Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

„Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym” Daniel Kahneman

Artykuł pochodzi z magazynu „INMAG”

  INMAG 1/2021

Czytaj cały numer!

Pobierz numer 1/2021
Dominika Mikulska
Komentarze

Homo sapiens jawi się jako istota myśląca, analityczna i racjonalna. Tymczasem, z badań wynika, że to niekonieczne prawda. Daniel Kahneman w książce Pułapki myślenia. O myśleniu szybkim i wolnym pisze, że człowiek aż 85% czasu spędza na autopilocie.

 

 

Autor zabiera nas w podróż, po powrocie z której już nic nie będzie wyglądało tak samo. Żadna debata polityczna, komunikat reklamowy, wymiana zdań w komentarzach pod postem na Facebooku czy nawet rozmowa przy niedzielnym obiedzie.

W jaki sposób mózg zwodzi nas na manowce? Jakimi skrótami myślowymi posługujemy się na co dzień? I co dla marketera najciekawsze – jak można je wykorzystać do lepszej komunikacji marketingowej?

Każdy człowiek w odbiorze świata opiera się na dwóch systemach – systemie numer jeden tzw. szybkim, który bazuje na wykształconych w nas automatyzmach, oraz systemie numer dwa tzw. wolnym, refleksyjnym. Mózg ze swojej natury jest leniwy i dąży do minimalizowania wysiłku, chętniej więc pracuje w systemie pierwszym. Myślenie automatyczne ułatwia nam podejmowanie decyzji, ale jest obarczone wieloma tzw. błędami poznawczymi. Ulegamy magii liczb i fałszywym korelacjom, uwielbiamy wręcz dowody anegdotyczne. Kahneman mówi o ludzkim mózgu jako o maszynie do wyciągania pochopnych wniosków. Jednakże świadomość mechanizmów, jakie w nim zachodzą, prowadzi do możliwości bardzo precyzyjnego wpływania na ludzkie zachowania, także konsumenckie. Doniosłość tego odkrycia zaprowadziła psychologa po Nagrodę Nobla w dziedzinie ekonomii.

Książka legenda. Pozycja obowiązkowa na każdej półce. Aż niewiarygodne, że dopiero teraz o niej wspominam.

Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn „INMAG”

Marketing. Sprzedaż. Trendy.

Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego

Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.

Pobierz za darmo

Dowiedz się więcej o magazynie „INMAG”

Zobacz także