Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Ogłoszenia nieruchomości, które hipnotyzują

Romina Róg

Co jest najważniejsze w sprzedaży nieruchomości? Atrakcyjność, dobra lokalizacja, niska cena? Z pewnością. Problem pojawia się w momencie, kiedy musimy zaprezentować te elementy w taki sposób, aby zachęcić poszukującego nieruchomości do kontaktu z nami. Walka o kupującego zaczyna się bowiem już na etapie zamieszczenia ogłoszenia na portalu ogłoszeniowym. Jak zatem stworzyć ogłoszenie, które sprzeda naszą nieruchomość?

Portal  Nieruchomosci-online.pl  postanowił  sprawdzić, co  najbardziej  przyciąga  w  ogłoszeniach  potencjalnych nabywców, a co odstrasza od kontaktu z ogłoszeniodawcą.

2103  użytkowników  serwisu  odpowiedziało  na  pytania dotyczące jakości zdjęć nieruchomości, grafik na zdjęciach, szczegółów  lokalizacji  oraz  informacji  o  0%  prowizji  dla kupującego.

Zdjęcia są najważniejsze

Na  podstawie  udzielonych  odpowiedzi  można  zauważyć niechęć użytkowników do ogłoszeń, które zawierają zdjęcia, na  których  widnieje  grafika  „0%  prowizji”.  Problemu  nie stanowi  informacja,  która  sama  w  sobie  jest  elementem przyciągającym uwagę, ale o sposób jej prezentacji. Aż 84% użytkowników chętniej kliknęłoby w ogłoszenie, w którym hasło „0% prowizji” znajduje się obok ceny, a nie na zdjęciu.

Poszukujący byli zgodni co do tego, że są bardziej skłonni skontaktować  się z  ogłoszeniodawcą,  który  nie  umieszcza dodatkowych grafik reklamowych na zdjęciach nieruchomości. 65% badanych kliknęłoby chętniej w zdjęcie, które nie zostało zakłócone przez dodatkowe elementy, takie jak znaki wodne czy informacje o promocjach.

Użytkownik,  przeglądając  listy  z  nieruchomościami,  patrzy głównie  na  zdjęcia.  To  one  są  impulsem  do  kliknięciaw  ogłoszenie.  Im  lepsze  i  ciekawsze  zdjęcie  główne, tym  większe  zainteresowanie  nieruchomością  ze  strony poszukujących.  Dlatego  warto  postarać  się  o  to,  aby szczególnie ta jedna fotografia była naprawdę dobrej jakości i  przedstawiała  najbardziej  reprezentatywną  część  naszej nieruchomości.

Poszukujący nieruchomości chcą wiedzieć wszystko

Ogłoszeniodawcy nie zawsze podają szczegółową lokalizację swoich nieruchomości. Okazuje się jednak, że umieszczenie takiej informacji może znacząco wpłynąć na wzrost liczby kontaktów  od  osób  zainteresowanych  nieruchomością.71% badanych stwierdziło, że skontaktuje się ze sprzedającym wówczas,  gdy  zna  szczegółową  lokalizację  nieruchomości (miasto, dzielnicę, ulicę i numer nieruchomości).

Innym  czynnikiem,  zwiększającym  prawdopodobieństwo skontaktowania  się  z  ogłoszeniodawcą  o  ponad  50%, jest  zdjęcie  agenta  nieruchomości,  które  widnieje  obok ogłoszenia.

Zamieszczający ogłoszenie, czy jest to biuro nieruchomości czy osoba prywatna, wciąż jeszcze nie do końca zdaje sobie sprawę, jak  ważny  jest  ten  pierwszy  etap  sprzedaży  nieruchomości. Kluczowe  elementy  ogłoszenia,  które  zachęcają  do  kontaktu, a  są  niestety  zaniedbywane  przez  ogłoszeniodawców, to przede wszystkim wyczerpujący opis, dobrej jakości zdjęcia oraz  wizerunek  osoby  odpowiedzialnej  za  nieruchomość. W dobie zastoju na rynku nieruchomości sprzedający powinni jeszcze  bardziej  niż  wcześniej  skupić  się  na  tych  aspektach, jeśli chcą znaleźć nabywcę dla swojej nieruchomości – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciela portalu Nieruchomosci-online.pl.

Romina Róg

Romina Róg - Specjalista ds. marketingu, copywriter.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także