Funkcjonalności portalu Marketing nieruchomości
fot.: Carson Arias / unsplash.com
Które oferty cieszą się największą popularnością? W śródmieściu czy „sypialniach”? Do remontu czy po home stagingu? Nowości czy starsze oferty po liftingu? A może głównie te, którym obniża się cenę?
Każdy agent na temat zainteresowania jego ofertą z pewnością ma swoje przekonania. Przekonania poparte liczbą odebranych w sprawie konkretnej nieruchomości telefonów, otrzymanych zapytań. Utarło się, że zainteresowanie = kontakt z ogłoszeniodawcą.
Obecnie przyzwyczajeni jesteśmy, że możemy wszystko znaleźć w internecie. Każdy produkt, usługę, firmę można znaleźć na wielu stronach czy nawet w porównywarkach, szczegółowo opisane, z podanymi parametrami. Coś nie spełnia naszych oczekiwań, nie jest wystarczająco dobrze opisane, myślimy, że gdzie indziej znajdziemy taniej? Opuszczamy stronę. Te schematy zachowań przenoszą się także na oferty nieruchomości.
A co, jeśli otrzymałbyś dostęp do wiedzy o tym, które z Twoich ogłoszeń wywołują taką właśnie reakcję? Przyciągają uwagę, w ślad za nią nie idzie jednak sprzedaż?
Teraz, dzięki nowym narzędziom dostępnym w Nieruchomosci-online.pl, każdy pośrednik nareszcie otrzyma możliwość prześledzenia, co tak naprawdę dzieje się z jego ogłoszeniami. Bieżąca informacja o zainteresowaniu umożliwi mu dostosowanie działań, w zgodzie ze strategią promocji i sprzedaży, podjętą w odniesieniu do konkretnych nieruchomości i klienta.
Jak interpretować zainteresowanie?
Do oceny zainteresowania opracowaliśmy tzw. wskaźnik zainteresowania. Jest to autorski algorytm opracowany przez Nieruchomosci-online.pl obrazujący popularność ogłoszenia w czasie.
Algorytm obliczania wskaźnika bazuje na takich danych, jak: wysłane zapytania, kontakty (odsłonięte numery telefonu w portalu, wybrane połączenia telefoniczne z wersji mobilnej portalu), a także uwzględnia wszystkie inne akcje wykonane na ogłoszeniu: odwiedziny, kliknięcia „Czytaj więcej”, przeglądanie zdjęć, odsłonięcie mapy, udostępnianie ogłoszenia na FB i e-mail, oznaczenie w Organizerze czy wydruk.
Wskaźnik nie jest średnią arytmetyczną, lecz kompleksowym indeksem ilości i jakości ruchu na ogłoszeniu wyliczanym za pomocą dopasowanego algorytmu. W algorytmie wskaźnika każde zdarzenie ma swoją wagę, dodatkowo korygowaną w czasie – im zdarzenie starsze, tym jego wartość jest niższa. Jest aktualizowany codziennie, dzięki czemu zapewnia najnowsze i najbardziej precyzyjne dane.
W czym pomoże Ci wskaźnik zainteresowania?
Stworzyliśmy wskaźnik zainteresowania, abyś mógł podejmować trafniejsze decyzje dotyczące zarządzania Twoimi nieruchomościami oraz ich promocji.
Gdy wiesz więcej, gdy masz pełne informacje, podejmujesz decyzje na podstawie nie odczuć, lecz faktycznych, rzeczowych danych.
Wyróżniłeś kilka ofert i chciałbyś wiedzieć, czy wyróżnienie zadziałało oraz w jakim stopniu?
→ Wystarczy, że sprawdzisz, jak układał się wykres zainteresowania dla danego okresu.
Negocjujesz obniżkę ceny z właścicielem?
→ Pokaż mu, jak wyglądało zainteresowanie w porównaniu do innych, podobnych ogłoszeń.
Nie masz czasu, aby analizować, co się dzieje z Twoimi ogłoszeniami na portalu, wolisz poświęcić czas na sprzedaż i domykanie transakcji?
→ Dostarczymy Ci informację o wskaźniku zainteresowania raz w miesiącu, e-mailem, w postaci raportu.
Nie wiesz, jak rzeczywiście radzi sobie nowo wprowadzona oferta w porównaniu ze starymi?
→ Wystarczy, że spojrzysz na jej uśredniony wskaźnik zainteresowania i porównasz go ze wskaźnikami innych ogłoszeń.
Masz bardzo dużo ogłoszeń i chcesz szybko wiedzieć, które cieszą się największym lub najmniejszym zainteresowaniem poszukujących?
→ Jednym kliknięciem możesz posortować wszystkie swoje ogłoszenia według zainteresowania.
Masz kilka ofert na wyłączność, chcesz wiedzieć dokładnie, co poszukujący robili na Twoim ogłoszeniu. Czy Twoje działania powodują wzrost, czy spadek popularności ogłoszenia?
→ Spójrz na akcje składające się na wskaźnik, a dowiesz się, ile było kontaktów, ile razy ogłoszenie było udostępnione w mediach społecznościowych, ile razy kliknięto „Czytaj więcej” itd.
Gdzie znajdziesz wskaźnik zainteresowania?
Wskaźnik zainteresowania znajdziesz w swoim koncie biura, a także w Koncie Agenta.
Możesz go interpretować w kontekście:
- zainteresowania całą Twoją ofertą (wszystkie ogłoszenia),
- zainteresowania ogłoszeniami poszczególnych agentów,
- zainteresowania każdym ogłoszeniem z osobna.
Prezentowany jest w dwóch formach:
- stan zainteresowania na dziś tzw. „Aktualne zainteresowanie”,
- wykres cyklu zainteresowania ofertą.
Wskaźnik ubraliśmy w łatwą do interpretowania skalę – tzw. „Aktualne zainteresowanie”. Przyjmuje ono wartości: nadzwyczajne (poza skalą), bardzo wysokie, wysokie, standardowe, umiarkowane, niskie. Graficznym przedstawieniem „Aktualnego zainteresowania” jest ikona termometru. Dzięki niej można szybko zorientować się w tym, co dzieje się z ogłoszeniami i mniej czasu poświęcić na analizowanie, i skuteczniej zarządzać ofertą.
Obserwacja trendu zainteresowania ofertą jest możliwa dzięki graficznemu przedstawieniu wskaźnika zainteresowania na wykresie w czasie. Dane w formie wykresu dostępne są za cały okres obecności oferty z portalu.
Na wykresie poszczególnych ofert zidentyfikowane są akcje użytkowników, a także punkty zwrotne, np. wyróżnienie ogłoszenia. Umożliwia to szybką ocenę wpływu podjętych działań na popularność oferty.
Jeżeli chcesz zobaczyć cykl życia swoich ogłoszeń, zaloguj się do swojego konta biura lub do Konta Agenta. Wykresy obrazujące zainteresowanie w czasie znajdziesz przy każdym ogłoszeniu w Statystykach jednostkowych.
Zaloguj się i sprawdź zainteresowanie swoimi ogłoszeniami
Ważne! Aby agent miał dostęp do wskaźnika zainteresowania swoich ogłoszeń, musi mieć aktywne Konto Agenta.
Załóż Konto Agenta wszystkim swoim pośrednikom
Czy wskaźnik zainteresowania doradza tylko pośrednikowi?
Nie tylko! Dane uzyskane dzięki stworzeniu wskaźnika wykorzystaliśmy także na rzecz wzmocnienia promocji ofert. Na jego bazie powstał tzw. HotAlert, czyli komunikat o popularności ogłoszenia, który pokazuje się na ogłoszeniu, w sąsiedztwie formularza kontaktowego. Informuje on poszukującego o popularności oferty i motywuje do podjęcia kontaktu z ogłoszeniodawcą.
Jeżeli chcesz zobaczyć, czy Twoje ogłoszenia mają to oznaczenie, zaloguj się do swojego konta biura lub do Konta Agenta. Znajdziesz je w sekcji HotAlerts na Pulpicie, a także w statystykach jednostkowych Twoich ogłoszeń.
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.