Wielomilionowe zasięgi, najpopularniejsze media. 3 kampanie telewizyjne podparte mocną obecnością w internecie oraz kampanie efektywnościowe. W 2023 roku postawiliśmy na skuteczność i intensywność działań reklamowych, aby co miesiąc niezmiennie i precyzyjnie docierać do milionów osób przed ekranami telewizorów czy smartfonów oraz umacniać pozycję pomarańczowego domku – symbolu marki – w sercach i umysłach Polaków.
– W 2023 roku postawiliśmy na najskuteczniejsze działania, które przyniosły bardzo zadowalające efekty mimo wciąż jeszcze wielu perturbacji i niepewności na rynku nieruchomości. Z uwagą śledziliśmy rozwój sytuacji. Oczywiście nie da się nikogo zachęcić reklamami do kupna nowego mieszkania, ale jak najbardziej możemy zapraszać zainteresowanych do wspólnych poszukiwań, mówiąc: „Jeśli szukacie nieruchomości, to Nieruchomosci-online.pl jest do tego najlepszym miejscem”. A kiedy już nas odwiedzą, pozwalamy im się rozgościć – mówi Alicja Palińska, brand manager portalu, która odpowiada za kampanie reklamowe w oparciu o dokładną analizę zachowań klientów rynku nieruchomości.
W Nieruchomosci-online.pl skupiamy się na najlepszym doświadczeniu użytkownika na naszych stronach, dostarczając najbardziej kompletnych informacji o nieruchomościach i eliminując wszystko to, co może rozpraszać podczas przeglądania ofert i kontaktu z ogłoszeniodawcami.
Wszystkie działania reklamowe dokładnie analizujemy pod kątem dostarczanych do biur zapytań. Ich wzrost mówi nam o tym, że kampanią precyzyjnie docieraliśmy do osób, które w 2023 roku zachęcane rządowym programem wsparcia wchodziły na rynek nieruchomości po swoje pierwsze mieszkanie.
Włącz się na nieruchomości z Nieruchomosci-online.pl
Wiosna, jesień oraz zima wraz z przełomem roku – kiedy plany mieszkaniowe falami ożywają, my dajemy się zobaczyć w kampaniach telewizyjnych i w internecie. TVN wraz ze swoją siecią kilkudziesięciu kanałów telewizyjnych, YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, Spotify czy Player.pl – to miejsca, które wybraliśmy do kontaktu z odbiorcami naszych reklam w 2023 roku.
Nowy rok zawsze rozpoczynamy kilka dni wcześniej, w pierwszy dzień świąt, kiedy całe rodziny rozsiadają się wygodnie na kanapach. Jesteśmy wówczas obecni w najpopularniejszych stacjach telewizyjnych w najgorętszym czasie antenowym aż do końca stycznia. Następnie przez cały rok dbamy o to, aby zapisać się w pamięci odbiorców. Stawiamy na konsekwencję i precyzyjne dotarcie do obranej grupy docelowej. Stąd też dokładnie planujemy czas emisji reklam i ich miejsce wyświetlania, aby wszystkie kanały dotarcia wspierały siebie nawzajem.
Co oznacza precyzyjnie? Kampania celowana jest w osoby w wieku 30+ z odpowiednim dochodem, dodatkowo dobranych pod kątem zainteresowania nieruchomościami. Patrząc na wyniki zeszłorocznego planu reklamowego z takimi parametrami, średnio podczas każdego miesiąca kampanii docieraliśmy do około: 7 mln osób dzięki obecności w telewizji, 12 mln osób na YouTubie w oraz 20 mln na TikToku oraz Facebooku i Instagramie. Średnia częstotliwość kontaktu z marką Nieruchomosci-online.pl na osobę wynosiła od 10 do 20 razy w zależności od kanału.
To najbardziej zasięgowe kanały dotarcia do osób poszukujących nieruchomości, które konsekwentnie budują świadomość marki Nieruchomosci-online.pl i coraz bardziej umacniają pozycję pomarańczowego domku – symbolu marki – w sercach i umysłach Polaków.
Styczeń 2024 ponownie w górę
Najbardziej zależy nam na efektywności – aby doprowadzić poszczególne osoby do wymarzonej nieruchomości. Zatem nasze działania mają na celu nie tylko budować pozycję marki Nieruchomosci-online.pl, ale jednocześnie budować ruch na ogłoszeniach.
W 2023 roku co miesiąc portal Nieruchomosci-online.pl odwiedzały około 3 miliony poszukujących mieszkań, domów i działek. Największą aktywnością wykazywali się oni oczywiście w styczniu (zapowiedź BK2%) i marcu (obniżka buforu bezpieczeństwa KNF) oraz w lipcu i sierpniu wraz ze startem programu, kiedy na strony z ogłoszeniami trafiało co miesiąc średnio 3,5 mln zainteresowanych.
Wraz z zapowiedzią kontynuacji rządowego programu wsparcia i ujawnieniem informacji o planach związanych z „Mieszkanie na Start” rynek zareagował dość ochoczo. W styczniu 2024 roku aktywnością na portalu wykazało się 3,5 miliona unikalnych użytkowników, po wizytach których zanotowaliśmy prawie 8 milionów sesji, czyli szeregu czynności wykonanych podczas określonego czasu na portalu.
– To pozwala nam zakładać, że zainteresowanie nieruchomościami utrzyma się w 2024 roku na dość wysokim poziomie. I ponownie, konsekwentnie realizując działania promocyjne, będziemy zapraszać na portal wszystkich poszukujących – podsumowuje Alicja Palińska. – A kiedy już raz nas odwiedzą, nie pozwolimy im tak łatwo o nas zapomnieć. W stałych kampaniach efektywnościowych i remarketingowych przypominamy o wyświetlonych ogłoszeniach, prezentujemy podobne do nich, a także nowo pojawiające się we wszystkich kanałach popularnych social mediów.
Mówimy głośno o sytuacji na rynku i roli pośrednika
Promocji w telewizji i internecie towarzyszą działania PR, a także kampanie w mediach społecznościowych.
W ostatnich latach szczególną wagę przywiązywaliśmy do informowania o rzeczywistej sytuacji na rynku, bazując na danych z portalu dotyczących podaży i popytu, a także na ponad tysiącu opinii pośredników w obrocie nieruchomościami z całej Polski.
– Co kupować, kiedy warto się wstrzymać z decyzją, jaki segment rynku jest nadmiernie rozgrzany, a gdzie warto rozejrzeć się za okazją – tych informacji z pierwszej ręki co kwartał dostarcza nam badanie nastrojów rynkowych INPON, którym dzielimy się szeroko w ogólnopolskich mediach. W styczniu 2024 roku prezentowaliśmy poziom wartości indeksu nastrojów po raz trzynasty. To pomaga klientom poruszać się po rynku z większą pewnością. Szczególnie teraz, kiedy sytuacja na rynku nieruchomości staje się bardziej rozhuśtana, bardziej wymagająca, kiedy podaż coraz rzadziej spotyka się z popytem, kiedy ceny ponownie rosną, a najem się ochładza – wiedza i doświadczenie płynące od pośredników profesjonalnie zajmujących się rynkiem nieruchomości jest na wagę złota – mówi Rafał Bieńkowski, PR manager portalu Nieruchomosci-online.pl
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.