Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Wskaźnik zainteresowania – wiesz więcej, podejmujesz trafniejsze decyzje

Karolina Kłujszo

Wskaźnik zainteresowania jest to pierwszy na rynku kompleksowy indeks zainteresowania ofertą na portalu. Każdy pośrednik w obrocie nieruchomościami nareszcie otrzyma możliwość prześledzenia, co tak naprawdę dzieje się z jego ogłoszeniami.

Jeśli masz wiedzę na temat cyklu życia ogłoszenia, masz nad nim pełną kontrolę. Im więcej wiesz, tym trafniejsze decyzje podejmujesz.

W czym pomoże Ci wskaźnik zainteresowania?

Wykres

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

  • Wyróżniłeś kilka ofert i chciałbyś wiedzieć, czy wyróżnienie zadziałało oraz w jakim stopniu. → Wystarczy, że sprawdzisz, jak układał się wykres #WskaźnikaZainteresowania dla danego okresu.
  • Negocjujesz obniżkę ceny z właścicielem. → Pokaż mu, jak wyglądał #WskaźnikZainteresowania w porównaniu do innych, podobnych ogłoszeń.
  • Nie masz czasu, aby analizować co się dzieje z Twoimi ogłoszeniami na portalu, wolisz poświęcić czas na sprzedaż i domykanie transakcji. → Dostarczymy Ci informację o #WskaźnikuZainteresowania raz w miesiącu, mailem, w postaci raportu.
  • Nie wiesz, jak rzeczywiście radzi sobie nowo wprowadzona oferta w porównaniu ze starymi. → Wystarczy, że spojrzysz na jej uśredniony #WskaźnikZainteresowania i porównasz go ze wskaźnikami innych ogłoszeń.
  • Masz bardzo dużo ogłoszeń i chcesz szybko wiedzieć, które cieszą się największym lub najmniejszym zainteresowaniem poszukujących.→ Jednym kliknięciem możesz posortować wszystkie swoje ogłoszenia według zainteresowania.
  • Masz kilka ofert na wyłączność, chcesz wiedzieć dokładnie, co poszukujący robili na Twoim ogłoszeniu. Czy Twoje działania powodują wzrost, czy spadek popularności ogłoszenia? → Spójrz na akcje składające się na #WskaźnikZainteresowania, a dowiesz się, ile było kontaktów, ile razy ogłoszenie było udostępnione w mediach społecznościowych, ile razy kliknięto w „Czytaj więcej” itd.

Jak się zachowuje #WskaźnikZainteresowania na ogłoszeniach?

#WskaźnikZainteresowania jest to algorytm obrazujący popularność ogłoszenia. Łączy w sobie liczbę i rodzaj akcji, jakie poszukujący wykonali na ogłoszeniu.

Wartość #WskaźnikaZainteresowania zmienia się w zależności od cech oraz parametrów ogłoszenia, np. ceny, typu transakcji, rodzaju nieruchomości czy jej lokalizacji. Zainteresowanie lokalem na sprzedaż zazwyczaj nie jest takie same jak domem. Inaczej rozkłada się także zainteresowanie w różnych lokalizacjach. Dlatego zestawiliśmy kilka typowych scenariuszy, aby sprawdzić, jak wygląda zainteresowanie ogłoszeniami. Pod uwagę wzięliśmy różne czynniki, takie jak cena, metraż czy rodzaj nieruchomości.

DOM CZY MIESZKANIE?

Oczywiście, że dom! Domy, mimo iż dużo droższe niż mieszkania, cieszą się o 1/4 większym zainteresowaniem.

wykres7

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

 

Sprawdziliśmy także, jak lokalizacja domu na sprzedaż ma się do zainteresowania. Domy w mieście tylko nieznacznie przewyższają popularnością te spoza miasta (+10 km pod miastem).

Gdy analizujemy powierzchnię domów, widzimy, że zdecydowanie największe zainteresowanie wzbudzają domy niewielkie, o metrażu do 100 m². Tutaj dysproporcja w zainteresowaniu zróżnicowanymi powierzchniami nieruchomości jest dużo większa niż w przypadku mieszkań, gdzie nie jest aż tak znacząca.

wykres6

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

CENA, LICZBA POKOI ORAZ METRAŻ

Choć najtańsze oraz najmniejsze mieszkania wygrywają bitwę o uwagę poszukujących, różnica zainteresowania pomiędzy tymi najmniejszymi a nieco większymi i droższymi jest nieznaczna. Nieruchomości, które także skupiają na sobie uwagę poszukujących, to te 3-, 4- i 5-pokojowe. Natomiast rozpatrując metraż widzimy, iż podobnym zainteresowaniem cieszą się wszystkie mieszkania z metrażem od 30 do 100 m².

wykres3

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

Źródło: dane Nieruchomości-online.pl

Mieszkanie na sprzedaż - wskaźnik zainteresowania

Jak jest zbudowany #WskaźnikZainteresowania?

#WskaźnikZainteresowania obrazuje popularność ogłoszeń w czasie, łącząc w sobie liczbę oraz rodzaj akcji, jakie poszukujący wykonali na ogłoszeniu. Składają się na niego:

  •  wysłane zapytania,
  •  odsłonięte numery telefonu,
  •  akcje zainteresowania wykonane na ogłoszeniu, np. odwiedziny, kliknięcia „Czytaj więcej”, przeglądanie zdjęć, udostępnianie, itd.

Wskaźnik nie jest średnią arytmetyczną, lecz kompleksowym indeksem ilości i jakości ruchu na ogłoszeniu, wyliczanym za pomocą dopasowanego algorytmu. Jest aktualizowany codziennie, dzięki czemu zapewnia najnowsze i najbardziej precyzyjne dane.

Gdzie znajdziesz #WskaźnikZainteresowania?

#WskaźnikZainteresowania znajdziesz w swoim koncie biura, a także w Koncie Agenta.
Możesz go interpretować w kontekście:

  • zainteresowania całą Twoją ofertą (wszystkie ogłoszenia),
  • zainteresowania ogłoszeniami poszczególnych agentów,
  • zainteresowania każdym ogłoszeniem z osobna.

 

Jeżeli chcesz zobaczyć cykl życia swoich ogłoszeń, zaloguj się do swojego konta biura lub do Konta Agenta. Wykresy obrazujące zainteresowanie w czasie znajdziesz przy każdym ogłoszeniu w Statystykach jednostkowych.

Zaloguj się i sprawdź zainteresowanie swoimi ogłoszeniami

 

Ważne!

Aby agent miał dostęp do #WskaźnikaZainteresowania swoich ogłoszeń, musi mieć aktywne Konto Agenta.

Załóż Konto Agenta wszystkim swoim pośrednikom

 

Stworzyliśmy #WskaźnikZainteresowania, abyś mógł podejmować trafniejsze decyzje dotyczące zarządzania Twoimi nieruchomościami oraz ich promocji.
Gdy wiesz więcej, gdy masz pełne informacje, podejmujesz decyzje na podstawie nie odczuć, lecz faktycznych, rzeczowych danych.

 

Masz pytania?

#WskaźnikZainteresowania, podobnie jak wiele innych rozwiązań ułatwiających pracę, które Wam dostarczamy, będzie rozwijany. Dlatego czekamy na informację zwrotną od Was, jak się Wam pracuje oraz jakich rozwiązań potrzebujecie, aby jeszcze sprawniej zarządzać promocją i sprzedażą swoich nieruchomości.

Dołącz do dyskusji na naszej fejsbukowej grupie

Do zobaczenia na grupie!

 

Karolina Kłujszo

Karolina Kłujszo - Zarządza zespołem managerów i specjalistów w Nieruchomosci-online.pl, priorytetyzuje i współtworzy projekty związane z rozwojem i marketingiem produktu. Skupia się na znajdowaniu rozwiązań, nie przeszkód. Stawia na samodzielność, która buduje zaangażowanie i odpowiedzialność.

Magazyn ESTATE

Skupiamy uwagę na nieruchomościach

Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników

Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.

Pobierz za darmo najnowszy numer

Dowiedz się więcej o magazynie ESTATE

Zobacz także