Nieruchomosci-online.pl - Tu zaczyna się dom tu zaczyna się dom

Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka

Artykuł pochodzi z magazynu „INMAG”

             

Czytaj cały numer!

Pobierz numer
Dominika Mikulska
Komentarze

Niniejsza książka jest najnowszym wydaniem międzynarodowego bestsellera, po raz pierwszy opublikowanego w 1945 roku, przetłumaczonego na ponad 30 języków, którego nakłady sprzedaży szacuje się na miliony egzemplarzy. Jej autor, Robert B. Cialdini, to urodzony w 1945 roku psycholog społeczny. Obecnie jest emerytowanym profesorem Uniwersytetu Stanowego Arizony. Spod jego pióra wyszło wiele książek dotyczących m.in. psychologii społecznej i perswazji, sławę jednak przyniosła mu właśnie ta publikacja.

Ta książka to klasyk z dziedziny psychologii społecznej, prezentujący studium kluczowych sposobów wywierania wpływu na innych ludzi. Autor klasyfikuje wpływ, jaki mamy na innych ludzi, jako jedną z sześciu kategorii – są to: zasada wzajemności, zobowiązanie i konsekwencja, dowód społeczny, lubienie kogoś, autorytet i niedobór. W tym najnowszym wydaniu dodano siódmą kategorię – jedność. W złożonym świecie, w którym jesteśmy przeładowani większą ilością informacji, niż jesteśmy w stanie przetworzyć, opieramy się na podejściu decyzyjnym i na uogólnieniach. Te uogólnienia rozwijają się, ponieważ pozwalają ludziom zwykle działać we właściwy sposób przy ograniczonej ilości czasu i włożonego wysiłku. Mogą one niestety także być wykorzystywane przez tych, którzy mechanizm ich działania zechcą wykorzystać do wywierania na nich wpływu czy nawet manipulacji.

To książka nie tylko dla dziennikarzy, marketingowców, sprzedawców, negocjatorów, prawników czy szefów… To obowiązkowa pozycja dla każdej świadomej osoby, która chce poszerzać swoją wiedzę o fascynującym świecie ludzkich zachowań i wykorzystywać ją do osiągania zamierzonych celów. Jest to też cenna pozycja dla każdego, kto chce się przed niepożądanym wpływem bronić.

Dominika Mikulska

Dominika Mikulska - Ekspertka marketingu z 18-letnim stażem w zawodzie. Od 2013 związana z portalem Nieruchomosci-online.pl, w którym jako b2b marketing manager realizuje projekty w sferze komunikacji i rozwoju produktu dla biur i agentów nieruchomości. Redaktor naczelna e-magazynu „ESTATE”.

Magazyn „INMAG”

Marketing. Sprzedaż. Trendy.

Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego

Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.

Pobierz za darmo

Dowiedz się więcej o magazynie „INMAG”

Zobacz także