W moich książkach, wykładach czy narzędziach wspierających biznes – we wszystkim przyświeca mi wręcz obsesja, aby budowanie strategii, innowacyjność i zarządzanie przedsiębiorstwem uczynić maksymalnie prostym, praktycznym i szybkim we wdrożeniu – miał powiedzieć w jednym z wywiadów Alex Osterwalder.
Jego pierwsza książka Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera (Business Model Canvas) sprzedała się w ponadmilionowym nakładzie i zaproponowała konkretne narzędzie do wybierania i testowania modeli biznesowych. Kontynuacją sukcesu jest kolejna publikacja – Projektowanie propozycji wartości, czyli podręcznik, który odpowiada na pytanie: Jak stworzyć produkty i usługi, których zapragną konsumenci?
Jest to książka dla przedsiębiorców, którzy chcieliby poprawić doświadczenia swoich klientów w obcowaniu z ich produktem czy usługą. Również i ta książka Osterwaldera stała się bestsellerem, a swój sukces zawdzięcza nie tylko bardzo praktycznemu, biznesowemu podejściu, ale także wyjątkowej formule. Przez proces projektowania wartości przeprowadza krok po kroku, w przyjemniej rysunkowej formule, z dużą liczbą objaśnień i przykładów. Propozycję wartości należy traktować szerzej niż tylko listę korzyści, którą jesteśmy w stanie zaoferować klientowi, ale rozpatrywać na trzech poziomach: liście praktycznych funkcji, elementach wyróżniających i wartości ukierunkowanej na konsumenta. Podążając za wskazówkami i wypełniając zawarte w książce kolejne schematy, skończymy lekturę z gotowym pomysłem i planem działania.
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.