Na temat wirtualnych wizyt krąży wiele opinii oraz powstało wiele mitów – tyle samo, ile jest barier, które uniemożliwiają swobodne z nich korzystanie. W Nieruchomosci-online.pl wierzymy, że powoli wirtualne wizyty stają się standardem, a nie tylko nowinką technologiczną. Jak zawsze – na potwierdzenie – wiele danych, które pomogą Wam spojrzeć na to narzędzie w nowym świetle.
Wirtualne wizyty oczami pośredników
W lutym 2021 r. poprosiliśmy pośredników, aby wyrazili swoją opinię na temat wirtualnych wizyt oraz ich roli w działalności biura nieruchomości.
40,6% pośredników deklaruje, że wykorzystuje wirtualne wizyty w swojej pracy.
Prawie połowa ankietowanych odpowiedziała, że wirtualne wizyty wspomagają szukanie nieruchomości. Zaledwie 18 proc. była przeciwnego zdania. Prawie 80 proc. z tych osób, które już wykorzystują wirtualne wizyty jako narzędzie w swojej pracy uważa, że pomagają one dokonać wstępnej weryfikacji nieruchomości bez wychodzenia z domu – co w czasach społecznej izolacji jest niezwykle istotne. Daje to tym samym możliwość zaoszczędzenia czasu i kosztów ponoszonych podczas nieefektywnych prezentacji oraz także – co potwierdza 60 proc. ankietowanych – buduje przewagę konkurencyjną biura nieruchomości na rynku i ułatwia pozyskiwanie klientów sprzedażowych i umów na wyłączność (31,7 proc.).
Fakty i mity na temat wirtualnych wizyt
Analizując popularność narzędzi online, w tym wirtualnych spacerów, w oparciu o liczby i statystyki, można zauważyć, że skala wykorzystania tych rozwiązań w branży nieruchomości jest nieznaczna. Choć spora grupa pośredników (40,6 proc.) deklaruje, że korzysta z wirtualnych wizyt, to jednak znikoma liczba ogłoszeń jest rozszerzona o tę formę prezentacji online.
6273 – tyle wirtualnych wizyt było opublikowanych na portalu Nieruchomosci-online.pl na dzień 24.02.2021 r.
Pośrednicy wskazują tu bariery dotyczące aspektów technicznych, czyli zakupu dedykowanego sprzętu do fotografowania w technologii 360° oraz kosztów oprogramowania do składania i prezentowania wirtualnych wizyt, jak również brak przekonania do efektywności tego narzędzia, brak czasu czy brak odpowiedniej wiedzy i umiejętności. To także błędne przekonania, które wprowadzają spore ograniczenia w wykorzystaniu potencjału takich rozwiązań.
Fakt jest taki, że dziś użytkownicy są dużo bardziej zmotywowani do używania internetu i korzystania z narzędzi online. To najlepszy czas, aby wdrażać w swojej pracy nowe rozwiązania, dopasować się do potrzeb klientów oraz wyróżnić się na rynku – mimo częstych obiekcji, które postaramy się rozwiać, przedstawiając statystyki z portalu Nieruchomosci-online.pl oraz opinie pośredników.
FAKT: Wirtualne wizyty nie zastępują kontaktu bezpośredniego
Rolą wirtualnej wizyty nie jest zastąpienie bezpośredniego kontaktu z pośrednikiem czy osobistej wizytacji w nieruchomości. Jej celem jest odsianie klientów, którzy po wstępnym rozejrzeniu się po wnętrzach od razu i tak by ją odrzucili.
Szczególnie mowa o tych osobach, które nie mają wystarczającej wyobraźni przestrzennej, aby na podstawie zdjęć i opisu wyobrazić sobie układu pomieszczeń, a mogą to zrobić wygodnie na ekranie swojego monitora.
Wypowiedź z ankiety:
Uważam, że wirtualna wizyta nigdy nie zastąpi wizyty w nieruchomości. Wirtualna wizyta może jedynie pomóc szybszej weryfikacji, czy dana nieruchomość odpowiada czy nie – a to jest już zaleta, by nie tracić czasu na prezentację mieszkań, które na samym wejściu są przez klienta odrzucane.
MIT: Wirtualne wizyty tylko dla wybranych nieruchomości
Liczba wirtualnych wizyt publikowanych na Nieruchomosci-online.pl jasno wskazuje na to, że biura wykorzystują tę formę prezentacji w każdym rodzaju nieruchomości – od mieszkań po działki czy lokale użytkowe. Wirtualna wizyta ułatwia weryfikację zainteresowania poszukującego, szczególnie w przypadku działek czy daleko zlokalizowanych nieruchomości, których osobista wizytacja jest czasochłonna i kosztowna dla obu stron.
FAKT: Wirtualne wizyty idealne dla transakcji najmu
Choć na portalu wciąż przeważają ogłoszenia z wirtualnymi wizytami dla transakcji sprzedaży, to również nie braknie biur, które korzystają ze zdalnej prezentacji nieruchomości przy najmach.
Osoby wynajmujące są dużo bardziej skłonne do podjęcia decyzji o najmie bez obejrzenia nieruchomości na żywo. Często również czas na podjęcie decyzji jest ograniczony.
MIT: Wirtualne wizyty tylko na umowach na wyłączność
Wydawać by się mogło, że inwestycja w wykonanie wirtualnej wizyty zwróci się tylko przy podpisanej umowie na wyłączność. Jednak opierając się na danych z Nieruchomosci-online.pl, widać, że więcej ogłoszeń z wirtualnymi wizytami jest na ogłoszeniach z umowami otwartymi. Można zatem wysnuć tezę, że wirtualne wizyty spełniają swoją funkcję bez względu na rodzaj umowy podpisanej przez sprzedającego z biurem.
Kreator wizyt online od Nieruchomosci-online.pl – najłatwiejsze narzędzie do wirtualnych wizyt w Polsce
Odpowiadając na potrzeby rynku oraz rosnące znaczenie wirtualnych wizyt w pracy agenta nieruchomości, portal Nieruchomosci-online.pl oddaje w ręce pośredników bezpłatne narzędzie do tworzenia wirtualnych wizyt. Kreator jest dostępny bez żadnych dodatkowych kosztów w każdym koncie biura i Konta Agenta w Nieruchomosci-online.pl.
To możliwość darmowego wgrania wykonanych fotografii 360 do dowolnego ogłoszenia w portalu Nieruchomosci-online.pl, dopracowanie wizyty online poprzez ustawienie kadrów i przejść pomiędzy pomieszczeniami oraz udostępnienie bezpośredniego linku do wirtualnej wizyty w dowolnym miejscu. Wirtualna wizyta pozostaje aktywna tak długo, jak długo ogłoszenie jest prezentowane w serwisie.
Michał Kurczycki
Dyrektor zarządzający
Nieruchomosci-online.pl
Prostota użytkowania
Pandemia wraz z koniecznością ograniczenia kontaktów międzyludzkich wymusiły na nas wszystkich szybsze wdrażanie nowych rozwiązań w wielu obszarach. Praca w trybie zdalnym czy korzystanie z narzędzi online stały się dziś standardem, którego oczekują klienci – a to ich komfort i bezpieczeństwo, w zestawieniu z optymalizacją pracy biura nieruchomości – stały się dla nas impulsem do zaprojektowania narzędzia do tworzenia wirtualnych wizyt, które udostępniamy naszym klientom bezpłatnie i bez ograniczeń w ramach posiadanego konta.
Przede wszystkim zależało nam na wdrożeniu maksymalnie prostego rozwiązania, które będzie odpowiedzią na wskazywane przez pośredników bariery oraz przyczyni się do powszechnego wykorzystania wirtualnych wizyt w branży. Takiego, które z jednej strony spełni oczekiwania użytkowników odnośnie wirtualnej prezentacji nieruchomości, ale z drugiej nie przysporzy agentowi czy osobie zamieszczającej ogłoszenie żadnych technologicznych trudności oraz dodatkowych kosztów z jego użytkowania.
Śmiało możemy stwierdzić, że nie ma prostszego narzędzia do stworzenia i publikacji wirtualnej wizyty w sieci, co potwierdzają również korzystający z Kreatora pośrednicy. Dodajesz zdjęcia 360, ustawiasz przejścia i gotowe! Wirtualna wizyta tworzy się automatycznie, a poszukujący od razu mogą poruszać się po nieruchomości dzięki widokowi prezentacji 360 na ogłoszeniu.
ZALOGUJ SIĘ I SKORZYSTAJ Z KREATORA WIZYT ONLINE
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.