Rok 2019 był przełomowy. Statystyki portalu Nieruchomosci-online.pl szaleją. Osiągamy rekord za rekordem – w ciągu miesiąca odwiedzają nas już 3 mln poszukujących nieruchomości. Potwierdzają to nie tylko liczby, lecz również pośrednicy, którzy mówią o rosnącej satysfakcji z naszych usług. Wzrost liczby kontaktów z ogłoszeniodawcami to znak, że poszukujący znajdują u nas to, czego potrzebują.
O dokonaniach, priorytetach i planach opowiada Michał Kurczycki, dyrektor zarządzający portalu Nieruchomosci-online.pl.
Jak staliśmy się drugim, najczęściej odwiedzanym serwisem nieruchomościowym w Polsce?
Sukces zawdzięczamy koncentracji na użytkowniku i stworzeniu uporządkowanej przestrzeni ogłoszeniowej, która umożliwia znalezienie wymarzonej nieruchomości szybko, łatwo i przyjemnie. Dzięki posiadaniu największej bazy ogłoszeń (350 tys. aktualnych ofert nieruchomości, listopad 2019) poszukujący mają przekonanie, że u nas dokonają trafnego wyboru. Najwięcej ogłoszeń obrazujących cały rynek nieruchomości jest wynikiem budowanego przez lata zaufania oraz partnerskich zasad współpracy z biurami nieruchomości w Polsce, dzięki czemu importują one na serwis swoją pełną ofertę z ogłoszeniami. I to, co kluczowe – łatwo nas znaleźć. Zajmujemy szczytowe pozycje w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google.
Celem zespołu Nieruchomosci-online.pl jest stworzenie portalu, który jest pierwszym wyborem dla poszukujących oraz ulubionym miejscem ich spotkań ze sprzedającymi.
Co nam zapewnia przewagę konkurencyjną i plasowanie się w czołówce?
Kluczowa w zapewnieniu sukcesu rynkowego pozostaje wiedza o użytkowniku. Big data, czyli analizowanie przetwarzanych danych, umożliwia szczegółowe rozpoznanie potrzeb i wymagań klientów. Sposobem na dostęp do tej wiedzy jest zbudowanie zaangażowania użytkowników – w portalu ogłoszeniowym mierzymy je czasem na nim spędzonym, liczbą przeglądanych ofert oraz liczbą wysłanych formularzy kontaktowych. Wierzymy przy tym w design zgodny z filozofią UX (ang. User Experience) i metodyką projektowania zorientowanego na użytkownika (ang. user-centered design).
UX w teorii to narzędzia, metodyki, statystyka, wiedza ekspercka, techniki badawcze, techniki projektowe oraz wiedza i wieloletnie doświadczenie. W praktyce to ludzie, którzy szukają dla siebie tej jedynej nieruchomości. Za tym niepozornym skrótem „UX” kryje się odważny cel, jakim jest zwiększenie satysfakcji użytkowników. Dlatego misją zespołu Nieruchomosci-online.pl jest stworzenie portalu, który jest pierwszym wyborem dla poszukujących oraz ulubionym miejscem ich spotkań ze sprzedającymi.
Z jakich rozwiązań jesteśmy dumni?
ŚCIEŻKA POSZUKUJĄCEGO
Badamy i optymalizujemy ścieżki poszukującego na portalu wraz z algorytmem prezentującym poszukującemu podobne nieruchomości, które intuicyjnie rozszerzają jego preferencje bez konieczności ponownego użycia wyszukiwarki.
HOT ALERT
Mechanizm analizujący trendy w poszukiwaniach poszczególnych rodzajów nieruchomości w danych lokalizacjach w celu oznaczenia potencjalnie najbardziej interesujących ofert nieruchomości w postaci komunikatu o wzroście zainteresowania daną ofertą.
PREFERENCJE POSZUKUJĄCEGO
Profil poszukującego budowany na podstawie jego zachowania na portalu, historii poszukań i ankiet, udostępniony w Koncie biura i Koncie Agenta w celu efektywniejszej obsługi klienta wraz z dopasowaniem podobnych nieruchomości z oferty biura.
KONTO BIURA I AGENTA
Konto biura i Konto Agenta z panelem analitycznym przedstawiającym cykl życia ogłoszenia wraz z interaktywnym raportem ze statystykami do wygodnego współdzielenia z właścicielem nieruchomości.
Jakie są trendy w rozwiązaniach dla branży nieruchomości?
Największe wyzwanie to projektowanie intuicyjnych i przyjaznych produktów opartych o mechanizmy sztucznej inteligencji. Asystenci głosowi (Siri i Alexa), autonomiczne samochody, aplikacje (Google Lens), które analizują to, co widzą, czy podpowiedzi w wyszukiwarkach – wszystkie te rozwiązania bazują na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. W branży nieruchomości również jest na to miejsce.
W Nieruchomosci-online.pl projektujemy rozwiązania tak, by minimalizować wysiłek poznawczy.
Nie chcemy, by użytkownik głowił się nad tym, co powinien kliknąć lub po prostu zrobić – powinien skupić się na osiągnięciu swojego cel. Dlatego zagraliśmy va banque – zrezygnowaliśmy z reklam, postawiliśmy na całkowity brak rozpraszaczy. Tylko klient i ogłoszenie nieruchomości. Prostota serwisu – to był pierwszy krok oparty całkowicie na czystej analityce i mierniku, o których mówiłem wcześniej – wzroście liczby kontaktów z ogłoszeniodawcą.
Drugim krokiem jest ułatwienie znalezienia nowego domu, bez zastanawiania się, jakie kryteria przyjąć. Nasz algorytm, który bazuje na reakcjach użytkownika na przeglądane ogłoszenia, analizuje dane, by podpowiadać te oferty, które mogą się spodobać danemu użytkownikowi. Podobne interfejsy wspomagane sztuczną inteligencją, stosowane są w takich serwisach, jak np. Netflix czy Spotify, gdzie użytkownik na podstawie swoich preferencji i dotychczasowej aktywności w serwisie otrzymuje spersonalizowaną listę muzyczną lub filmową.
Jakie mamy najważniejsze plany i ambicje na 2020 rok?
- Rebranding i ogólnopolska kampania reklamowa, której celem jest wzrost świadomości marki.
- Konto użytkownika współdzielone z innymi, bliskimi osobami, agregujące wspólną historię poszukiwań wraz z notatkami do przeglądanych ofert, aby ułatwić kontrolę nad procesem poszukiwania.
- Narzędzia i system wspierania odpowiedzialnych decyzji dotyczących zakupu nieruchomości.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.