Homo sapiens jawi się jako istota myśląca, analityczna i racjonalna. Tymczasem, z badań wynika, że to niekonieczne prawda. Daniel Kahneman w książce Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym pisze, że człowiek aż 85% czasu spędza na autopilocie.
Autor zabiera nas w podróż, po powrocie z której już nic nie będzie wyglądało tak samo. Żadna debata polityczna, komunikat reklamowy, wymiana zdań w komentarzach pod postem na Facebooku czy nawet rozmowa przy niedzielnym obiedzie.
W jaki sposób mózg zwodzi nas na manowce? Jakimi skrótami myślowymi posługujemy się na co dzień? I co dla marketera najciekawsze – jak można je wykorzystać do lepszej komunikacji marketingowej?
Każdy człowiek w odbiorze świata opiera się na dwóch systemach – systemie numer jeden tzw. szybkim, który bazuje na wykształconych w nas automatyzmach, oraz systemie numer dwa tzw. wolnym, refleksyjnym. Mózg ze swojej natury jest leniwy i dąży do minimalizowania wysiłku, chętniej więc pracuje w systemie pierwszym. Myślenie automatyczne ułatwia nam podejmowanie decyzji, ale jest obarczone wieloma tzw. błędami poznawczymi. Ulegamy magii liczb i fałszywym korelacjom, uwielbiamy wręcz dowody anegdotyczne. Kahneman mówi o ludzkim mózgu jako o maszynie do wyciągania pochopnych wniosków. Jednakże świadomość mechanizmów, jakie w nim zachodzą, prowadzi do możliwości bardzo precyzyjnego wpływania na ludzkie zachowania, także konsumenckie. Doniosłość tego odkrycia zaprowadziła psychologa po Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii.
Książka legenda. Pozycja obowiązkowa na każdej półce. Aż niewiarygodne, że dopiero teraz o niej wspominam.
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.