Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Statystyki ogłoszeń. Wszystko, co musisz widzieć, by działać!

Dominika Mikulska
Komentarze

W rejestrowaniu zdarzeń offline – liczby telefonów i prezentacji, a także pojawiających się pytań i wątpliwości zainteresowanych – nikt pośrednika nie wyręczy. Inaczej rzecz ma się w kwestii działań online. Nieruchomosci-online.pl szczegółowo raportuje ekspozycję konkretnej nieruchomości w portalu.

Statystyki ogłoszeń i narzędzia dostępne w Nieruchomosci-online.pl pozwolą Ci analizować i podejmować właściwe działania optymalizujące ogłoszenie i jego promocję. Rozbudowane statystyki ogłoszeń dostępne są na wszystkich kontach biur i Kontach Agenta. Bez wyjątków.

Kliknij, aby przejść do statystyk swoich ogłoszeń

Narzędzia listy raportów ogłoszeń

Do oceny zainteresowania konkretną ofertą potrzebujesz solidnych danych, które znajdziesz na karcie „Statystyki jednostkowe” w swoim koncie.

Listę znajdujących się tam ogłoszeń możesz dowolnie filtrować:

  • dzięki „Pokaż filtry” zawęzisz listę do ofert na sprzedaż bądź wynajem, do wybranego typu nieruchomości czy ogłoszeń obsługiwanych przez konkretnego agenta;
  • używając zakresu czasu, zawęzisz okres pochodzenia danych do 7, 30, 60, 90 dni lub od początku publikacji ogłoszeń.

Ogłoszenia możesz także sortować według: popularności (wyświetleń, odwiedzin, aktualnego zainteresowania), a także według liczby kontaktów.

Źródło: Nieruchomosci-online.pl

 

Metryki podstawowe i te bardziej szczegółowe

Przejdźmy do danych. Podstawa to łączna liczba rzeczywistych wyświetleń Twoich ogłoszeń na listach wyników wyszukiwania.

Następnie informacje na temat odwiedzin ogłoszenia, a także liczby kontaktów – otrzymanych zapytań oraz pobrań numeru telefonu, czyli liczbę kliknięć poszukujących w celu wyświetlenia numeru telefonu na portalu oraz wybrania numeru na telefonie w aplikacji mobilnej. Dowiesz się także, jak kształtuje się aktualne zainteresowanie Twoim ogłoszeniem (termometr zainteresowania).

W raporcie ogłoszenia znajdziesz znacznie więcej danych, tzw. akcji zainteresowania, czyli:

  • zapisanie w Ulubionych i dodanie notatek,
  • liczba udostępnień, wydruków,
  • odsłony zdjęć i mapy, a także rozwiniecie szczegółów ogłoszenia,
  • wyświetlenia wideo i wejścia w wirtualną wizytę,
  • całkowity czas oglądania ogłoszenia.

To daje pełny obraz liczby i rodzaju interakcji, w jakie wchodzi oglądający z Twoją ofertą!

Źródło: Nieruchomosci-online.pl

Mechanizmy analizujące trendy pracują dla Ciebie

Na pasku pojedynczego ogłoszenia (zarówno na liście aktualnych ogłoszeń jak i w statystykach jednostkowych) znajduje się informacja o aktualnym zainteresowaniu ofertą.

Zainteresowanie jest szacowane przez algorytm analizujący rodzaje i liczbę akcji, jakie wykonują użytkownicy w kontakcie z każdym z Twoich ogłoszeń w ostatnich 5 dniach.

Wskaźnik zainteresowania, zilustrowany ikoną termometra, mówi o tym, jaką popularnością w ostatnich dniach cieszyło się ogłoszenie.

Dodatkowo cykl życia każdego ogłoszenia pokazuje wykres wskaźnik zainteresowania w czasie. Wykres jest interaktywny. Widać na nim jak na dłoni, jak podejmowane działania – np. aktywacja konkretnego typu wyróżnienia – wpłynęły na zainteresowanie ofertą.

To nasz autorski system analizujący trendy poszukiwań poszczególnych rodzajów nieruchomości w danych lokalizacjach. Ogłoszenia o wysokim wskaźniku są atrakcyjne dla kupujących – jeśli je wyróżnisz, wygenerują dla Ciebie dużo więcej zapytań.

Dodatkowo na tej podstawie oznaczamy w portalu najbardziej interesujące nieruchomości komunikatem przy ogłoszeniu (tzw. Hot Alert), co dodatkowo motywuje do kontaktu z ogłoszeniodawcą.

Źródło: Nieruchomosci-online.pl

Raporty ze statystyk

Najważniejsze dane trafiają regularnie na skrzynkę e-mailową. Otrzymywany przez biuro nieruchomości raport skuteczności promocji zawiera dane dotyczące zainteresowania ogłoszeniami w ujęciu miesięcznym (statystyki oglądalności i kontaktów).

Poprzez panel dostępne są raporty dla poszczególnych ogłoszeń. Interaktywny raport ze statystyk z prowadzonych działań promocyjnych za pomocą funkcji „Udostępnij” możesz łatwo i wygodnie współdzielić z właścicielem nieruchomości. Jak go wykorzystać do budowania relacji?

Źródło: Nieruchomosci-online.pl

Wiemy, że gromadzenie i porównywanie danych z różnych źródeł nie jest łatwe. Na ten moment Nieruchomosci-online.pl jest jedynym portalem, który – stawiając na użyteczność dla pośrednika – udostępnia takie dane w łatwej do wykorzystania formie, czyli w postaci codziennie aktualizowanego pliku csv do pobrania. Dane można analizować w arkuszu kalkulacyjnym lub wykorzystać we własnym CRM-ie np. do wizualizacji lejka sprzedażowego. Dane można pobrać, klikając w „Pobierz” w nagłówku listy.

Jeśli sprzedaż nieruchomości odbywa się w internecie (a przynajmniej ta część sprzedaży związana z promocją), monitoring efektywności działań reklamowych jest istotną częścią Twojego biznesu. Nadal będziemy udoskonalać narzędzia, które będą pomagać Ci w pracy.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu z Twoim doradcą klienta w Nieruchomosci-online.pl.

Kliknij, aby przejść do statystyk swoich ogłoszeń
Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także