fot.: materiały prasowe Grupa Helion | Onepress oraz monstera z Pexels
„Social media są jak nóż”. Zwykła mówić Anna Ledwoń-Blacha, autorka książki Strategiczne podejście do działania w social mediach. Bo tak jak nożem możemy skaleczyć się w palec, tak niewłaściwym posługiwaniem się social mediami możemy wyrządzić krzywdę naszym biznesom. Co zatem musisz wiedzieć o mediach społecznościowych, by grały na korzyść Twojej marki? O tym w przytoczonej lekturze.
Opublikowanie posta na Facebooku, zdjęcia na Instagramie czy zabawnego filmiku na TikToku – wydaje się, że to nic trudnego. W przekonaniu o tym, że to nic takiego utwierdzamy się dodatkowo zazwyczaj wtedy, kiedy za naszymi działaniami idą lajki i udostępnienia. Jednak te lajki i udostępnienia nie mają większego znaczenia, kiedy… nie konwertują.
Co zrobić zatem, by działania w mediach społecznościowych przynosiły pożądany skutek? Jak się za nie zabrać, by szły za nimi realne korzyści dla marki? Strategiczne podejście do działania w social mediach to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce w nich eksponować swój brand i chce to robić z głową, a nie od przypadku do przypadku, raz z większym, a raz mniejszym rezultatem.
Anna Ledwoń-Blacha przekonuje, że biegła obsługa platform społecznościowych, znajomość ich interfejsów i zrozumienie algorytmów to nie wszystko. By fanpage nie okazał się kolosem na glinianych nogach, musi mieć solidne fundamenty w postaci strategii – czyli jasno określonego sposobu działania i planu postępowania, które będą wartością stałą i miały zastosowanie zawsze, bez względu na zmieniające się kanały dotarcia do klienta.
Teoretyczna obudowa profilu firmy w social mediach, choć niewidoczna, jest jej największym atutem. W długofalowej perspektywie – asem w rękawie lub kołem ratunkowym w sytuacji kryzysowej. By dowiedzieć się, jak tę strategię zbudować, warto sięgnąć po książkę Anny Ledwoń-Blachy.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.