Szukasz rekomendacji, gdzie promować swoje oferty? Publikowane w internecie statystyki porównawcze budzą wątpliwości? Zobacz, co mówią sami pośrednicy! Oto wyniki badania satysfakcji klientów portalu Nieruchomosci-online.pl.
Tak jak dom na lata buduje się od solidnych fundamentów, tak w naszej strategii rozwoju od lat stawiamy na relacje oparte na zaufaniu. Klientów postrzegamy jako partnerów biznesowych. Taka filozofia sprawia, że wszystkie nasze działania ukierunkowane są na zrównoważony wzrost biznesu nie tylko naszego, ale i partnerów – biur nieruchomości.
W zmiennych warunkach rynkowych dajemy naszym partnerom stabilność dwóch podstawowych parametrów prowadzenia biznesu z nami. Pierwszy z nich to dostarczany przez nas ruch na ogłoszenia, oparty przede wszystkim na organicznych wynikach wyszukiwania w Google, czyli najbardziej wartościowym źródle zapytań od osób poszukujących nieruchomości. Drugi to zagwarantowana w regulaminie portalu maksymalna możliwa zmiana cen w ujęciu rocznym.
Jak biura decydują o wyborze miejsc promocji ofert?
W praktyce rynkowej obserwowane jest, że biura nieruchomości ograniczają obecność na portalach ogłoszeniowych, wybierając te najbardziej skuteczne i efektywne kosztowo. W efekcie ma miejsce odpływ biur z portali, które nie spełniają powyższych oczekiwań. Obserwując stabilny trend liczby klientów abonamentowych portalu Nieruchomosci-online.pl, możemy śmiało powiedzieć, że ten problem zupełnie nas nie dotyczy. Jest wręcz przeciwnie.
Jesteśmy najchętniej wybieranym portalem wśród pośredników, o czym świadczy największa liczba ogłoszeń importowanych przez biura na nasz portal oraz rosnąca z roku na rok liczba pozytywnych opinii.
Jesteśmy świadomym wyborem większości aktywnych biur nieruchomości w Polsce. To efekt działania w zgodzie z rynkiem.
Dziękujemy za Wasze zaufanie, którego nie zamierzamy zawieść.
Kto pyta, nie błądzi
Pod koniec stycznia zaprosiliśmy Klienów Nieruchomosci-online.pl do rozmowy. W monitorowanej ankiecie zapytaliśmy, jak Wam się z nami współpracuje :) Ocenę satysfakcji oparliśmy na uznanej na całym świecie metodologii badania lojalności klientów Net Promoter® Score (NPS).
Net Promoter® Score to wskaźnik służący do pomiaru lojalności klienta i jest narzędziem do ilościowego pomiaru tego, jak firma służy klientom. Badanie opiera się na jednym pytaniu: „W skali od zera do dziesięciu, na ile prawdopodobne jest, że polecisz firmę X swojemu znajomemu?” Stanowi ono kwintesencję wskaźnika Net Promotor Score (NPS) i dotyczy skłonności klienta do polecenia firmy swoim znajomym.
Klienci, którzy przyznali firmie 9 lub 10 punktów, są jej Promotorami (Promoters). Obojętni (Passive) to grupa klientów, która udzieliła odpowiedzi 7-8, a Krytycy marki (Destractors) to respondenci oceniający firmę na 0-6 punktów.
Obliczając wskaźnik NPS, należy od ilości procentowej Promotorów odjąć ilość procentową Krytyków marki.
Przykładowo, jeśli 45% klientów to Promotorzy, 20% to Obojętni, a 35% to Krytycy, wówczas NPS wynosi 10 (45 - 35 = 10). W ekstremalnych przypadkach może on przybrać wartość -100 lub +100.
Jak oceniliście Nieruchomosci-online.pl?
Ankieta została przeprowadzona pomiędzy 29 stycznia a 5 lutego 2019 roku. W ciągu tych kilku dni uzyskaliśmy odpowiedzi 364 pośredników. Kwestionariusze zostały udostępnione wyłącznie klientom, z uprawnieniem do jednokrotnego wypełnienia ankiety.
Jesteśmy dumni z tej oceny. Dziękujemy Wam za tę otwartość i zaangażowanie w wypełnienie ankiety!
Co najbardziej doceniacie?
Badanie NPS zostało rozszerzone o drugie pytanie o charakterze jakościowym. Zapytaliśmy w nim o to, co uważacie, że robimy dobrze, a co moglibyśmy robić lepiej.
Poniżej przytaczamy niektóre Wasze wypowiedzi:
Bartłomiej Stankiewicz
TCN Stankiewicz Partner, Leszno
Współpraca od 2018
„Portal Nieruchomosci-online.pl jest nie tylko nowoczesnym narzędziem pracy dla mnie jako pośrednika nieruchomości, ale również ważnym partnerem w biznesie. Od początku zauważamy jego pozytywne oddziaływanie na rynku lokalnym, biorąc pod uwagę mniejsze miejscowości, o czym świadczy duża popularność wśród klientów. Doceniamy też fakt, iż portal bardzo dobrze powiązany jest z portalami społecznościowymi (facebook), co jeszcze bardziej rozszerza jego możliwości, i tym samym nasze, przy pozyskiwaniu nowych ofert czy klientów. To, za co szczególnie go cenię, to: przejrzysty sposób prezentacji ogłoszeń, popularność portalu wśród klientów, co przekłada się na statystyki naszych ogłoszeń, dzielenie się wiedzą – szkolenia online, program Profesjonalny Agent. Innowacje i ciągły rozwój.”
Paulina Bedyńska
Baj Home Nieruchomości, Wrocław
Współpraca od 2017
„Nieruchomosci-online.pl jest bardzo przyjaznym i dynamicznie rozwijającym się portalem. Współpraca okazuje się bardzo owocna. Sam portal jest bardzo intuicyjny, wygodny do pracy oraz kontakt z operatorem wyjątkowo sprawny, co z pewnością dla pośrednika jest sporym atutem. Ciekawym pomysłem jest program Profesjonalny Agent, który obustronnie pozwala czerpać korzyści, takie jak podnoszenie jakości zamieszczanych ofert równolegle z dodatkowym ich wyróżnieniem. Spotykamy się z coraz większym zainteresowaniem i odpowiedziami na zamieszczane tu oferty, co jest jednym z kluczowych kryteriów, którymi kierujemy się, wybierając współpracę z portalem.”
Andrzej Kozłowski
Kozłowski Nieruchomości, Gdynia
Współpraca od 2017
„Portal Nieruchomosci-online.pl to najlepszy z portali, z których korzystam. Dzięki możliwości dopasowania oferty otrzymuję z tego portalu najwięcej zapytań od poszukujących. W wielu przypadkach dochodzi do zawarcia transakcji. Panel do zarządzania ogłoszeniami jest wyjątkowo czytelny i dający ogłoszeniodawcy wiele potrzebnych informacji.”
Katarzyna Nowak
Kolory Nieruchomości, Nowy Dwór Mazowiecki
Współpraca od 2018
„Współpracę z Nieruchomosci-online.pl cenię za program Profesjonalny Agent, system promowania ogłoszeń oraz sugestie uzupełniania pól, zwiększające oglądalność, oraz bardzo przejrzysty i łatwy w obsłudze panel. Dzięki wszystkim udostępnianym narzędziom i przemiłej obsłudze, współpraca z portalem jest łatwa i przyjemna.”
Barbara Wysocka
Property Homes, Poznań
Współpraca od 2014
„Najlepszy stosunek jakości i liczby zapytań klientów do ceny usługi. Przejrzysty i funkcjonalny panel klienta.”
Marta Wędlikowska
Nieruchomości Zakopane
Współpraca od 2014
„Bardzo dobrze się pozycjonujecie w internecie, mamy dużo zapytań od Klientów. Portal jest czytelny, prosty w obsłudze.”
Aleksandra Chabros
WGN Rrzeszów
Współpraca od 2012
„Szybkie przekazywanie informacji od klientów. Znaczna liczba unikalnych kontaktów. Rozsądne ceny.”
Mateusz Malutko
MTM Invest, Szczecin
Współpraca od 2018
„Szata graficzna nowoczesna, podkreślająca atuty nieruchomości. Obsługa ofert i ich wyróżnianie bardzo intuicyjne i przejrzyste. Macie fajne pomysły, integrujecie branżę. Jest dobrze :)”
Andrzej Jarecki
AJ Nieruchomości, Kraków
Współpraca od 2018
„Czytelna strona i prezentacja ofert. Statystyki na bieżąco, informacje o klientach. Bardzo ciekawy program Profesjonalny Agent – zachęcam do korzystania! Kompletność ogłoszeń się opłaca i to dosłownie. Ponadto moje wybrane kompletne ogłoszenie już kilkakrotnie było bezpłatnie publikowane na stronie głównej. To może drobne, ale zawsze przydatne i miłe korzyści. Warto korzystać z Nieruchomosci-online.pl, widzę wiele zalet, łącznie z rosnąca popularnością portalu i obsługą klienta."
Leszek Porzeziński
Góralczyk Nieruchomości, Łomża
Współpraca od 2016
„Portal o stale rosnącym zasięgu. Obrazowo i praktycznie przekazuje informacje dotyczące mi.n. pośredników, biur nieruchomości. Świetnie zaprojektowana strona w kontekście danych zwrotnych dla każdego agenta. Pełen obraz życia i cyklu oferty (wskaźnik zainteresowania czy „hot alert”). Prowadzi świetnie przemyślany program „Profesjonalny Agent”, w wymierny sposób buduje personal branding każdego z agentów biorących udział w tym projekcie. Kolejny argument to dzielenie się wiedzą: organizacja kursów online „Skuteczne sposoby pracy z ofertą” czy magazyn „ESTATE” z zawsze pomocną, ciekawą obsadą autorów. Nieruchomosci-online.pl to fantastyczny, kreatywny i zawsze pomocny dział: marketingu, techniczny oraz komórka opiekunów regionu. Działania portalu ukierunkowane na długofalową współpracę z biurem nieruchomości i partnerstwo. Portal, który zdecydowanie polecam.”
Nie tylko czułe słówka
Celem ankiety nie było tylko zebranie ogólnej opinii, ale – co było celem równie ważnym – identyfikacja konkretnych obszarów wymagających poprawy. Z odpowiedzi na pytanie uzupełniające, uzyskaliśmy spory zbiór przesłanek do wprowadzenia zmian w działaniu portalu, aby jeszcze lepiej obsługiwać Wasze potrzeby. Znalazły się tam tzw. punkty bólu, co do których wymagana/oczekiwana jest poprawa, ale także całe mnóstwo inspiracji i nowych pomysłów.
Po przeanalizowaniu wszystkich odpowiedzi stworzyliśmy listę blisko 30 tzw. issues, czyli zidentyfikowanych i zunifikowanych zagadnień, które zgłoszone zostały przez co najmniej jedną osobę. Dotyczą one:
- ulepszenia już istniejącej funkcjonalności (63%)
- stworzenia nowej funkcjonalności (26%)
- skuteczności promocji w konkretnych lokalizacjach (13%)
Zgłoszeniami będziemy zajmować się w kolejności według nadanego im priorytetu, opartego na dwóch wymiarach – w jakim stopniu jest to ważne, a w jakim pilne. Jaka to różnica? Jeden mówi o znaczeniu danej czynności i jej spodziewanych efektach, a drugi o tym, jak istotny jest termin wykonania.
Ważne, ale mniej pilne Duże znaczenie dla Was, |
Ważne i pilne Duże znaczenie dla Was |
Mniej ważne i mniej pilne Rzeczy o niewielkim znaczeniu |
Pilne, ale mniej ważne Rzeczy o niewielkim znaczeniu, |
Sukcesywnie będziemy opracowywać rozwiązania i wdrażać je w naszych działaniach. O czym będziemy Was na bieżąco informować na naszym blogu w zakładce „Funkcjonalności portalu” .
Nadal możesz mieć wpływ na to, jak działamy!
Choć tegoroczne badanie satysfakcji już za nami, to swoimi spostrzeżeniami dotyczącymi działania portalu możecie dzielić się z nami cały czas.
Na Wasze wiadomości czekamy pod adresem satysfakcja(@)nieruchomosci-online.pl.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.