Simon Sinek, znany mówca motywacyjny i autor bestsellerowych książek, takich jak m.in. Liderzy jedzą na końcu. Dlaczego niektóre zespoły potrafią świetnie współpracować, a inne nie i Razem, czyli lepiej. Mała księga inspiracji w czasie pisania Zaczynaj od dlaczego był jeszcze jednym z wielu małych amerykańskich przedsiębiorców zastanawiającym się, co sprawia, że niektóre firmy przeganiają inne o lata świetlne i szukał odpowiedzi na pytania o sens swojej biznesowej działalności.
Odpowiedź zamieścił w swej pierwszej książce, prezentując koncepcję Złotego Kręgu, która jest jedną z przełomowych koncepcji biznesowych. Według niego 3 najważniejsze pytania, jakie powinna zadać sobie każda osoba prowadząca firmę, to kolejno: Dlaczego? Jak? Co? Swoją ideę przedstawił w formie schematu 3 kręgów, a pytanie: Dlaczego? umieścił w jego centrum.
Odkrył, że przodujące firmy poruszają się po Złotym Kręgu od wewnątrz, a nie do wewnątrz jak większość. Ich podstawowym założeniem jest cel, rozumiany nie jako zarabianie pieniędzy, bo to nie jest celem samym w sobie, a jedynie rezultatem. Jak miał powiedzieć Sinek: „Ludzie nie kupują tego co robisz; kupują to, dlaczego to robisz”. A skuteczność marketingu zależy od relacji, którą firma lub marka mają ze swoją społecznością, czyli od poziomu zrozumienia potrzeb, problemów i aspiracji jej uczestników.
Mogłoby się wydawać, że ta książka nie jest o marketingu. Tworzy jednak podwaliny, które pomogą firmie podejść zupełnie inaczej do jej działania i komunikacji ze społecznością. Jest punktem wyjścia do pracy nad DNA marki.
Magazyn „INMAG”
Marketing. Sprzedaż. Trendy.
Bezpłatny e-magazyn dedykowany marketerom rynku pierwotnego
Merytoryczne artykuły od ekspertów i praktyków branży deweloperskiej dotyczące promocji inwestycji, wzmacniania sprzedaży, skutecznych negocjacji i najnowszych trendów na rynku.