Komunikowanie wizerunku, osobowość marki i jej archetypy czy obietnica w formule pozycjonującej to pojęcia, które każdy świadomy zespół dokładnie musi przepracować. My swoją lekcję odrobiliśmy. Opowiadamy o tym, jak opisaliśmy markę Nieruchomosci-online.pl, jak przebiegały prace nad rebrandingiem oraz jaki wkład miały osoby, które wspierały nasz zespół w opracowywaniu strategii marki.
W świecie marek nie ma próżni
„Marka powstaje w umysłach klientów i w tym sensie to oni ją tworzą. I dzieje się to często zupełnie bez intencji osób za nią stojących lub nawet wbrew temu, co jest w ich planach”. Ze słowami Marka Staniszewskiego – stratega i trenera biznesu – w pierwszej chwili trudno było nam się zmierzyć, ale podczas wspólnych warsztatów szybko zrozumieliśmy, że dla nas jest to sytuacja bardzo korzystna. Mimo tego, że byliśmy na początku drogi tworzenia strategii marki, to nie zaczynaliśmy od zera. Choć do tej pory nasze działania były skupione na technologii i projektowaniu produktu czy budowaniu ruchu na serwisie, a nie na komunikowaniu wizerunku, to w umysłach klientów nasza marka kreowała się od lat.
Wyróżniki marki:
Największa baza ogłoszeń nieruchomości
Świetny produkt i najlepszy UX
Dobre relacje z klientami biznesowymi
Tożsamość. Od metaplanu po formułę pozycjonującą
Podczas warsztatów okazało się, że ustaliliśmy to, w co zawsze wierzyliśmy, i to, czym od zawsze się kierowaliśmy. Uporządkowaliśmy sobie tylko w głowach priorytety, nazwaliśmy pewne rzeczy – mamy więc pełen porządek. Mamy już wyraźnie zdefiniowaną tożsamość marki, którą teraz komunikujemy na zewnątrz, oraz określone odważne cele.
Dążymy do tego, by portal stał się pierwszym wyborem każdego, kto szuka idealnie dopasowanej nieruchomości dla siebie i swoich bliskich. Wiemy, że znalezienie tej jedynej to stresujący proces, a decyzja o zmianie miejsca zamieszkania jest często najtrudniejszym wyborem w życiu. Dlatego maksymalnie chcemy ten proces uprościć, a wybór ułatwić.
Wizerunek. Prosty, Odważny i ponadczasowy
Wraz z początkiem 2020 roku zaprezentowaliśmy się również w nowej odsłonie. Nowa identyfikacja wizualna pozwala nam lepiej komunikować to, kim jesteśmy i co jest dla nas ważne. Do współpracy zaprosiliśmy agencję brandingową Hopa Studio.
Punktem wyjścia stał się dla nas dom, którego szuka się przecież na portalu z ogłoszeniami nieruchomości. Czysta forma i prosty, wywołujący jednoznaczne skojarzenia logotyp, do tego nienachalna szata graficzna, skrócona ścieżka nawigacji, przyspieszone działanie strony i niezmiennie brak utrudniających poszukiwania reklam – to wszystko buduje komfort i prostotę użytkowania, co w całym niełatwym procesie poszukiwania nieruchomości jest nie do przecenienia. Bo tym, co się nie zmieniło, jest fakt, że dla nas na pierwszym miejscu jest poszukujący i jego potrzeby.
Komunikacja. Tu zaczyna się dom
„Tu zaczyna się dom” – to główne hasło i myśl przewodnia nie tylko samego rebrandingu, ale i działalności naszego portalu. Naszą ambicją jest stać się pierwszym, ważnym krokiem w drodze do nowego domu. Jako portal ogłoszeniowy chcemy być częścią nowej historii każdego poszukującego. Aby tak się stało, przygotowaliśmy wraz z agencją WhiteBits strategię komunikacji marki, która określa, w jaki sposób powinniśmy mówić o sobie oraz jakich kanałów do tego celu używać.
Dlaczego tu zaczyna się dom
Alicja Palińska - Project manager w zespole Nieruchomosci-online.pl. Odpowiada za realizację projektów związanych z podnoszeniem funkcjonalności serwisu, strategię komunikacji i promocji oraz opracowywanie analiz na podstawie danych z portalu na potrzeby raportów i artykułów. Członek zespołu redakcyjnego e-magazynu "ESTATE".
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.