Zdolność do skupienia i zatrzymania uwagi jest kluczową i niezbędną cechą komunikatu reklamowego. Oferta nieruchomości prezentowana na portalu jest takim właśnie komunikatem reklamowym. Aby był skuteczny, niezbędne jest współdziałanie treści oferty przygotowanej przez sprzedającego oraz designu portalu.
Poszukujący nieruchomości, który trafi na listing w portalu, napotyka wiele ofert spełniających jego kryteria wyszukiwania. Wrodzona skłonność mózgu do oszczędzania energii powoduje, że szybkiej selekcji chce dokonać jeszcze na liście.
W Nieruchomosci-online.pl podstawowy widok ogłoszenia na liście zawiera: rodzaj ogłoszenia, lokalizację, cenę i powierzchnię, a także miniaturę zdjęcia głównego. O tym, jak ważny jest dobór zdjęcia głównego, pisaliśmy już nie raz. Użytkownik dostaje także możliwość przejrzenia galerii miniatur wszystkich zdjęć.
Dodatkowym elementem wspierającym decyzję o zapoznaniu się z ogłoszeniem są trzy kluczowe cechy nieruchomości, które wyświetlamy po naciśnięciu „rozwiń”.
Cechy te dobraliśmy odpowiednio do typu ogłoszenia:
- mieszkanie sprzedaż: piętro/liczba pięter, liczba pokoi, rok budowy,
- mieszkanie wynajem: piętro/liczba pięter, liczba pokoi, umeblowany,
- pokój wynajem: piętro/liczba pięter, umeblowany, kaucja,
- dom sprzedaż/wynajem: rodzaj domu, liczba pokoi, powierzchnia działki,
- działka sprzedaż/dzierżawa: rodzaj działki, dojazd, kształt,
- lokal użytkowy sprzedaż/wynajem: przeznaczenie, liczba pomieszczeń, parking,
- budynek użytkowy sprzedaż/wynajem: rodzaj budynku, przeznaczenie, powierzchnia działki,
- inwestycja (mieszkania, domy, lokale) sprzedaż: termin realizacji, metraże.
Zwróć szczególną uwagę, by te informacje mieć zawsze dodane w swoich ogłoszeniach! Nic tak nie razi, jak informacja „brak danych”. Jeśli ogłoszenie jest kompletne, tj. uzupełniono wszystkie sugerowane pola oznaczone gwiazdkami, masz pewność, że dysponujemy odpowiednimi danymi do wyświetlenia na kaflu.
Sprawdź swoje ogłoszenia!
I ostatnia, choć równie ważna część – ok. 230 znaków opisu, które pobieramy z samego początku treści ogłoszenia. Dobre praktyki copywritingu ogłoszeń wskazują, by w pierwszych słowach zwrócić uwagę na wyróżniki nieruchomości i wynikające z nich korzyści dla potencjalnego nowego posiadacza. Nader często napotykamy jednak na typowe otwarcie „Biuro Nieruchomości XYZ z Warszawy oferuje do sprzedaży lokal mieszkalny dwuizbowy, położony w budynku...”. A przecież to jest najważniejsze miejsce na rozpoczęcie dialogu z poszukującym i zaadresowanie jego potrzeb i marzeń!
Pamiętaj! 76% użytkowników, którzy zapoznają się z treścią zawartą pod „rozwiń” na liście, przechodzi do ogłoszenia! Jeżeli zatem dasz tam mniej informacji, wcale nie polepszysz konwersji, wręcz odwrotnie.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.