Co jest najważniejsze w sprzedaży nieruchomości? Atrakcyjność, dobra lokalizacja, niska cena? Z pewnością. Problem pojawia się w momencie, kiedy musimy zaprezentować te elementy w taki sposób, aby zachęcić poszukującego nieruchomości do kontaktu z nami. Walka o kupującego zaczyna się bowiem już na etapie zamieszczenia ogłoszenia na portalu ogłoszeniowym. Jak zatem stworzyć ogłoszenie, które sprzeda naszą nieruchomość?
Portal Nieruchomosci-online.pl postanowił sprawdzić, co najbardziej przyciąga w ogłoszeniach potencjalnych nabywców, a co odstrasza od kontaktu z ogłoszeniodawcą.
2103 użytkowników serwisu odpowiedziało na pytania dotyczące jakości zdjęć nieruchomości, grafik na zdjęciach, szczegółów lokalizacji oraz informacji o 0% prowizji dla kupującego.
Zdjęcia są najważniejsze
Na podstawie udzielonych odpowiedzi można zauważyć niechęć użytkowników do ogłoszeń, które zawierają zdjęcia, na których widnieje grafika „0% prowizji”. Problemu nie stanowi informacja, która sama w sobie jest elementem przyciągającym uwagę, ale o sposób jej prezentacji. Aż 84% użytkowników chętniej kliknęłoby w ogłoszenie, w którym hasło „0% prowizji” znajduje się obok ceny, a nie na zdjęciu.
Poszukujący byli zgodni co do tego, że są bardziej skłonni skontaktować się z ogłoszeniodawcą, który nie umieszcza dodatkowych grafik reklamowych na zdjęciach nieruchomości. 65% badanych kliknęłoby chętniej w zdjęcie, które nie zostało zakłócone przez dodatkowe elementy, takie jak znaki wodne czy informacje o promocjach.
Użytkownik, przeglądając listy z nieruchomościami, patrzy głównie na zdjęcia. To one są impulsem do kliknięciaw ogłoszenie. Im lepsze i ciekawsze zdjęcie główne, tym większe zainteresowanie nieruchomością ze strony poszukujących. Dlatego warto postarać się o to, aby szczególnie ta jedna fotografia była naprawdę dobrej jakości i przedstawiała najbardziej reprezentatywną część naszej nieruchomości.
Poszukujący nieruchomości chcą wiedzieć wszystko
Ogłoszeniodawcy nie zawsze podają szczegółową lokalizację swoich nieruchomości. Okazuje się jednak, że umieszczenie takiej informacji może znacząco wpłynąć na wzrost liczby kontaktów od osób zainteresowanych nieruchomością.71% badanych stwierdziło, że skontaktuje się ze sprzedającym wówczas, gdy zna szczegółową lokalizację nieruchomości (miasto, dzielnicę, ulicę i numer nieruchomości).
Innym czynnikiem, zwiększającym prawdopodobieństwo skontaktowania się z ogłoszeniodawcą o ponad 50%, jest zdjęcie agenta nieruchomości, które widnieje obok ogłoszenia.
Zamieszczający ogłoszenie, czy jest to biuro nieruchomości czy osoba prywatna, wciąż jeszcze nie do końca zdaje sobie sprawę, jak ważny jest ten pierwszy etap sprzedaży nieruchomości. Kluczowe elementy ogłoszenia, które zachęcają do kontaktu, a są niestety zaniedbywane przez ogłoszeniodawców, to przede wszystkim wyczerpujący opis, dobrej jakości zdjęcia oraz wizerunek osoby odpowiedzialnej za nieruchomość. W dobie zastoju na rynku nieruchomości sprzedający powinni jeszcze bardziej niż wcześniej skupić się na tych aspektach, jeśli chcą znaleźć nabywcę dla swojej nieruchomości – mówi Michał Kurczycki, przedstawiciel szwajcarskiej firmy NNV AG, właściciela portalu Nieruchomosci-online.pl.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.