
fot.: materiały własne Nieruchomosci-online.pl
W 2024 roku dzięki kampaniom telewizyjnym dotarliśmy do 24,6 mln Polaków w wieku powyżej 25 lat, a nasze spoty były widziane przez jedną osobę średnio 40 razy w ciągu całego roku. W efekcie daje to prawie 1 miliard, a dokładnie 987 021 396 kontaktów z naszą marką podczas trwania kampanii. Plany na 2025 zakładają dalszą obecność w największych stacjach telewizyjnych, takich jak TVN, Polsat, TVP 1 i TVP 2 przez 12 miesięcy z intensyfikacją działań na wiosnę, jesień i zimę, kiedy Nieruchomosci-online.pl również notuje najwięcej odwiedzin portalu.
Liczby, które mówią o sukcesie kampanii
Żadne medium nie daje takich zasięgów jak telewizja. Reklamę telewizyjną wykorzystujemy od 2022 roku, konsekwentnie i jak najefektywniej budując świadomość marki Nieruchomosci-online.pl według określonej strategii. Jesteśmy jednym z dwóch portali z ogłoszeniami nieruchomości, który w ciągu ostatnich lat korzystał z tej formy reklamy.
Jak wynika z raportów przekazywanych od działów analiz stacji telewizyjnych, podczas trwania kampanii w 2024 roku przekaz Nieruchomosci-online.pl dotarł do odbiorców prawie 1 miliard razy, a dokładnie aż 987 021 396 razy. Skąd taka liczba? W ciągu całego roku przynajmniej raz nasz spot widziało 24 636 200 osób we wszystkich wykupionych stacjach, a średnia styczność ze spotem wynosiła 40 razy. Mnożąc te dwie dane, uzyskujemy informację o zasięgu kampanii, czyli liczbę kontaktów (GRP abs).

Wyniki kampanii portalu Nieruchomosci-online.pl w telewizji w 2024 roku Źródło: Nielsen Audience Measurement, od 1 stycznia do 31 grudnia 2024 roku, dane na grupie docelowej w wieku 25+
W równorzędnych kampaniach w internecie (YouTube, Facebook, Instagram, TikTok, platforma X czy LinkedIn) stawialiśmy na zaczepne, krótkie 6-sekundowe wideo (tzw. Bumper) oraz 15-sekundowe spoty (najczęściej niepomijalne), które w całości prezentują rozwinięcie opowiadanych historii lub funkcjonalności portalu, na które chcemy zwrócić uwagę odbiorcy. Rozwijaliśmy również komunikację na naszych kanałach social mediowych, głównie poprzez krótkie nagrania wideo prezentujące rynek nieruchomości w przystępny i ciekawy sposób.
Tak jak w social mediach, również w stacjach radiowych sieci ZET pogłębialiśmy kontakt z marką oraz budowaliśmy kolejne punkty styku, osiągając prawie 100-procentowe dotarcie do osób z naszej grupy docelowej, czyli pełnoletnich Polaków, którzy wcześniej czy później trafią na rynek nieruchomości.
Tym samym założenia skrojonej na miarę strategii, która zakłada poznanie marki Nieruchomosci-online.pl przez pełnoletnich Polaków zostały zrealizowane w 100 proc.

fot. materiały własne Nieruchomosci-online.pl
Konsekwencja, która buduje zapamiętywalność
Do budowania rozpoznawalności wykorzystujemy również konsekwencję i powtarzalność działań, jak również precyzyjny wybór stacji i programów, przy których marka występuje, a które pozwalają dotrzeć do określonej grupy docelowej.
Oprócz uzyskania jak największych zasięgów i dotarcia do świadomości wszystkich Polaków w wieku powyżej 25 lat skupialiśmy się na uzyskaniu odpowiedniej częstotliwości kontaktu z naszymi spotami. Precyzyjne przygotowanie planów mediowych zakładało, że nie raz, a przynajmniej trzy razy przekaz reklamowy dotrze do każdego widza w wieku powyżej 25 lat. Tu również osiągnęliśmy zakładany cel – 85 proc. badanej grupy, czyli prawie 22,6 miliona dorosłych Polaków minimum trzy razy widziało spot. Osiągnięta średnia częstotliwość wynosząca 40 razy (OTS, ang. Opportunity to see – określa średnią liczbę kontaktów osoby z grupy docelowej z reklamą emitowaną w stacji telewizyjnej w danym odstępie czasu), pozwala nam zakładać, że marka Nieruchomosci-online.pl została zapamiętana.
Wykorzystując krótsze formy reklamy, jakimi są spoty sponsoringowe, emitowane zaraz przed danym programem i po nim, mamy pewność, że przekaz będzie miał szansę być zauważony. Na ten moment celowo nie startujemy w blokach reklamowych, które są emitowanie w przerwach między programami z kilkunastoma spotami reklamowymi w jednym czasie antenowym. Niezmiernie ciężko wówczas skupić uwagę widza na swoim przekazie.
Zamiast tego życzymy miłych seansów w rodzinnym gronie przy takich filmach, jak Skyfall, Gambit, czyli jak ograć króla, Indiana Jones lub Vinci, zapraszając do wspólnej rozrywki przy Kuchennych rewolucjach, Milionerach lub Kole fortuny, do wspólnych emocji podczas serwisu sportowego po Faktach i Wydarzeniach w Polsacie, sponsorując codzienną prognozę pogody przed Faktami w TVN, umilając poranki z Dzień dobry TVN oraz Pytaniem na śniadanie, czy towarzysząc w oglądaniu najpopularniejszych seriali, takich jak Na wspólnej, Na dobre i na złe lub Korona królów. Dzięki temu mamy przekonanie, co potwierdzają statystyki z efektów kampanii, że zostaniemy zauważeni i zapamiętani. Konsekwentnie realizujemy taką kampanię czwarty rok z rzędu.
Dzięki dokładnym analizom i badaniom rynku jesteśmy wszędzie tam, gdzie przebywa klient rynku nieruchomości.

fot. materiały własne Nieruchomosci-online.pl
Miliony powodów, by szukać
Po trzech latach dokładnie zaplanowanej strategii reklamowej – budowania świadomości marki spotami, które w prosty i oczywisty sposób prezentowały nasz serwis – w tym roku wystartowaliśmy z kolejnymi działaniami budującymi wizerunek marki. W najnowszych produkcjach mówimy z perspektywy osób, które spełniają swoje realne potrzeby mieszkaniowe lub cele życiowe. W przypływie chwili, w obliczu nowych wyzwań lub nawarstwiających się trudności sięgają one po telefon z aplikacją Nieruchomosci-online.pl i rozpoczynają poszukiwania nowego lokum.
Od lat uważnie słuchając naszych użytkowników, klientów rynku nieruchomości, wiemy, że to życie pisze najróżniejsze scenariusze i zmiana jest jego częścią. Pokazujemy najróżniejsze życiowe powody, które motywują do zmiany, do rozpoczęcia poszukiwań swojego nowego miejsca na ziemi. A każdy powód jest tak samo ważny, bo każda osoba, która ma potrzebę znalezienia nieruchomości jest dla nas tak samo ważna. Chcemy, aby każdy, kto obejrzy spoty, poczuł, że patrzymy jego oczami na rynek i jesteśmy po to, aby proces szukania nowego lokum był jak najbardziej ułatwiony i uproszczony.

fot. materiały własne Nieruchomosci-online.pl
Plany na 2025? Kształtować wizerunek w oparciu o strategię
Rok 2025 zaczęliśmy od 25 grudnia 2024. Od tego czasu przez cały styczeń, a także kontynuując kampanię w lutym i marcu, jesteśmy obecni w stacjach w najgorętszym czasie antenowym.
Przed nami kampania wiosenna w okresie Świąt Wielkanocnych oraz majówki, a także jesienna odsłona kampanii we wrześniu i październiku.
Pozostaniemy na antenie z naszymi spotami przez cały rok, aby nie dać o sobie zapomnieć. I przyciągać na portal Nieruchomosci-online.pl wciąż nowe osoby, które zechcą wejść na rynek nieruchomości.
Cel na 2025? Dalsze budowanie rozpoznawalności marki i jej zapamiętywalności w kampaniach w TV i social mediach, a także budowanie wizerunku marki.
Zobacz spoty o powodach do zmian
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.