fot.: Markus Spiske / pexels.com
Przypomnij sobie rozmowę, podczas której inaczej patrzyliście na sprawę, Ty i Twój rozmówca. Co pozwoliło Wam bez walki a z życzliwością kontynuować rozmowę i pozostać w dobrej relacji biznesowej, mimo odmiennych poglądów? Co pozwoliło zobaczyć nowe możliwości? Może zgoda na to, że się różnicie? Dopiero akceptacja tego otwiera drogę świadomości, że można inaczej. O czym zatem jest świadomość w biznesie i zarządzanie świadomością w biznesie?
Usiądź wygodnie.
Sprawdź, jakie oparcie ma Twoje krzesło czy fotel.
Jakie jest to oparcie? Miękkie, twarde, wygodne?
Jak to jest mieć oparcie?
Jak to jest mieć oparcie w sobie?
Jak to jest mieć oparcie w ludziach?
Jak to jest być oparciem dla kogoś?
Jak to jest usiąść wygodnie i poczuć swoje ciało?
Może potrzebujesz teraz usiąść inaczej?
Jak to jest po prostu zmienić pozycję ciała?
Tak jak zmieniasz, kiedy poczujesz, że jest Ci niewygodnie w pozycji, w której jesteś.
Jak to jest coś zmieniać w miejscu, w którym dzisiaj jesteś?
Co towarzyszy Ci, kiedy przechodzisz przez zmiany?
Jaki(-a) jesteś dla siebie?
Jaki(-a) jesteś dla innych?
Jak to jest po prostu zatrzymać się i popatrzeć na siebie inaczej?
A teraz spójrz na swój czas od dzisiejszego poranka do teraz.
Co robiłeś(-aś) od rana? Jak zaczął się Twój dzień? Z kim rozmawiałeś(-aś)? Jak rozmawiałeś(-aś)? O czym? Ile w Tobie było życzliwości i zrozumienia dla siebie i innych?
To ważne, żeby zauważać, żeby nie przebiegać przez drogę, którą idziesz, przez relacje, w których jesteś, przez biznes, który prowadzisz, przez życie, którym żyjesz. Zauważ, że wszystko, co robimy, ma jakiś ciąg dalszy, swoje potem, na które masz wpływ dzisiaj.
Spójrz na linię czasu.
Jakie wydarzenia spowodowały, że jesteś dzisiaj w takim miejscu?
Zwróć uwagę, wokół czego dzisiaj się poruszasz?
Gdzie przenoszą Cię Twoje myśli?
Może jesteś w pośpiechu planowania przyszłości?
Może realizujesz konsekwentnie to, co sobie zaplanowałeś(-aś)?
Czujesz zadowolenie i spokój, bo wszystko idzie po Twojej myśli?
A może plany, które miałeś(-aś), zmieniły się z dnia na dzień, a Ty próbujesz ułożyć nowy plan działania?
Które z Twoich dotychczasowych doświadczeń, sukcesów, życiowych utknięć i decyzji zaprosiły Cię do nowego spojrzenia, zaprowadziły Cię do miejsca, w którym jesteś dzisiaj?
Jak zmienia się Twoje myślenie o sobie i Twoich działaniach, kiedy czytasz i odpowiadasz na pytania?
Może właśnie teraz otwiera się coś, co dotąd było zamknięte?
Jeśli coś się otworzyło, to jest tam informacja. Jaka to dla Ciebie informacja?
Jaki masz kontakt z tym, co dla Ciebie ważne każdego dnia?
Jaką opowiadasz o sobie historię?
Jakie jakości zapraszasz do biznesu, w który jesteś zaangażowany(-a) każdego dnia?
Jakie jakości wnosisz do relacji, w które codziennie wchodzisz?
Zauważ, ile masz okazji każdego dnia do tego, żeby zacząć wybierać i zapraszać nowy początek?
Najtrudniejsze w pójściu nową drogą jest zejście z tej starej. Gdzie dzisiaj odważasz się wychodzić po więcej? Gdzie dzisiaj odważasz się zauważać? Gdzie dzisiaj odważasz się wybierać inaczej? Ja dzisiaj zapraszam do zauważania, bo tylko przez obserwację i zauważanie możemy zacząć budować świadomość i zarządzać świadomością.
Zaproszenie do przyjrzenia się sobie i rozwój praktyki świadomości biznesowej to kompetencja naszych czasów mówiąca o tym, jaka jest nasza relacja z biznesem.
Jak postrzegana jest świadomość biznesowa?
- Świadomość biznesowa jako możliwości wpływu
- Świadomość biznesowa jako trening akceptacji zaangażowania
- Świadomość biznesowa jako kierunek rozwoju praktyki biznesowej
- Świadomość biznesowa jako fundament skuteczności
- Świadomość biznesowa jako zestaw kompetencji decydujących o jakości i o efektach naszych działań w obszarze podejmowania decyzji
- Świadomość biznesowa jako kluczowe wsparcie dla człowieka w biznesie i w życiu
Świadomość biznesowa zadaje pytanie:
Na ile strategie, które masz, pozwalają Ci iść w kierunku tego co ważne?
Po co świadomość w biznesie?
Świadomość w praktyce jest o Twojej relacji z biznesem. O Twojej relacji z sukcesem, ze zmianą, ze zmęczeniem. O Twojej relacji z tym co trudne, z początkami, o zaczynaniu, o możliwościach. O Twojej relacji z końcami w biznesie. Jest o człowieku, który jest w biznesie.
Bo najpierw jest człowiek i jego bardzo indywidualne reakcje na daną sytuację. Bo każdy człowiek ma emocje – zauważa ja albo nie. Działa pod ich wpływem świadomie albo nie. A potem są relacje, manager, biznes. W innej kolejności nie ma siły rola, w której jesteś. W innej kolejności nie stoisz na swoim miejscu.
Świadomość w biznesie jest o tym, na co masz wpływ. Jest o tym, jakie masz strategie działania, kiedy jest trudno. Jest o tym, jaki jesteś dla siebie i dla innych, kiedy nie wiesz. I jakie masz strategie działania, kiedy nie wiesz. Na ile te strategie w praktyce są skuteczne. Świadomość potrzebuje na pierwszym miejscu zobaczyć człowieka. Biznes w ogóle dzisiaj potrzebuje zobaczyć człowieka.
O czym jest zarządzanie świadomością w biznesie?
To nauka nowego sposobu zarządzania wszystkim, co mamy do dyspozycji, żeby z sukcesem funkcjonować w relacji z biznesem, wykorzystując wiedzę, doświadczenie, zasoby, umiejętności, wartości, praktykę. Zobaczenie, że mamy do dyspozycji dużo więcej siebie, że mamy wpływ i gdzie mamy wpływ w kierunku tego co skuteczne dla biznesu. Świadomość jest o akceptacji i zaangażowaniu, jest o poszerzaniu własnej skuteczności w podejmowaniu decyzji, jest o przechodzeniu od stanów bezradności i zastojów w stronę witalności i skuteczności.
Świadomość jest o zauważaniu barier utrudniających osiąganie rezultatów i o angażowaniu się, bo bez zaangażowania tracimy czas, energię i motywację. Świadomość stanowi punkt wyjściowy do nazywania w biznesie tego co ukryte, tego co nieuświadomione, tego co przejmuje nad nami kontrolę, tego co potrzebuje dzisiaj być zauważone i zmienione w kierunku kształtowania zdolności współpracy nastawionej na podnoszenie efektywności, zrozumienia i ukierunkowania sposobu myślenia, reagowania, postaw, samoświadomości, zrozumienia biznesu oraz ukrytych schematów myślowych co przekłada się na zaangażowanie i realną zmianę zachowań w rzeczywistym środowisku zawodowym.
Jak budować swoją kompetencję świadomości, by wpływać na siebie, na innych i biznes?
- Na co mam największy wpływ? Jak mogę dostrzegać szanse i wykorzystywać zasoby, czyli o tym co praktyczne, co sprawdza się w działaniu.
Kiedy człowiek w biznesie stoi na swoim miejscu, wie, że może wypracować w sobie samodzielną, wewnętrzną motywację, a ponadto stworzyć kulturę opartą na odpowiedzialności i poczuciu wpływu, w każdej sytuacji. Powinniśmy nauczyć się radzić sobie z utknięciami w codzienności zawodowej. Tworzyć własną grupę rozwiązań, które pozwolą pracować ze swoimi myślami i swoim zaangażowaniem we wszystkich rolach zawodowych.
Diagnoza osobista: jak buduję relacje z otoczeniem i kim w nich jestem? Rozwój praktyki biznesowej, czyli o tym, jaka jest moja relacja z biznesem? Jaka jest moja relacja ze zmianami? Jak działa na mnie świadomość porażki? Jak działa na mnie świadomość sukcesu? I jak to wszystko wpływa na moje wyniki, na realizację celów, na kierunek, w którym podążam?
- Myśl jak człowiek biznesu, poznanie i wykorzystanie najistotniejszych wskaźników efektywności człowieka w biznesie.
To co wiem, nie wystarcza. Przyjrzenie się własnym postawom życiowym oraz temu, jak przekładają się one na naszą skuteczność i jakość relacji zawodowych. Skąd się biorą nasze zawodowe blokady i co możemy z tym zrobić? Dojrzałość w biznesie to robota do wykonania! Czyli jeśli coś jest trudne, zorganizuj sobie przedszkole, uzyskując dostęp do akceptacji i budowania umiejętności patrzenia na sytuacje nowe z perspektywy obserwatora, odważnie mówiąc sobie: „dopiero się uczę” i wychodząc do większej liczby klientów.
Diagnoza osobista: świadomość zaprasza akceptację i zaangażowanie na głębokim poziomie do swojej codziennej praktyki, dzięki czemu zauważa i kształtuje osobistą drogę zmian i tym samym wzrostu. Tylko w taki sposób przywracamy naszą sprawczość, poszerzając zestaw swoich zachowań, repertuar dostępnych dotychczas strategii, budując tym samym skuteczność.
Ktoś powie: „Zadbałem o rozwój w praktyce zawodowej”.
A ja spytam, co konkretnie zrobiłeś(-aś) w tym tygodniu, bo chciałabym to zobaczyć. Opowiedz mi o tym, chciałabym usłyszeć.
Potrzebujemy więcej zachowań, żeby sprawdzać swoją skuteczność, zapraszając odwagę w działaniu, by zacząć robić rzeczy inaczej niż do tej pory w praktyce zawodowej.
Ktoś powie: „Moją wartością w kontakcie z klientem jest odwaga”.
Jak więc zadbałeś w tym tygodniu o ważne wartości w kontakcie z klientem? W jaki sposób przejawia się Twoja odwaga w kontakcie z klientem? Jak to robisz, opowiedz, bo chciałabym zobaczyć.
Kiedy podążamy taką drogą, otwieramy się na to co po drodze, na wszystkie doświadczenia te dobre i być może te trudne, które prowadzą do wzrostu. Bo droga, która prowadzi do nowych jakości, prowadzi czasami pod górę. Ale to jedyna droga, która prowadzi do realnej zmiany.
- Dlaczego się zmieniamy i dlaczego się nie zmieniamy? Świadoma odpowiedzialność i poszerzanie wpływu w biznesie.
Zwiększenie skuteczności i efekty w działaniu są wypadkową tego, co dzieje się na głębszym poziomie. Przez lepszy kontakt z samym sobą, rozumienie ograniczeń i pracę z ograniczeniami poszerzamy samoświadomość, porządkując wiedzę nie tylko o zadaniach, które mamy do zrobienia, ale przede wszystkim o wewnętrznej transformacji na drodze rozwoju kompetencji, jaką jest świadomość. Budując kontakt z własnymi zasobami, potrafisz wpływać na swoje postawy i zachowania, eliminując większość wątpliwości i podążając w kierunku pewności i sprawstwa, dostając szansę wywierania wpływu w najbardziej autentyczny sposób.
Diagnoza osobista: jakie działania pozwolą Ci tworzyć przestrzeń do praktykowania nowych zachowań w realiach dotyczących Twojej pracy? Tylko takie decyzje pozwolą Ci świadomie ukierunkować uwagę na obszary, w których chcesz zwiększyć swoją skuteczność. Jakie wzorce, które blokują zmianę w kierunku skuteczności, rozpoznajesz? To droga o zauważaniu, sprawdzaniu, oglądaniu, rozmawianiu, działaniu i wprowadzaniu zmian, ale przede wszystkim tworzeniu dla ludzi i z ludźmi odkrywając blokady w relacji ze sobą.
Świadomość wpływa na uwagę i działania, znajdując odpowiedź na pytanie:
Jak zmieniłoby się Twoje myślenie o Tobie i o Twojej praktyce zawodowej, gdybyś mógł(-a) przebywać częściej w kategoriach próbowania, sprawdzania, zapraszania do doświadczania, popełniania błędów, ciekawości, pytania, słuchania, zmiany, odkrywania, dzielenia się, a mniej w obawach przed porażką, poprawnością i lękiem?
Magazyn ESTATE
Skupiamy uwagę na nieruchomościach
Bezpłatny e-magazyn w 100% dla pośredników
Wiedza i inspiracje do wykorzystania od ręki dostarczane przez doświadczonych uczestników rynku nieruchomości z zakresu marketingu nieruchomości, sprzedaży i negocjacji, prawa i finansów oraz rozwoju osobistego.