fot.: Taryn Elliott / pexels.com
W Nieruchomosci-online.pl wiemy, jak ważny jest upór i konsekwencja. Jak działać na rynku efektywnie, a przy tym efektownie. Ostatnie miesiące, a nawet lata, udowodniły nam, że ciężka praca procentuje i pozwala osiągnąć szczyty. Dlatego też co rusz dzielimy się wskazówkami, jak sprytnie się wyróżniać, czyli osiągać najwyższe rezultaty przy optymalnym koszcie, oraz o co warto zadbać jako agent i biuro nieruchomości, aby wykorzystać zbudowaną przez portal pozycję i być jeszcze bardziej widocznym online.
Nieruchomościowe sufity
Obserwując I kwartał 2021 r., mam wrażenie, że na rynku nieruchomości zostały osiągnięte wszelkie „sufity”. Wyjątkowe zainteresowanie poszukujących w postaci rekordowej liczby odwiedzających nasz portal użytkowników oraz inicjowanych przez nich kontaktów z ogłoszeniodawcami obserwujemy każdego dnia. Rozgrzany do czerwoności rynek to jedno, drugie to pozycja Nieruchomosci-online.pl, którą warto, a nawet trzeba, wykorzystać w promocji biura nieruchomości.
Inny sufit, który jest celem każdego stratega biznesowego, to pozycja „Top of mind”, czyli obecność marki w umysłach klientów. Aby osiągnąć „świadomość sufitową”, należy postawić sobie najodważniejsze cele. To praca czasochłonna i wymagająca konsekwencji, trudna, ale możliwa do wykonania. I tak Nieruchomosci-online.pl od lat konsekwentnie rośnie. Naszą ambicją jest stać się pierwszym, ważnym krokiem w drodze do nowego domu, a celem jest uplasowanie w świadomości klientów rynku nieruchomości pozycji pośrednika jako klucza do bezpiecznej transakcji.
Nieustannie działamy, aby budować pozycje Nieruchomosci-online.pl w Google. W ciągu ostatnich 6 miesięcy zajęliśmy pozycję lidera na najwięcej fraz w TOP 3, TOP 10 i TOP 50, co czyni nas najlepiej wypozycjonowanym serwisem nieruchomościowym w Polsce.
Nieruchomosci-online.pl jest drugim najczęściej odwiedzanym portalem z ogłoszeniami nieruchomości. Notujemy już odwiedziny prawie 5 milionów Unikalnych Użytkowników miesięcznie. To wzrost o 25 procent w stosunku do zeszłego roku.
W wyniku zajmowania najwyższych pozycji w wyszukiwarce Google oraz silnego wzrostu liczby Unikalnych Użytkowników liczba kontaktów, które dostarczamy do biur i agentów, zwiększyła się o 38 procent, porównując maj rok do roku!
Upór w drodze na szczyt
Michał Kurczycki
dyrektor zarządzający portalu Nieruchomosci-online.pl
Docenia nas już 5 milionów Polaków rozglądających się po rynku nieruchomości. Sukces zawdzięczamy koncentracji na użytkowniku i stworzeniu uporządkowanej przestrzeni ogłoszeniowej, która umożliwia znalezienie wymarzonej nieruchomości szybko, łatwo i przyjemnie.
Dzięki naszej największej bazie ogłoszeń (290 tys. aktualnych ofert nieruchomości, maj 2021) poszukujący mają przekonanie, że u nas dokonają trafnego wyboru. Najwięcej ogłoszeń obrazujących cały rynek nieruchomości jest wynikiem budowanego przez lata zaufania oraz partnerskich zasad współpracy z biurami nieruchomości w Polsce, dzięki czemu importują one na serwis swoją pełną ofertę z ogłoszeniami. I to, co kluczowe – łatwo nas znaleźć. Zajmujemy szczytowe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google. Wysokie pozycje przekładają się na ruch na stronie, czyli bezpośrednie odwiedziny osób, które w pasek wyszukiwarki Google wpisują to, czego właśnie szukają.
Widoczność serwisów w wynikach naturalnych Google
Liczba fraz w TOP 3
Liczba fraz w TOP 10
Liczba fraz w TOP 50
Porównanie liczby fraz kluczowych, na które są widoczne portale odpowiednio w TOP 3, TOP 10 i TOP 50 w okresie od 01.01.2021 do 31.05.2021 – wyłączając OLX i Gratkę, których struktura horyzontalna serwisów nie pozwala na oddzielną analizę kategorii „nieruchomości”.
Na co zwrócić uwagę przy planowaniu promocji w portalu Nieruchomosci-online.pl?
Na konkurencyjność listy, którą określa kategoria nieruchomości, rodzaj transakcji i lokalizacja, wpływa liczba biur, liczba ogłoszeń i liczba wyróżnień na danej liście. Do konkurencyjności danej listy należy dobrać wyróżnienia o odpowiedniej mocy wraz z zasadą efektywności kosztowej – jak najwyższe rezultaty przy optymalnym koszcie. Oznacza to, że nie zawsze konkurencyjność jest tak wysoka, aby użyć najdroższego wyróżnienia, jednak nie zawsze opłacalne jest stosowanie najtańszych wyróżnień, które nie pozwolą wystarczająco wybić się ogłoszeniu na tle konkurencyjnych ofert.
Aby sprawdzić konkurencyjność swoich list, skontaktuj się z nami: +48 33 486 90 55
Zainteresowanie ofertą, określane przede wszystkim przez liczbę kontaktów telefonicznych i mailowych, które prowadzą do prezentacji, to dość wymierny wskaźnik potencjału danej nieruchomości. Do oceny zainteresowania ofertą w portalu opracowaliśmy tzw. wskaźnik zainteresowania oparty na algorytmie analizującym akcje wykonywane przez przeglądających na ogłoszeniu. Graficznym przedstawieniem „aktualnego zainteresowania” jest ikona termometru, a na wykresie prezentujemy cały cykl życia ogłoszenia na portalu. Dzięki tym danym można szybko zorientować się w tym, co dzieje się z ogłoszeniem, mniej czasu poświęcić na analizowanie, i skuteczniej zarządzać strategią promocji ogłoszenia – wyróżnić odświeżyć ogłoszenie.
Czytaj więcej o wskaźniku zainteresowania.
#HotAlert to krótki komunikat, który pojawia się na ogłoszeniu, informując poszukujących o wzroście zainteresowania daną nieruchomością. Jednocześnie motywuje do kontaktu ponagleniem, że oferta może za chwilę zniknąć z rynku, oraz utwierdza w przekonaniu, że oferta cieszy się wyjątkowym zainteresowaniem wśród innych poszukujących. Sugerujemy wyróżniać ogłoszenia, które mają oznaczenie Hot Alert (z wysokim potencjałem sprzedażowym), by wyświetlały się na początku listy ogłoszeń i dotarły do każdego poszukującego, który odwiedza listę, co znacząco zwiększa jego szansę na szybką transakcję.
Czytaj więcej o Hot Alercie, czyli o nadzwyczajnym zainteresowaniu.
Jak najlepsze uzupełnienie pól z informacjami o ofercie wpływa na zwiększenie potencjału poszukiwawczego ogłoszenia. Na lepiej uzupełnione ogłoszenia łatwiej trafić poszukującym, szczególnie jeśli kierują się przy wyborze określonymi kryteriami, które wpisują w wyszukiwarkę Google (np. mieszkanie z garażem w Gdańsku) lub wybierają filtry w portalu (tj. winda, rok budowy, oddzielna kuchnia). Dbanie o wysoką jakość oferty procentuje większą liczbą wizyt na ogłoszeniu, które mogą skutkować szybszą transakcją. Aby ułatwić ogłoszeniodawcom podawanie niezbędnych danych, pola objęte standardem kompletności oznaczamy w trybie edycji ogłoszenia gwiazdką.
Czytaj więcej o standardzie kompletności ogłoszeń.
Z myślą o wsparciu pośredników w ich pracy stworzyliśmy program #ProfesjonalnyAgent powiązany z osobistym Kontem Agenta w Nieruchomosci-online.pl. Program stawia na rzetelność i kompletność, których oczekują poszukujący nieruchomości. Korzyścią udziału w programie PA jest gratyfikacja za pracę nad jakością i kompletnością ofert w postaci oznaczenia „Profesjonalny Agent”, które wyróżnia agentów, oraz otrzymanie darmowych wyróżnień do dowolnego wykorzystania w swojej strategii promocji ogłoszeń.
Czytaj więcej o korzyściach programu Profesjonalny Agent.
Dołącz do najszybciej rosnącego portalu
Oferta dla biur nieruchomości
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.