 3/2020:
LinkedIn ma moc. Rozmowa z Dagmarą Pakulską
Jak tę platformę mogą wykorzystać pośrednicy?
Praca z klientem kupującym jest jak romans. Rozmowa z Tomaszem Nowakiem
Jak wygląda usługa i jakie są jej korzyści?
Zaniedbania analiz due diligence
Co sprawdzić przed zakupem nieruchomości?
Bezpieczeństwo pracy zdalnej w zakresie przetwarzania danych osobowych
Jak zorganizować pracę, by chronić dane zawarte w dokumentach?
Upadłości jako konsekwencja pandemii
Kontekst małych firm i jednoosobowych działalności gospodarczych
Czy można zawrzeć umowę najmu przez internet lub SMS-em?
Różne formy zawierania umów i ich konsekwencje
Zasada czterech kwestii
Jak zwiększyć swoje szanse w negocjacjach nieruchomości?
Sprzedaż zdalnie sterowana. Rozmowa z Grażyną Białopiotrowicz
O uważności na emocje klienta
Mindset skutecznego agenta: Poczucie własnej wartości
Jak samoocena wpływa na jakość pracy agenta
Preferencje poszukujących w 2020
Jak pandemia zmieniła zachowania klientów na rynku nieruchomości
Optymalizacja marketingu w agencjach butikowych
Zarządzanie treścią i relacjami
Mózg a nieruchomości. Część 3: Jak kupuje niebieski mózg
Co przekona „niebieskiego” do zakupu?
Przygotowanie wizualne nieruchomości do sprzedaży
Jak zwiększyć wartość mieszkania w oczach kupującego?
Odpowiedzialny kalkulator. Prowadzimy do dopasowanych ogłoszeń
Szacowanie budżetu na zakup nieruchomości
Mapa nowym sposobem na szukanie
Wizualizacja i przeglądanie wyników na mapie
Co robimy z mieszkaniami?
O pustostanach, problemach pospadkowych i braku mieszkań
Przegląd rynku nieruchomości w Polsce
Ceny ofertowe mieszkań z rynku wtórnego – II kwartał 2020 r.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.