Nieruchomosci-online.pl już od dekady stanowi
uporządkowaną i skoncentrowaną na poszukujących
platformę z ogłoszeniami. Jest także alternatywą dla
podmiotów, których styl prowadzenia biznesu uderza
w najważniejszych graczy na rynku – pośredników
w obrocie nieruchomościami.
O komentarz dotyczący rozwoju portalu poprosiłam
Michała Kurczyckiego, dyrektora zarządzającego
Nieruchomosci-online.pl od czasu jego powstania w 2008 roku
Michał Kurczycki
Dyrektor zarządzający
Nieruchomosci-online.pl
2008 rok
Wielokrotnie słyszałem zdanie, którego bardzo nie lubię: „To niemożliwe”.
To była częsta odpowiedź na stawianą przeze mnie wizję portalu jako przyjaznej i przejrzystej przestrzeni do prezentacji ofert nieruchomości, ukierunkowanej tylko na jeden cel: potrzeby użytkownika. Skąd taka decyzja? Obserwuję, że użytkownik korzystający z rozwiązań konkurencyjnych serwisów jest dla nich najmniej ważny, ponieważ realizują one cele finansowe kapitałodawców. Źle zaprojektowana strona, banery reklamowe, przekierowania na inne serwisy, liczne formularze do wypełnienia... to absurd. My chcieliśmy inaczej. Lepiej.
Wiedzieliśmy, że jest to trudne. Wiedzieliśmy, że nie jest to niemożliwe. Nasza wizja wymagała tylko innego podejścia. Tak ustaliliśmy strategię wzrostu w zgodzie ze środowiskiem pośredników w obrocie nieruchomościami – najważniejszych graczy na rynku. Jestem z tego bardzo dumny!
Podsumowanie i wnioski? „Nie da się” nie istnieje.
2018 rok
Nieruchomosci-online.pl konkuruje z największymi grupami kapitałowymi w Polsce przy zachowaniu stabilnych i racjonalnych cen abonamentowych. Jest najpopularniejszym portalem wśród pośredników, o czym świadczy największa liczba ogłoszeń importowanych przez biura na portal.
Śmiało mogę powiedzieć, że poszukujący otrzymują u nas to, czego potrzebują. Ponad 400 tys. aktywnych ogłoszeń i przyjazne dla użytkownika przeglądanie ofert wpływają na ciągły wzrost zapytań i telefonów z portalu. Co najważniejsze, dostarczamy coraz więcej wartościowego ruchu. To o połowę więcej niż rok temu. Inwestujemy mądrze, nie na pokaz. Dzięki pomysłowości, decyzyjnej niezależności i skupieniu na tym, co ważne dla naszych klientów i użytkowników, jesteśmy obecnie w ścisłej czołówce wśród portali ogłoszeniowych. Uczciwość procentuje.
Nasz sukces jest dowodem na to, że niemożliwe staje się możliwe.
Nie zmieniło się jednak nasze podejście do sposobu prowadzenia relacji biznesowej. Wiemy, kim chcemy być i kim jesteśmy. Zaufanym partnerem i skutecznym wsparciem dla biur nieruchomości na zasadach fair play.
Ogromnie dziękuję za zaufanie, którym obdarzyły nas biura nieruchomości. Nie zamierzamy go zawieść.
Niech o sukcesie Nieruchomosci-online.pl oraz dbałości
o zadowolenie użytkownika świadczą twarde liczby
notowane przez portal
Podwójny wzrost liczby odwiedzających Nieruchomosci-online.pl
Według statystyk Google Analytics każdego miesiąca z serwisu korzysta ok. 2 mln unikalnych użytkowników. To podwójny wzrost ruchu w porównaniu z 2017 rokiem.
Dane z innych narzędzi analitycznych wskazują równie wysokie zainteresowanie poszukujących. Według badania Megapanel PBI/Gemius we wrześniu 2018 r. portal Nieruchomosci-online.pl odwiedziło 1,464 mln RU (real users), natomiast SimilarWeb.com podaje 1,257 mln UV (unique visitors). Różnica wynika ze stosowanej metodologii.
Dlaczego istnieją rozbieżności w podawanych statystykach z różnych źródeł?
Na rynku nie ma standardu pomiaru liczby użytkowników, dlatego mogą istnieć rozbieżności między narzędziami (Megapanel Gemius/PBI czy SimilarWeb). Narzędzia wewnętrzne, tj. Google Analytics, dokonują bezpośredniego pomiaru w oparciu o kody osadzone w serwisie i w aplikacji mobilnej. Megapanel Gemius/PBI zbiera dane za pomocą kwestionariuszy wypełnianych przez respondentów online oraz poprzez kody zamieszczone na stronach za zgodą wydawców serwisów. Natomiast SimilarWeb stosuje unikatowe algorytmy do szacowania ogólnych wskaźników dla stron www i aplikacji.
Nieruchomosci-online.pl w czołówce najpopularniejszych portali
Dostarczamy coraz więcej wartościowego ruchu. Prawie połowa poszukujących na Nieruchomosci-online.pl pochodzi wprost z wyszukiwarki Google i realnie poszukuje nieruchomości.
Portal Nieruchomosci-online nie jest poddawany pełnemu audytowi w badaniu Megapanel PBI/Gemius, dlatego też w zestawieniach podawane są dane cząstkowe.
Dlaczego podjęliśmy decyzję o rezygnacji z audytu Megapanel PBI/Gemius?
Ponieważ badanie znacząco wpływa na funkcjonowanie badanego serwisu. Zaobserwowaliśmy szereg wad mechanizmu badania w celu zebrania informacji o liczbie odwiedzin serwisu oraz o zachowaniach internautów na badanym serwisie.
Po pierwsze, podpinane są kody śledzące, które spowalniają wczytywanie się portalowych stron z ogłoszeniami nieruchomości (pomiar ruchu online - site-centric). Po drugie, losowym użytkownikom wyświetlane są okienka z ankietami do wypełnienia (pomiar zachowań panelistów - user-centic), które przeszkadzają i odciągają od poszukiwania nieruchomości (źródło: http://pbi.org.pl/badania/jak-to-dziala/ [dostęp 12.12.2018 r.]). Finalnie, naszym zdaniem, te działania uniemożliwiają przyjemne i niezakłócane niczym odwiedziny portalu w celu znalezienia wymarzonej nieruchomości.
W Nieruchomosci-online.pl finalnie każdą decyzję determinuje użytkownik
Zdecydowaliśmy, że nie będziemy poddawać się pełnemu badaniu, czego kosztem jest publikacja niepełnych danych serwisu Nieruchomosci-online.pl w miesięcznych zestawieniach Megapanel PBI/Gemius dotyczących liczby realnych użytkowników odwiedzających miesięcznie portal. Często celem poddawania się badaniu Megapanelu firmy PBI/Gemius jest mierzenie ruchu w serwisach, aby porównywać się z konkurencyjnymi firmami i skonstruować ofertę reklamową. Reklamodawcy na bazie pomiaru widowni internetowej mogą z kolei porównywać parametry ofert różnych wydawców. Portal Nieruchomosci-online.pl nie jest wydawcą reklamowym publikującym reklamy innych podmiotów na swoich stronach. Jednak mimo braku kodów śledzących i wyskakujących okienek z ankietami internetowymi widniejemy w czołówce najpopularniejszych serwisów z ogłoszeniami nieruchomości.
Nie raz powtarzamy, że dla nas najważniejszy jest POSZUKUJĄCY. Wszystkie decyzje związane z projektowaniem i działaniem serwisu są podejmowane w jednym celu: dostarczenia poszukującemu wysokiej jakości ogłoszeń, nie zakłócając mu procesu poszukiwania. To prowadzi w dobrym kierunku, czyli w stronę coraz większej liczby zapytań z portalu dla ogłoszeniodawców. A biuro nieruchomości to dla nas najważniejszy partner biznesowy.
Jeden z najlepiej wypozycjonowanych portali z ogłoszeniami nieruchomości
w Google
Nieruchomosci-online.pl jest jednym z najlepiej widocznych serwisów ogłoszeniowych w sieci, co gwarantuje stabilny i wartościowy ruch na ogłoszeniach.
Stawiamy na mocne pozycje w wynikach wyszukiwania Google, o czym świadczy największa liczba fraz, na jakie widoczny jest portal Nieruchomosci-online.pl w TOP 50, czyli od 1. do 50. miejsca na listach wyszukiwania Google.
W TOP 10, czyli na pierwszej stronie z wynikami wyszukiwania jesteśmy również z ścisłej czołówce, dzięki czemu jako pierwsi ściągamy poszukujących na listy z ogłoszeniami i nie pozwalamy im uciec. Jak? Tak projektujemy serwis, aby użytkownicy czuli się u nas jak najlepiej. Świadczą o tym najlepsze wskaźniki, które notuje portal, tj. średni czas trwania wizyty, liczba przeglądanych podstron podczas jednej wizyty, niski współczynnik odrzuceń.
Nieruchomosci-online.pl najlepiej spełniający potrzeby poszukujących
Na Nieruchomosci-online.pl nieustannie dbamy o użytkownika, tworząc przyjazną przestrzeń do przeglądania ogłoszeń nieruchomości – bez reklam i przekierowań na inne serwisy.
Cieszymy się, że poszukujący znajdują u nas kompletne i wysokiej jakości ogłoszenia. To przekłada się na inne wysokie wskaźniki notowane przez portal (według SimilarWeb.com).
Kiedy poszukujący do nas trafią, to nie uciekają na inne portale - świadczy o tym najwyższa liczba odwiedzanych przez nich podstron z ogłoszeniami (prawie 11 stron/wizyta), długi czas spędzony na portalu (ponad 5 minut) oraz, co bardzo dobrze świadczy o portalu, najniższy współczynnik odrzuceń wśród czołowych portali (37,82%) – co oznacza, że po wejściu na pierwszą stronę portalu użytkownicy decydują się u nas pozostać.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.